General definition of accounting




General Общий
Account Счет
Accounting (бухгалтерский) учет, ведение счетов
Impossible Невозможный
Manage Руководить, управлять
Without Без
Accurate Точный
Lender Кредитор, заимодавец
Stockholder Акционер
Agency Ведомство, орган
Rely (on) Полагаться (на)
Statement Отчет
Report Отчет, сообщать (о)
Balance sheet Балансовый отчет, баланс
Income statement Отчет о доходах
Summary Обобщенный отчет, итоги
Specific Конкретный
Represent Представлять
Perhaps Возможно
Transaction Сделка, деловая операция
Occur Происходить, иметь место
Accounting period Отчетный период
Needed Нужный
Client Клиент
Confuse Смешивать (в уме), путать
Bookkeeping Счетоводство, ведение бухгалтерских книг, бухгалтерия
Responsible Ответственный
Record Записывать, вести учет
Data Данные
Process Обрабатывать
User Пользователь
Provide Обеспечивать
Deal (with) Иметь отношение (к)
Revenue Доход

 

Accounts (debt) receivables Дебиторская задолженность (долг, который следует получить компании), счета дебиторов, счета к получению
Amount Сумма
Borrow Занимать, брать взаймы
Owe Быть должным
Profit Выгода, прибыль
Investment Инвестиция, инвестирование
Return on investment Прибыль на инвестированный капитал
And the like И тому подобное
Compile Собирать
Sales territory Территория продажи
Store Магазин
Individual salesperson Отдельный продавец
Division Сектор
Department Отдел
Generally Вообще
In any way В любой форме
Set goals Ставить цели
Control Контролировать, управлять
Evaluate Оценивать
Potential investor потенциальный инвестор
Soundness Надежность
Confirm Подтвердить
Tax Налог
Liability Пассив, задолженность
Payroll Платежная ведомость (по зарплате)
Deduction Удержание, вычеты
Approve Утверждать, одобрять
Issue Выпуск
Stock Акции, ценные бумаги
Bond Облигация
Provide Предоставлять
In the required form В требуемом виде

The basis for the accounting process

Basis Основа
Accounting equation Бухгалтерская сбалансированность (дебет и кредит)
Relationship Соотношение
Assets Активы, авуары, актив баланса
Own Владеть
Item of value Материальные ценности
Owner Владелец, собственник
Debt Долг
Obligation Обязанность, обязательство
Owner’s equity Собственный (уставной) акционерный капитал
Pay off Расплачиваться (с)
Term Здесь понятие, значение
Sole Единоличный
Proprietorship Право собственности
Partnership Партнерство, товарищество
Share Доля
Report Сообщать
Is referred (to) Называться
Stockholder’s equity Доля акционера
Retained earning Нераспределенная прибыль
Accumulate Накапливать(ся)
To date К определенному времени
Move Переставлять
Above Вышеуказанный
Algebraically Алгебраически
Obtain Получать

 

A balance sheet

Statement Отчет
Summary Сводка, краткое изложение
Particular Конкретный
Various Различный
Enter Входить
Demonstrate Показывать
Indeed Действительно
Balance Уравновешиваться
That is То есть
Prepare Готовить
At least По крайней мере
Once Один раз
Semiannually Раз в полгода
Quarterly Ежеквартально

An income statement

Income statement Отчет, счет прибылей (и убытков)
Summary Сводка
Cover Охватывать, учитывать
Previous Предыдущий
Annual report Годовой отчет

The importance of the above two statements

Importance Важность
Compare Сравнивать
Competitor Конкурент
A number (of) Ряд
Ratio Соотношение, коэффициент
Compute Вычислять
Provide Давать
Profitability Доходность
Account receivable Сумма, причитающаяся к получению, дебиторская задолженность
Long-term Долгосрочный
Debt financing Долговое финансирование (т.е. путем получения займов)
Like Как
Those Здесь заменяет слово ''отчеты''
Accounting period Отчетный период
Average Средняя величина
As a whole В целом

General definition of accounting

Today, it is impossible to manage a business operation without accurate and timely accounting information. Managers and employees, lenders, suppliers, stockholders, and government agencies all rely on the information contained on two financial statements. These two reports – the balance sheet and the income statement – are summaries of a firm’s activities during a specific time period. They represent the results of perhaps tens of thousands of transactions that have occurred during the accounting period.

Accounting is the process of systematically collecting, analyzing, and reporting financial information. The basic product that an accounting firm sells is information needed for the clients.

Many people confuse accounting with bookkeeping. Bookkeeping is a necessary part of accounting. Bookkeepers are responsible for recording (or keeping) the financial documents that the accounting system processes.

The primary users of accounting information are managers. The firm’s accounting system provides the information dealing with revenues, costs, accounts receivables, amounts borrowed and owed, profits, return on investment, and the like. This information can be compiled for the entire firm; for each product; for each sales territory, store or individual salesperson; for each division or department; and generally in any way that will help those who manage the organization. Accounting information helps managers plan and set goals, organize motivate, and control. Lenders and suppliers need this accounting information to evaluate credit risks. Stockholders and potential investors need the information to evaluate soundness of investments, and government agencies need it to confirm tax liabilities, confirm payroll deductions, and improve new issues of stocks and bonds. The firm’s accounting system must be able to provide all this information, in the required form.



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2016-07-22 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: