КАНОН ЗАЧАТИЮ СВЯТОЙ ПРАВЕДНОЙ АННОЙ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЫ (ПЕРВЫЙ)




глас 1

Пе́снь 1

Ирмо́с: Пе́снь побе́дную пои́м вси́ Бо́гу, сотво́ршему ди́вная чудеса́ мы́шцею высо́кою и спа́сшему Изра́иля, я́ко просла́вися.

Припев: Свята́я прáведная Áнно, моли́ Бо́га о на́с.

Зача́тие дне́сь, богому́драя А́нно, твое́ пра́зднуем, я́ко Вмести́вшую нигде́же Вмести́маго зачала́ еси́, непло́дных отре́шшися у́з.

Пра́ведных услы́шал еси́ моли́тву, святы́х испо́лнил еси́ обеща́ние, Го́споди, пра́отец Твои́х и си́м да́л еси́ пло́д Тебе́ ро́ждшую, Чи́стую.

А́нна сла́вная ны́не зачина́ет Чи́стую, безпло́тнаго заче́ншую Го́спода Преблага́го, и роди́ти и́мать пло́тию иму́щую роди́ти Христа́.

От тле́нных возсия́ла еси́, Де́во, ложе́сн, в нетле́нне бо чре́ве сла́вы Со́лнце носи́ла еси́, бы́вша, я́коже есмы́, кроме́ враще́ния и смеше́ния.

Пе́снь 3

Ирмо́с: Да утверди́тся се́рдце мое́ в во́ли Твое́й, Христе́ Бо́же, И́же над вода́ми не́бо утвержде́й второ́е и основа́вый на вода́х зе́млю, Всеси́льне.

Пло́д чре́ва а́ще пода́си мне́, — вопия́ше А́нна ко Го́споду, — возвели́чуся и Тебе́ принесу́ се́й. Сего́ ра́ди зачина́ет Чи́стую Богома́терь.

Я́же по зако́ну сконча́вши и Бо́гу непоро́чно рабо́тавши, чревоно́сиши вои́стинну Законода́вца ро́ждшую, А́нно всечестна́я, те́мже тя́, ве́рнии, ублажа́ем.

В саду́ моля́щейся тебе́, гла́с услы́ша высоча́йший, А́нно богому́драя, и пло́д чре́ву Твоему́ дае́т — рая́ Отве́рзшую две́рь благода́тию.

Богоро́дичен: Непло́дствующия мы́сли моея́ непло́дие вся́кое отжени́, и плодоно́сну доброде́тельми ду́шу мою́ покажи́, Всесвята́я Богоро́дице, ве́рных по́моще.

Седа́лен, гла́с 4

Иоаки́м свяще́нный и А́нна да́р принесо́ша дре́вним свяще́нником и не прия́ти бы́ша, непло́ды су́ще, мольбу́ принесо́ша Да́телю вся́ческих, и, моли́тву и́х услы́шав, да́рует и́м су́що Две́рь Жи́зни, Ея́же свято́е почти́м зача́тие.

Сла́ва, и ны́не: Нескве́рная А́гница и Пречи́стый Черто́г от пра́ведников произы́ти ны́не начина́ет, ве́рнии, богоукраше́нная Мари́я пресла́вно. Весели́теся про́чее, не́бо и земля́, и вси́ земноро́днии, совзыгра́йте: я́ко сотвори́ дне́сь пресла́вная Бо́г, во чре́ве непло́дствующия пло́д, еди́ну показа́в Де́ву, Ю́же ве́рно воспое́м.

Пе́снь 4

Ирмо́с: Ду́хом прови́дя, проро́че Авваку́ме, Словесе́ воплоще́ние, пропове́дал еси́, вопия́: внегда́ прибли́житися ле́том — позна́ешися, внегда́ приити́ вре́мени — пока́жешися. Сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди!

О, Боже́ственнаго веща́ния! О, стра́ннаго глаго́лания! А́ще и а́з зачну́? — а́нгелу к не́й посла́вшуся, А́нна, удивля́ющися, велегла́сно вопия́ше, — Бо́гу моему́ сла́ва, творя́щему пресла́вная.

Сра́дуйтеся мне́, вся́ племена́ Изра́илева: во утро́бе зача́х но́вое Не́бо, из него́же Звезда́ возсия́ет пома́ле спасе́ния — Иису́с Светода́вец, — А́нна, ра́дующися, взыва́ше.

Услы́ша А́ннино Бо́г стена́ние, и вня́т Госпо́дь моли́тве ея́ и, безча́дия о́блак разори́в, све́том озаря́ет благоча́дия пресла́вно. Те́мже зачина́ет еди́ну Чи́стую.

Богоро́дичен: Де́во Богоро́дице, нескве́рная ски́ние, оскверне́ннаго прегреше́ньми очи́сти мя́ ны́не щедро́т Твои́х чисте́йшими кропле́ньми и да́ждь ми́ ру́ку по́мощи, да зову́: сла́ва Тебе́, Чи́стая Богопросла́вленная.

Пе́снь 5

Ирмо́с: Тво́й ми́р да́ждь на́м, Сы́не Бо́жий: ино́го бо, ра́зве Тебе́, Бо́га не зна́ем, и́мя Твое́ имену́ем, я́ко Бо́г живы́х и ме́ртвых еси́.

Из ко́рене прозя́бшая Дави́дова и Иессе́ева, А́нна ны́не расти́ти начина́ет боже́ственный Же́зл, прозя́бший та́инственный Цве́т — Христа́, все́х Зижди́теля.

Ма́терь бы́вшую мя́, — А́нна вопия́ше, — у́зрят лю́дие и учудя́тся: се́ бо рожду́, я́ко благоволи́ соу́зы Разреши́вый непло́дствия моего́.

Отрокови́цу, Ю́же зача́х а́з, проро́честии гла́си издале́ча провозвести́ша, го́ру и две́рь непрохо́дную, — прера́достно А́нна вопия́ше приходя́щим.

Богоро́дичен: О́блак, и ра́й, и две́рь Тя́ све́та, трапе́зу, и руно́ ве́мы, и ста́мну, вну́трь ма́нну нося́щую, сла́дость ми́ра, Чи́стая Де́во Ма́ти.

Пе́снь 6

Ирмо́с: Проро́ка Ио́ну подража́я, вопию́: живо́т мо́й, Бла́же, свободи́ из тли́ и спаси́ мя, Спа́се ми́ра, зову́ща: сла́ва Тебе́.

Ка́ко вмеща́ется во чре́ве Вмести́вшая Бо́га? ка́ко ражда́ется Христа́ Роди́вшая пло́тию? ка́ко же сосца́ми пита́ется, Я́же Зижди́теля млеко́м Напои́вшая?

Мольбу́ ва́шу услы́шав, Бо́г плодови́т пло́д ны́не да́рует ва́м, всехва́льнии Иоаки́ме и А́нно, дне́сь.

Чи́стую Голуби́цу заче́нши во чре́ве, ра́дости духо́вныя испо́лнися и́стинно, принося́щи пе́сни благода́рныя А́нна Бо́гу.

Богоро́дичен: Треволне́ния помысло́в, и страсте́й наведе́ния, и глубина́ грехо́в окая́нную ду́шу мою́ обурева́ют: помози́ ми, Свята́я Влады́чице.

Конда́к, гла́с 4

Пра́зднует дне́сь вселе́нная А́ннино зача́тие, бы́вшее от Бо́га, и́бо та́ породи́ па́че сло́ва Сло́во Ро́ждшую.

И́кос:

Иоаки́м чу́дный и А́нна богому́драя, о́ба живу́ще во вся́ком благоче́стии, по зако́ну Моисе́еву, непло́дни бя́ху и моля́хуся Бо́гу все́ю душе́ю, глаго́люще: Го́споди Савао́ф Преблаги́й, вся́ческих наде́жда, безча́дствия боле́знь и укори́зну ве́си и печа́ль, пода́ждь у́бо на́м пло́д из чре́ва, и принесе́м того́ в хра́м Тво́й — да́р свяще́н, и приноше́ние испо́лнено, па́че сло́ва Сло́во Ро́ждшую.

Пе́снь 7

Ирмо́с: Су́щим в пещи́ отроко́м Твои́м, Спа́се, не прикосну́ся, ниже́ стужи́ о́гнь. Тогда́ трие́, я́ко еди́неми усты́, поя́ху и благословля́ху, глаго́люще: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Безча́дства укори́зны убежа́ти моля́ше А́нна все́х Влады́ку, и сея́ ми́лостивый гла́с услы́шав, Того́ Ро́ждшую, пло́д подаде́ то́й, я́коже благоволи́.

Ца́рская порфи́ра в твое́м чре́ве истка́тися, А́нно, начина́ется, Ю́же Бо́г и Ца́рь все́х поне́с, челове́ком яви́тся и смири́т враги́, борю́щия ны́.

Ми́ро благово́нное во утро́бе зачала́ еси́, А́нно, Ми́ро жи́зни преесте́ственно восприе́мшую — Влады́ку, дыха́ньми благода́ти помышле́ния на́ша облагоуха́вшаго.

Богоро́дичен: Я́ко от Тро́ицы еди́наго Тя́, Христе́, сла́вим, я́ко из Де́вы вопло́щся, кроме́ враще́ния челове́ческа, вся́ поне́сл еси́, не отступи́в естества́ Оте́ческаго, Иису́се, а́ще и соедини́лся еси́ на́м.

Пе́снь 8

Ирмо́с: Его́же ужаса́ются а́нгели и вся́ во́инства, я́ко Творца́ и Го́спода, по́йте, свяще́нницы, просла́вите, о́троцы, благослови́те, лю́дие, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Дави́д Ю́же прорече́ Цари́цу, се́, во чре́ве прие́млю, — А́нна вопия́ше, — и рожду́ все́х Предста́тельницу ве́рных, Царя́ Христа́ иму́щую роди́ти.

Земля́, в ню́же всели́ся земли́ Соде́тель, ски́птр святы́й, но́вый киво́т, ста́мна ма́нны в ложесна́х ма́тере, Сего́ Ро́ждшую, начина́ет прозяба́ти.

Купина́ неопа́льная, све́щник златы́й, одушевле́нный черто́г Го́спода Бо́га, честны́й же́зл во чре́ве ма́тере, Сего́ Ро́ждшую, начина́ет прозяба́ти.

Богоро́дичен: Возста́ви лежа́щаго мя́ во глубине́ зо́л, ны́не борю́щия мя́ победи́ враги́. Уя́звена безме́стными сластьми́, Блага́я Чи́стая, не пре́зри, но уще́дри и спаси́.

Пе́снь 9

Ирмо́с: Живоприе́мный исто́чник приснотеку́щий, светоно́сный свети́льник благода́ти, хра́м одушевле́нный, се́нь пречи́стую, небесе́ и земли́ простра́ннейшую, Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

Живоприе́мный исто́чник зачина́ющи, А́нно богому́драя, ра́дость ны́не приими́, хра́м святы́й вну́трь во чре́ве твое́м прие́млющи, све́том пра́вды облиста́ему, Созда́теля велича́ющи.

Сопру́г честны́й и пресла́вный, Преве́чнаго Сы́на пра́отцы, зако́на храни́телие изве́стнии бы́вше, нача́ток ра́дости ро́ждшии, Иоаки́м же и А́нна почте́ни да бу́дут.

Ю́же Дании́л го́ру вели́кую ви́де, и Ио́иль зе́млю святу́ю узре́, две́рь непрохо́дну, и́н же прорече́ запеча́танный исто́чник и боже́ственное руно́, — Богоро́дицу Де́ву воспои́м.

Богоро́дичен: Порфи́ра, я́же руно́ обагри́вшая, неизрече́ннаго Сло́ва воплоще́ния, кади́льница злата́я, трапе́за, на не́йже Хле́б Христо́с возложи́ся, — Богоро́дица Де́ва сла́вится.

Свети́лен

Све́т Ро́ждшая, всю́ озаря́ющий тва́рь, дне́сь начина́ет прозяба́ти А́нна непло́дными ложесны́. Те́мже стеце́мся вси́, и́бо прии́де избавле́ние осужде́ния Е́вина.

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2019-06-26 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: