V1.1: Общеупотребительная лексика




Промежуточный тест по английскому языку для студентов лечебного и педиатрического факультетов (3 семестр)

Тест включает лексико-грамматический и текстовый материал, изученный в 1-3 семестрах


V1: Фонетика

V1: Фонетика

I:

S: Слово, где сочетание сh читается как [K]…

-: chest

-: chalk

-: children

-: chemistry

I:

S: Слово, которое читается не по правилу:

-: look

-: took

-: blood

-: mood

I:

S: Сочетание ph читается как

-: [p]

-: [h]

-: [f]

-: [pf]

I:

S: Буква p не читается в слове

-: process

-: psychology

-: plenty

-: predictable

I:

S: Слово, которое читается не по правилу

-: cut

-: must

-: put

-: but

I:

S: Слово. в котором буква k читается

-: know

-: kettle

-: knee

-: knight

I:

S: Слово, которое читается по правилу

-: bitter

-: mind

-: sight

-: kind

I:

S: Слово, которое читается по правилу

-: little

-: light

-: sight

-: right

I:

S: Слово, где буква s читается не по правилу

-: see

-: sorry

-: supply

-: sugar

I:

S: Слово. в котором буква a читается как [ei]

-: rabbit

-: table

-: sandwich

-: battle

I:

S: Слово, в котором сочетание th читается как [D]

-: father

-: think

-: thanks

-: thought

I:

S: Слово, в котором буква e читается как [q]

-: pie

-: diet

-: quite

-: lie

I:

S: Слово, в котором буква e читается как [q]

-: die

-: quiet

-: time

-: death

I:

S: Слово, где буква g дает звук [G]

-: get

-: give

-: great

-: gentle

I:

S: Слово, где буква g дает звук [G]

-: garden

-: forget

-: fog

-: age

I:

S: Слово, где сочетание ea читается иначе, чем в других словах

-: heard

-: learn

-: heart

-: early

I:

S: Слово, где буква a читается как [qe]

-: small

-: alcohol

-: always

-: wall

I:

S: Слово, в котором сочетание ch дает звук [k]

-: charm

-: chose

-: change

-: school

I:

S: Слово, в котором буква a читается как [qe]

-: age

-: any

-: able

-: case

I:

S: Слово, в котором есть звук [w]

-: who

-: allow

-: write

-: one

I:

S: Слово, в котором есть звук [w]

-: whose

-: slow

-: wrong

-: quite

I:

S: Слово, которое читается по правилу

-: stand

-: last

-: after

-: past

I:

S: Слово, где буква y читается как гласная

-: young

-: year

-: myth

-: your

I:

S: Слово, в котором нет звука [ei]

-: brain

-: health

-: great

-: weight

I:

S: Слово, в котором ea читается как [e]

-: treat

-: sea

-: breath

-: each

I:
S: Слово, в котором есть звук [O]

-: some

-: small

-: love

-: become
I:
S: Слово, в котором есть звук [t]

-: action

-: kitchen

-: another

-: after
I:
S: Слово, в котором есть звук [tS]

-: future

-: shape

-: health

-: patient

I:
S: Слово, в котором есть звук [S]

-: patient

-: nature

-: bench

-: path
I:
S: Слово, в котором есть звук [h]

-: photo

-: whole

-: hour

-: behavior

I:

S: Назовите слова, которые читаются одинаково

L1: one

L2: too

L3: their

L4: right

R1: won

R2: two

R3: there

R4: write

R5: these

I:

S: Назовите слова, которые читаются одинаково

L1: son

L2: sight

L3: eye

L4: see

R1: sun

R2: site

R3: I

R4: sea

R5: ear

I:

S: Слово, в котором нет звука [L]

-: cause

-: autumn

-: amount

-: trauma

I:

S: Слово, в котором есть звук [k]

-: muscle

-: structure

-: musician

-: change

I:

S: Слово, в котором нет звука [ju]

-: tissue

-: juice

-: blue

-: trauma

 

 

V1: Грамматика

I:

S: Укажите предложение в Perfect Progressive

-: He is examining the patient.

-: He always examines patients in the morning.

-: He has been examining the patient for an hour.

-: He has examined the patient.

I:

S: Укажите правильный перевод предложения

Если вы будете учиться хорошо, вы сдадите экзамен успешно.

-: If you will study well, you’ll pass the exam successfully.

-: If you studied well, you’d pass the exam successfully.

-: If you would study well, you passed the exam successfully.

-: If you study well, you’ll pass the exam successfully.

I:

S: Укажите правильный перевод предложения

Студентам разрешили пользоваться словарями.

-: The students are allowed to use the dictionaries.

-: The students were to use the dictionaries.

-: The students were allowed to use the dictionaries.

-: The students will be able to use the dictionaries.

I:

S: Укажите правильный перевод предложения

Хирург должен оперировать этого больного.

-: The surgeon is able to operate on the patient.

-: The surgeon is to operate on the patient.

-: The surgeon was allowed to operate on the patient.

-: The surgeon will have to operate on the patient.

I:

S: Укажите правильный вопрос к предложению

He will have been performing an operation for 3 hours.

-: Will he have been performing an operation for 3 hours?

-: Have he will been performing an operation for 3 hours?

-: Will have he been performing an operation for 3 hours?

-: Have will he been performing an operation for 3 hours?

I:

S: Укажите правильный перевод глагола с послелогом

to give up

-: отдавать

-: принимать

-: отказываться

-: соглашаться

I:

S: Укажите предложение с Complex Object

-: I want that you listen to the patient’s heart and lungs.

-: I want you listen to the patient’s heart and lungs.

-: I don’t want that you should listen to the patient’s heart and lungs.

-: I want you to listen to the patient’s heart and lungs.

I:

S: Укажите правильный перевод глагола с послелогом

to look up

-: смотреть вверх

-: искать

-: оглядываться

-: искать слово в словаре

I:

S: Укажите предложение с Complex Subject

-: Our monitor always knows Physiology well.

-: Our monitor is considered to know Physiology well.

-: We suppose our monitor to know Physiology well.

-: Our monitor always knew Physiology well.

I:

S: Укажите заменитель модального глагола can в будущем времени

-: to have to

-: to be allowed to

-: to be able to

-: ought to

I

S: Вставьте глагол to be в соответствующей форме

Her son ### a student next year.

 

I:

S: Вставьте глагол to be в соответствующей форме

Her friends ### doctors in two years.

 

I:

S: Вставьте глагол to be в соответствующей форме

When he studied at school he ### good at maths.

 

I:

S: Вставьте глагол to be в соответствующей форме

When I studied at school I ### interested in chemistry.

 

I:

S: Укажите правильный ответ на вопрос

Are you a first-year student?

-: Yes, is it.

-: Yes, he is.

-: Yes, you are.

-: Yes, I am.

I:

S: Укажите правильный ответ на вопрос

Will you be a surgeon?

-: Yes, will I.

-: Yes, I am.

-: Yes, you will.

-: Yes, I will.

I:

S: Закончите предложение одним из вариантов

My friend … a dentist.

-: will not be

-: not will be

-: will be not

-: will be no

I:

S: Закончите предложение одним из вариантов

There … some students in the laboratory now.

-: are

-:will be

-: were

-: is

I:

S: Закончите предложение, выбрав соответствующий глагол

There … no coffee left. I’ve drunk it all.

-: has

-: was

-: is

-: are

I:

S: Закончите предложение, выбрав соответствующий глагол

There … no paper on the table. It is on the shelf.

-: are

-: has

-: was

-: is

I:

S: Закончите предложение, выбрав правильный вариант

There … table in the room.

-: is no

-: is

-: is not

-: no

I:

S: Закончите предложение, выбрав правильный вариант

There is … garden in front of our house.

-: no

-: someone

-: any

-: not

I:

S: Закончите предложение, выбрав правильный вариант

There was … shop near our house.

-: any

-: no

-: nothing

-: not

I:

S: Вставьте глагол «to be» в соответствующей форме.

I … back in five minutes.

 

I:

S: Закончите предложение, выбрав правильную форму глагола «to be»

If you … busy I’ll come tomorrow.

-: will be

-: are

-: is

-: were

I:

S: Закончите предложение, выбрав правильный вариант

We had two lectures …

-: yesterday

-: today

-: tomorrow

-: in a week

I:

S: Закончите предложение, выбрав правильный вариант

We will have practice …

-: yesterday

-: today

-: last week

-: in a week

I:

S: Укажите правильный перевод предложения

У меня завтра не будет свободного времени.

-: Tomorrow I have no free time.

-: I tomorrow will have no free time.

-: I will no have free time tomorrow.

-: I will have no free time tomorrow.

I:

S: Укажите правильный перевод предложения

У меня вчера не было свободного времени.

-: Yesterday I have no free time.

-: I yesterday had no free time.

-: I no had free time yesterday.

-: I had no free time tomorrow.

I:

S: Вставьте в предложение предлог

He is very good ### biology.

 

I:

S: Вставьте в предложение предлог

My sister is very good ### languages.

 

I:

S: Вставьте в предложение предлог

The operation was performed ### a new method.

 

I:

S: Вставьте в предложение предлог

Our classes begin ### 9 o’clock.

 

I:

S: Вставьте в предложение предлог

The picture was … the wall.

 

I:

S: Вставьте в предложение предлог

We will go to the country### summer.

 

I:

S: Вставьте в предложение предлог

We will have exams at the end ### the term.

 

I:

S: Вставьте в предложение предлог

I’ll be back ### half an hour.

 

I:

S: Укажите правильный перевод предложения

В этом институте учатся друзья моей дочери.

-: At this institute study my daughter’s friends.

=: My daughter’s friends study at this institute.

-: At this institute friend of my daughter study.

-: At this institute study friends of my daughter.

I:

S: Укажите правильный перевод предложения

В этом отделении работают опытные врачи.

-: At this department work experienced doctors.

-: Experienced doctors work at this department.

-: At this department doctors experienced work.

-: Experienced doctors at this department work.

I:

S: Укажите правильный перевод предложения

Мне семнадцать лет.

-: I am seventeen years.

-: Me seventeen years.

-: I am seventeen.

-: I am seventy.

I:

S: Укажите правильный перевод предложения

Мой любимый предмет – анатомия.

-: My favourite subject anatomy.

-: My the favourite subject is anatomy.

-: Anatomy my favourite subject.

-: Anatomy is my favourite subject.

I:

S: Вставьте в предложение предлог.

I get up ### 7 o’clock.

 

I:

S: Вставьте соответствующую форму местоимения

You made many mistakes in … test.

-: yours

-: their

-: you

-: your

I:

S: Вставьте соответствующую форму местоимения

The lecture was very interesting. I liked …

-: she

-: her

-: it

-: its

I:

S: Укажите правильный перевод предложения

В нашей группе нет плохих студентов.

-: There are not bad students in our group.

-: No bad students are in our group.

-: Bad students are not in our group.

-: There are no bad students in our group.

I:

S: Укажите правильный перевод предложения

В его работе не было ошибок.

-: There were not mistakes in his test.

-: No mistakes were in his test.

-: Mistakes were not in his test.

-: There were no mistakes in his work.

I:

S: Укажите правильный перевод предложения

Существует одна новая теория.

-: It is a new theory.

-: This theory is new.

-: There is a new theory.

-: There is a new theory there.

I:

S: Укажите правильный перевод предложения

Есть несколько методов.

-: It is some methods.

-: These are some methods.

-: There are some methods.

-: There are some methods there.

I:

S: Закончите предложение, выбрав правильную степень сравнения прилагательного

Our group is … than yours.

-: largest

-: the largest

-: larger

-: the larger

I:

S: Закончите предложение, выбрав правильную степень сравнения прилагательного

She is … student in our group.

-: the better

-: best

-: the best

-: better

I:

S:Закончите предложение, выбрав правильный вариант

… people smoke now than before.

-: Little

-: Less

-: Few

-: Fewer

I:

S:Закончите предложение, выбрав правильный вариант

… people go in for sports now.

-: More than

-: As many as

-: The most

-: More

I:

S: Закончите предложение, выбрав правильную степень сравнения прилагательного

My hair is short. Her hair is … than mine.

-: long

-: longer

-: longest

-: the longest

I:

S: Закончите предложение, выбрав правильную степень сравнения прилагательного

February is… month in the year.

-: shorter

-: more shorter

-: the shortest

-: the most short

I:

S: Закончите предложение, выбрав правильную степень сравнения прилагательного

Chemistry is as … as biology.

-: more interesting

-: most interesting

-: the most interesting

-: interesting

I:

S: Закончите предложение, выбрав правильную степень сравнения прилагательного

Anatomy is as … as chemistry.

-: more difficult

-: most difficult

-: the most difficult

-: difficult

I:

S: Закончите предложение, выбрав правильную степень сравнения прилагательного

Europe is not … Africa.

-: as large as

-: larger

-: largest

-: large as

I:
S:Укажите превосходную степень прилагательного good

-: the better

-: the goodest

-: the best
-: the most good

I:
S:Укажите превосходную степень прилагательного bad

-: the baddest

-: the worse

-: the worst
-: the most bad

I:
S: Закончите предложение, выбрав правильную степень сравнения прилагательного

Anatomy is … than biology.

-: most difficult

-: more difficult

-: as difficult as
-: difficulter

I:

S: Укажите правильный вопрос к предложению

After work she always go home.

-: Does she always goes home after work?

-: Does she always go home after work?

-: She always goes home after work?

-: Always does she go home after work?

I:

S: Укажите правильный вопрос к предложению

The students passed the exam.

-: Have the students passed the exam?

-: Did the students passed the exam?

-: Were the students passed the exam?

-: Did the students pass the exam?

I:

S: Укажите правильный вопрос к предложению

He had to work very hard yesterday.

-: Did he have to work very hard yesterday?

-: Had he to work very hard yesterday?

-: Had he work very hard yesterday?

-: Did he work very hard yesterday?

I:

S: Укажите правильный вопрос к подчеркнутому слову

This book was published in London.

-: Where was this book published?

-: When was this book published?

-: Where was this book publish?

-: Where this book was published?

I:

S: Укажите правильный вопрос к подчеркнутому слову

She got up early today?

-: When did she get up today?

-: When did she got up today?

-: When does she get up today?

-:When she got up today?

I:

S: Укажите правильный вопрос к подчеркнутому слову

Schools give young people general knowledge.

-: What knowledge give schools young people?

-: What knowledge schools give young people?

-: What knowledge do schools give young people?

-: What do schools give knowledge young people?

I:
S: Назовите правильный вопрос к предложению

My friend studies at the medical faculty.

-: When does your friend studies?

-: Where your friend studies?

-: What does your friend study?

-: Where does your friend study?

I:
S: Закончите вопрос одним из глаголов

… the surgeon perform this operation successfully?

-: Do

-: Was

-: Did

-: Is

I:
S: Закончите вопрос одним из глаголов

… this nurse work in your department?

-: Do

-: Was

-: Does

-: Is

I:
S: Закончите предложение, выбрав правильный вариант

I … the answer to the question.

-: do not know

-: not know

-: does not know

-: is not know

I:
S: Закончите предложение, выбрав правильный вариант

I … this article.

-: did not translate

-: not translated

-: did not translated

-: did no translate

I:

S: Вставьте вспомогательный глагол.

### your friend help you to do the work last week?

 

I:

S: Закончите вопросительное предложение правильным вариантом

He is a surgeon,### he?

 

I:

S: Закончите вопросительное предложение правильной формой глагола «to do»

You study at the medical faculty, … you?

-: do

-: don’t

-: did

-: didn’t

I:

S: Закончите вопросительное предложение, выбрав правильный вариант

You didn’t go to the library yesterday, … you?

-: didn’t

-: weren’t

-: did

-: were

I:

S: Закончите предложение, выбрав правильный вариант

… me your textbook.

-: Give, please

-: Give

-: Let’s give

-: Gave

I:

S: Закончите предложение, выбрав правильный вариант

… late for classes.

-: Not be

-: Don’t be

-: Let’s to be

-: Don’t to be

I:

S: Закончите предложение, выбрав правильный вариант

… him with his work.

-: Let help

-: Let’s help

-: Let I help

-: Let’s to help

I:

S: Закончите предложение, выбрав правильный вариант

If Bob … soon, I will go alone.

-: will not come

-: do not come

-: does not come

-: has not come

I:

S: Закончите предложение, выбрав правильное время глагола

The rain …. The weather is fine.

-: has stopped

-: was stopped

-: stopped

-: has stop

I:

S: Закончите предложение, выбрав правильную форму «Perfect»

I am not hungry. I … dinner.

-: had just

-: just had

-: have had just

-: have just had

I:

S: Закончите предложение, выбрав правильную форму «Perfect»

I … him today.

-: had not seen

-: not have seen

-: have seen not

-: have not seen

I:

S: Закончите предложение, выбрав правильную форму глагола

I was very nervous because I … it before.

-: have not done

-: did not do

-: had not do

-: had not done

I:

S: Закончите предложение, выбрав правильный вариант

The doctor said that he … the treatment in a week.

-: will change

-: would change

-: changes

-: changed

I:

S: Закончите предложение, выбрав один из вариантов

The children … the exercises now.

-: do

-: doing

-: have done

-: are doing

I:

S: Закончите предложение, выбрав один из вариантов

Sorry, but I … your name.

-: am forgetting

-: have forgotten

-: have forget

-: forgotten

I:

S: Закончите предложение, выбрав один из вариантов

I thought I … my telephone in the classroom.

-: left

-: have left

-: had left

-: was left

I:

S: Укажите правильный перевод предложения

Они еще не закончили работу.

-: They have yet not finished the work.

-: They have not already finished the work.

-: They have not finished the work yet.

-: They not have finished the work yet.

I:

S: Закончите предложение одним из неопределённых местоимений

In this newspaper you can find … medical articles.

-: any

-: every

-: some

-: something

I:

S: Закончите предложение одним из производных неопределённых местоимений

Is there … in the room?

-: somebody

-: nobody

-: anybody

-: something

I:

S: Закончите предложение одним из производных неопределённых местоимений

Wait a little. He is… here.

-: nowhere

-: somewhere

-: everywhere

-: anywhere

I:

S: Закончите вопрос одним из производных неопределённых местоимений

 

Can … answer my question?

-: anybody

-: somebody

-: anything

-: something

I:

S: Закончите вопрос одним из производных неопределённых местоимений

Was there … useful in the article?

-: anybody

-: somebody

-: anything

-: something

I:

S: Закончите предложение одним из производных неопределённых местоимений

If … happens I can take care of myself.

-: something

-: anything

-: nothing

-: everything

I:

S: Укажите соответствия

L1: is preventing

L2: prevented

L3: was prevented

L4: will prevent

R1: Present Continuous Active

R2: Past Simple Active

R3: Past Simple Passive

R4: Future Simple Active

R5: Future Continuous Active

I:

S: Укажите соответствия

L1: were treated

L2: treated

L3: are treating

L4: will treat

R1: Past Simple Passive

R2: Past Simple Active

R3: Present Continuous Active

R4: Future Simple Active

R5: Past Continuous Active

I:

S: Укажите правильный перевод предложения

Сейчас они оценивают результаты эксперимента.

-: Now they estimate the results of the experiment.

-: Now they have estimated the results of the experiment.

-: Now they are estimated the results of the experiment.

-: They are estimating the results of the experiment.

I:

S: Укажите правильный перевод предложения

В данный момент мы работаем в лаборатории.

-: At present we work in the lab.

-: At present we have working in the lab..

-: At present we are worked in the lab.

-: We are working in the lab at present

I:

S: Укажите правильный перевод предложения

Они все еще пишут тест.

-: They are still written the test.

-: They are still writing the test.

-: They still are writing the test.

-: They still write the test.

I:

S: Закончите предложение одним из модальных глаголов

Students … work hard to be good specialists.

-: must to

-: have to

-: should to

-: must

I:

S: Закончите предложение одним из модальных глаголов

Medical student …know anatomy well.

-: must

-: have to

-: should to

-: must to

I:

S: Закончите предложение одним из модальных глаголов

I was late so I … to take a taxi.

-: must

-: should

-: had

-: had to

I:

S: Закончите предложение одним из модальных глаголов

Not to be late for classes you … get up earlier.

-: must

-: should

-: have

-: should to

I:
S: Укажите предложение, где глагол to have имеет модальное значение

-: The surgeon has performed many operations.

-: The physician has many patients.

-: The surgeon has to perform the operation.

-: The surgeon has little time to perform the operation.

I:
S: Укажите предложение, где глагол to have имеет модальное значение

-: The nurse has just taken the patient’s temperature..

-: Nurses have to look after their patients..

-: Nurses usually have much work to do..

-: The nurse has a day off.

I:
S: Укажите предложение, где глагол to have является вспомогательным

-: The patient had to give up smoking.

-: The operation has been performed successfully.

-: The students have to answer many questions.

-: The scientist has very interesting results of his experiment..

I:
S: Укажите предложение, где глагол to have является вспомогательным

-: The doctor has a new idea of treating this disease.

-: I have many questions about this new method.

-: This method has been used in practice.

-: The patient will have to visit his doctor twice a year..

I:
S: Укажите предложение, где глагол to have является смысловым иметь

-: The doctor has just changed the administered treatment.

-: The scientist has to carry out many experiments to prove his idea.

-: I have no time to take part in this meeting.

-: A new clinic has been built in our city.

I:
S: Укажите предложение, где глагол to have является смысловым иметь

-: The symptoms of this disorder have been described in details.

-: I will have to agree with his suggestion.

-: The medical students have very little free time.

-: The students have to work hard in the dissecting room.

I:

S: Укажите слово, являющееся глаголом

-: educated

-: founder

-: hospitalize

-: important

I:

S: Укажите слово, являющееся глаголом

-: performing

-: summarize

-: agreement

-: painless

I:

S: Укажите неправильный глагол

-: to treat

-: to know

-: to cause

-: to prevent

I:

S: Укажите неправильный глагол

-: to solve

-: to make

-: to predict

-: to administer

I:

S: Укажите правильный глагол

-: to take

-: to change

-: to do

-: to cut

I:

S: Укажите правильный глагол

-: to get

-: to receive

-: to understand

-: to give

I:

S: Закончите предложение, выбрав соответствующую форму глагола

.Yesterday it … me an hour to get the university.

-: take

-: takes

-: took

-: taked

I:
S: Закончите предложение, выбрав соответствующую форму глагола

I did not know that he … English.

-: spoke

-: speaks

-: speak

-: speaked

I:
S: Закончите предложение, выбрав соответствующую форму глагола

We … that he was a cardiologist..

-: known

-: knowed

-: knew

-: knows

I:

S: Закончите вопрос, выбрав соответствующую форму глагола

What do you want to do after … school?

-: leave

-: leaves

-: will leave

-: leaving

I:

S: Закончите предложение, выбрав соответствующий вариант

. Some people are fond of … detective stories.

-: to read

-: read

-: reading

-: be reading

I:

S: Укажите предложение, где причастие I является определением

-: He is operating the patient now.

-: He is afraid of operating patients.

-: Operating patients the doctor must be very careful.

-: The operating doctor is my father.

 

I:

S: Укажите предложение, где причастие I является определением

-: The doctor is examining the patient in the ward.

-: Examining the patient the doctor asked him many questions.

-: Do you know the doctor examining the patient?

-: Examining the patient took much time.

I:

S: Укажите предложение, где –ed является определением

-: The surgeon described a new a method of treatment.

-: The surgeon performed the operation successfully.

-: The operation performed by the surgeon was successful.

-: A new method of treatment was described in the report

I:

S: Укажите предложение, где –ed является определением

-: Every educated person should speak English.

-: The teacher asked the students and answered their questions.

-: The students were asked many questions.

-: The ancient Chinese developed the practice of acupuncture.

I:
S: Укажите предложение, где –ing форма переводится существительным

-: He is preparing for the examination.

-: This disease is common in developing countries.

-: Feeling bad he could not go with us.

-: Walking is very useful for our health.

I:
S: Укажите предложение, где –ing форма переводится существительным

-: Being at the clinic the patient began to feel better.

-: The nurse was giving injections when we came in.

-: The patient’s coughing was very bad.

-: The surgeon performing the operation is very experienced.

I:
S: Укажите правильный перевод предложения

Его нет ни на работе, ни дома.

-: He is not at work and at home.

-: He is neither at work not at home.

-: He is not neither at work nor at home.

-: He is not both at work and at home.

I:
S: Укажите правильный перевод предложения

Они не позвонили ни утром ни вечером.

-: They did not call neither in the morning nor in the evening.

-: They not called either in the morning or in the evening.

-: They called neither in the morning nor in the evening.

-: They called neither in the morning or in the evening.

I:
S: Укажите правильный перевод предложения

Врач не назначил ни лекарства ни диеты.

-: The doctor administered neither drugs or a diet.

-: The doctor administered neither drugs nor a diet.

-: The doctor did not administer neither drugs nor a diet.

-: The doctor did not administer both drugs and a diet.

I:
S: Укажите слово с отрицательным значением

-: common

-: valid

-: possible

-: irregular

I:
S: Укажите слово с отрицательным значением

-: childhood

-: readiness

-: useless

-: particular

I:
S: Укажите слово с отрицательным значением

-: colorful

-: combined

-: kindness

-: untreated

I:
S: Укажите правильный перевод русской части предложения

This disease is not common in развитых странах.

-: developing countries

-: develop countries

-: countries which were developed

-: developed countries

I:
S: Укажите предложение со сказуемым в пассивном залоге

-: A new method of treatment was developed not long ago.

-: Scientists have developed many new methods.

-: The new method will help doctors to treat patients.

-: Scientists are developing a new method of treatment.

I:
S: Укажите предложение со сказуемым в пассивном залоге

-: He has not administered me a strict diet.

-: He is making a report at the scientific conference.

-: This treatment would be successful.

-: The administered treatment was changed a little.

I:
S: Укажите предложение со сказуемым в пассивном залоге

-: They have already solved their problems.

-: They will be very tired after this work.

-: The blood pressure was decreased after taking the drug.

-: Their behavior was absolutely predictable.

I:
S: Закончите предложение, выбрав правильную временную группу

The patient … for the heart disease.

-: treated

-: was treating

-: has treated

-: was treated

I:
S: Закончите предложение, выбрав правильную временную группу

Pain … in the heart area.

-: was developed

-: develop

-: developed

-: will be developed

I:
S: Укажите существительное

-: development
-: developed

-: develop

-: developing

I:
S: Укажите существительное

-: activate
-: active

-: activity

-: activated

I:

S: Укажите сказуемое в пассивном залоге

-: has discussed

-: was discussing

-: will discuss

-: was discussed

I:

S: Закончите предложение, выбрав правильный вариант

Psychology … with many sciences.

-: connected

-: is connected

-: is connecting

-: has connected

I:

S: Укажите соответствия:

L1: to be taking

L2: to have taken

L3: to be taken

L4: to take

R1: Continuous Active

R2: Perfect Active

R3: Simple Passive

R4: Simple Active

R5: Perfect Passive

I:

S: Укажите соответствия:

L1: to have predicted

L2: to be predicted

L3: to predict

L4: to be operating

R1: Perfect Active

R2: Simple Passive

R3: Simple Active

R4: Continuous Active

R5: Perfect Passive

I:

S: Укажите соответствия

L1: to operate

L2: to have operated

L3: to be operated

L4: to be operating

R1: Simple Active

R2: Perfect Active

R3: Simple Passive

R4: Continuous Active

R5: Perfect Passive

I:

S: Вставьте в предложение предлог

The nerve cells send impulses### each other.

 

I:

S: Вставьте в предложение предлог

These reactions do not depend ### the environment.

 

I:

S: Вставьте в предложение предлог

The brain consists ### three main parts.

 

I:

S: Вставьте в предложение предлог

I. P. Pavlov died ### the age of 86.

 

I:

S: Вставьте в предложение предлог

I. P. Pavlov was born ### September 14, 1849.

 

I:

S: Укажите правильный предлог

A constant flow of stimuli comes into the brain … the nerve fibers.

-: by

-: from

-: with

-: through

I:

S: Вставьте в предложение предлог

Alexander Fleming received the Nobel Prize ### his work.

 

I:

S: Вставьте в предложение предлог

Unconditioned reflexes do not depend ### the surrounding conditions.

 

I:

S: Закончите предложение, выбрав одну из степеней сравнения прилагательного

The nervous cells of the cortex are … of all the cells of the human body.

-: the delicatest

-: more delicate

-: most delicate

-: the most delicate

I:

S: Укажите предложение с усилительной конструкцией

-: It is well known that all parts of the body are connected by nerves.

-: It is very important that any human being has a complete rest.

-: It is the brain that is the centre of a wide system of communication.

-: It is estimated that the weight of the brain is about two kg.

I:

S: Укажите предложение с усилительной конструкцией

-: It is estimated that there are about 12 billion cells in the brain.

-: It is in the front lobe of the brain that the center controlling memory and thought is located.

-: It is found out that there are no valves between the heart chambers.

-: It is interesting that a human being can live longer without food than without

sleep.

I:

S: Укажите неопределенно-личное предложение

-: It is hard work that makes a person a good specialist.

-: It is very important that any human being has a complete rest.

-: It is the brain that is the centre of a wide system of communication.

-: It is estimated that the weight of the brain is about two kg.

I:

S: Укажите неопределенно личное предложение

-: It is strange that sleep is more important for a person that food.

-: It is estimated that vision is controlled by the back lobe of the brain.

-: It is the brain that is the centre of a wide system of communication.

-: It is necessary that muscles work as a team.

I:

S: Укажите правильный перевод предложения

Известно, что в головном мозге два полушария.

-: Everybody knows that there are two hemispheres in the brain.

-: They know that there are two hemispheres in the brain.

-: It knows that there are two hemispheres in the brain.

-: One knows that there are two hemispheres in the brain.

I:

S: Укажите правильный перевод предложения

Считается, что эта операция не опасна.

-: It thinks that this operation is not dangerous.

-: They think that this operation is not dangerous.

-: One thinks that this operation is not dangerous.

-: Everybody thinks that this operation is not dangerous.

I:

S: Укажите прилагательное

-: skillful

-: influence

-: readiness

-: possibility

I:

S: Укажите прилагательное

-: particularity

-: dependence

-: sleepless

-: growth

I:

S: Укажите существительное

-: radiate

-: importance

-: successful

-: predictable

 

I:

S: Укажите существительное

-: hospitalize

-: significant

-: creative

-: possibility

I:

S: Найдите соответствия

L1: прилагательное

L2: существительное

L3: глагол

L4: наречие

R1: previous

R2: kindness

R3: speculate

R4: closely

R5: himself

I:

S: Вставьте в предложение предлог

Taste buds are located ### the tongue.

 

I:

S: Укажите правильно составленный вопрос к предложению

Some kinds of senses give information about the body needs.

-: What some kinds of senses give information about?

-: What do some kinds of senses give information?

-: What do some kinds of senses give information about?

-: What some kinds of senses do give information about?

I:

S: Укажите правильно составленный вопрос к предложению

The physiology of the lungs is associated with their structure.

-: What does the physiology of the lungs associated with?

-: What is the physiology of the lungs associated with?

-: What is the physiology of the lungs associated?

-: What the physiology of the lungs is associated with?

I:

S: Укажите правильно составленный вопрос к предложению

The weight of the human brain is from one to two kg.

-: How is the weight of the human brain?

-: What is the weight of the human brain?

-: How much is the weight of the human brain?

-: How many is the weight of the human brain?

I:

S: Укажите правильно составленный вопрос к предложению

The human being smells by the nose.

-: What does the human being smell?

-: What is the human being smell?

-: How does the human being smell by?

-: What does the human being smell by?

 

I:

S: Закончите предложение одной из форм инфинитива

The patient came to the clinic …

-: to examine.

-: to be examined

-: to be examining

-: to have examined

I:

S: Закончите предложение одной из форм инфинитива

We used a dictionary …the text.

-: to be translated

-: to be translated

-: to translate

-: to have translated

I:
S: Закончите предложение, выбрав правильный вариант

The doctor … allow the patient to work hard.

-: does not

-: do not

-: not

-: does no

I:
S: Закончите предложение, выбрав правильный вариант

The patient … discharged from the hospital.

-: has not

-: did not

-: not

-: was not

I:

S: Укажите правильный перевод предложения

Существует три основных стадии памяти.

-: They are three basic types of memory.

-: These are three basic types of memory.

-: There is three basic types of memory.

-: There are three basic types of memory.

I:

S: Укажите правильный ответ на вопрос

Have you achieved any results?

-: Yes, I have.

-: Yes, I did.

-: Yes, you have.

-: Yes, I was.

I:

S: Укажите правильный ответ на вопрос

Did the patient fall asleep after taking the drug?

-: Yes, he did.

-: Yes, he was.

-: Yes, it is.

-: Yes, it did.

I:

S: Укажите правильный ответ на вопрос

Have you completed your experiment?

-: No, I have.

-: No, you have not.

-: No, I have not.

-: No, I not.

I:

S: Укажите правильный перевод предложения

Врач не обнаружил никакой патологии.

-: The doctor did not reveal no pathology.

-: The doctor revealed no pathology.

-: The doctor did not reveal pathology.

-: The doctor did not revealed any pathology.

I:

S: Укажите правильный перевод предложения.

В журнале не было ни одной медицинской статьи.

-: There was not a medical article in the journal.

-:There was no medical article in the journal.

-: There was not no medical article in the journal.

-: There was no any medical article in the journal.

I:

S: Укажите предложение, где –ing переводится деепричастием

-: Dreaming in color is more common among calm people.

-: Visiting hospitals is necessary for all medical students.

-: Studying requires much attention.

-: When helping your patients you should be very attentive and tolerant.

I:

S: Укажите предложение, где –ing переводится деепричастием

-: Dreaming in color is more common among calm people.

-: Visiting hospitals is necessary for all medical students.

-: Studying requires much attention.

-: When helping your patients you should be very attentive and tolerant.

I:

S: Укажите предложение, где –ing переводится деепричастием

-: Examining the patients doctors should be very attentive.

-: Examining the patient is necessary to make the diagnosis.

-:You may ask the doctor examining the patient..

-: The doctor is examining the patient in his office.

I:

S: Укажите слово, которое является прилагательным

-: difference

-: conscious

-: completely

-: penetrate

I:

S: Закончите предложение, выбрав один из вариантов

Many people … remember their dreams.

-: not

-: are not

-: do not

-: do no

 

V1: Лексика

V1.1: Общеупотребительная лексика

I:

Q: Расположите числительные в порядке возрастания

1: eight

2: twelve

3: twenty

4: fifty

I:

Q: Расположите числительные в порядке возрастания

1: nine

2: eleven

3: thirteen

4: eighty

I:

Q: Расположите числительные в порядке убывания

1: hundred

2: thirty

3: thirteen

4: twelve

I:

Q: Расположите числительные в порядке убывания

1: ninety

2: eighty

3: twelve

4: seven

I:

Q: Расположите наречия в порядке возрастания частоты действия

1: never

2: sometimes

3: usually

4: always

I:

Q: Расположите наречия в порядке возрастания частоты действия

1: rarely

2: from time to time

3: often

4: always

I:

Q: Расположите наречия в порядке убывания частоты действия

1: always

2: usually

3: from time to time

4: never

I:

Q: Расположите наречия в порядке убывания частоты действия

1: always

2: often

3: sometimes

4: rarely

I:

Q: Расположите прилагательные в порядке возрастания интенсивности цвета

1: white

2: pale

3: light

4: bright

I:

Q: Расположите прилагательные в порядке убывания интенсивности цвета

1: black

2: dark

3: light

4: pale

I:

S: Укажите слово с противоположным значением слову “here”

-: from

-: to

-: under

-: there

I:

S: Укажите слово с противоположным значением слову “under”

-: behind

-: between

-: through

-: over

I:

S: Укажите слово с противоположным значением слову “old”

-: tall

-: short

-: young

-: high

I:

S:Укажите слово с противоположным значением слову“ weak”

-: slim

-: strong

-: good

-: large

I

S: Укажите слово с противоположным значением слову “ thick”

-: thin

-: fine

-: kind

-: cool

I:

S: Укажите слово с противоположным значением слову “ short”

-: dark

-:thick

-: clever

-: long

I:

S: Укажите слово с противоположным значением слову “good”

 

I:

S: Укажите слово с противоположным значением слову “cold”

-: quick

-: low

-: warm

-: thick

I:

S: Укажите слово с противоположным значением слову “new”

-: old

-: young

-: hard

-: well

I:

S: Укажите слово с противоположным значением слову “right”

-: wrong

-: correct

-: bad

-: well

I:

S: Укажите слово с противоположным значением слову “much”

-: few

-: many

-: little

-: small

I:

S: Укажите слово близкое по значению слову “beautiful”

-: interesting

-: necessary

-: successful

-: wonderful

I:

S: Укажите слово близкое по значению слову “large”

-: little

-: high

-: big

-: strong

I:

S: Укажите слово близкое по значению слову “small”

-: weak

-: little

-: cold

-: high

I:

S: Закончите предложение, выбрав правильный вариант

Students of our group … in the conference.

-: took place

-: took care

-: took part

-: took notice

I:

S: Закончите предложение, выбрав правильный вариант

Russian is a … language to learn.

-: native

-: difficult

-: different

-: common

I:

S: Закончите предложение, выбрав правильный вариант

She doesn’t … English very well.

-: talks

-: says

-: tells

-: speak

I:

S: Закончите предложение, выбрав правильный вариант

We had to do a very difficult test … lesson.

-: next

-: future

-: last

-: passed

I:

S: Закончите предложение, выбрав правильный вариант

My fried has many … in the USA.

-: parents

-: husbands

-: relatives

-: wives

I:

S: Закончите предложение, выбрав правильный вариант

I had much work to do …

-: today

-: tomorrow

-: yesterday

-: now

I:

S: Подберите слова близкие по значению

L1: think

L2: use

L3: light

L4: nice

R1: consider

R2: apply

R3: mild

R4: fine

R5: hard

I:

S: Подберите слова противоположные по значению

L1: light

L2: easy

L3: clever
L4: take
R1: dark
R2: difficult
R3: stupid
R4: give
R5: bring

 

I:

S: Подберите слова близкие по значению

L1: get

L2: make

L3: bright
L4: learn
R1: receive
R2: do
R3: clever
R4: study
R5: treat

I:

S: Закончите предложение, выбрав правильный вариант

My favorite … at school was biology.

-: object

-: subject

-: thing

-: action

I:

S: Закончите предложение, выбрав правильный вариант

I am very …. I can’t speak to you now.

-: hurry

-: occupied

-: hard

-: busy

I:

S: Вставьте в предложение предлог

Both g



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2019-03-02 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: