Гóсподи, áще и крести́тися претерпе́л еси́ плóтию, Безгре́шне, / свободи́ти мир от грехá хотя́, / но Бо́га Тя мы ве́дуще, сла́вим: // крести́вся бо, изба́вил еси́ от рабо́ты ду́ши на́ша.
Го́споди, егда́ на Иорда́нския струи́, / воплоти́выйся, прише́л еси́, / да освяти́ши во́ду сла́вным Твои́м Креще́нием, / Иоа́нну Твой верх преклони́ти изво́лил еси́ / и креща́ешися от раба́, // да спасе́ши ду́ши на́ша.
Го́споди, спасти́ восхоте́в от ле́сти мир, / его́же созда́л еси́, / из Неискусобра́чныя Де́вы воплоти́тися изво́лил еси́, / и Ада́ма от тли изба́вил еси́, я́ко Человеколю́бец, / и, крести́вся же, дарова́л еси́ // просвеще́ние душа́м на́шим.
Стихи́ры святы́я, глас 2.
Егда́ Ду́ха све́том осиява́ема бога́тно, / бога́тство возненави́дела еси́, / еди́но возлюби́вши Небе́сное, / в му́ченическую кре́пость я́ве облекла́ся еси́ / и к безме́рным боле́́знем отлучи́лася еси́. / Темже, врага низложивши, / победы исплела еси венцы, // мученице страстотерпице преславная.
Егда́ смра́д пло́ти и греха́ пла́мень, / честна́я, угаси́ла еси́ / росо́ю Боже́ственнаго Ду́ха, соде́йствующего те́бе, / то́гда зве́ри обузда́ла еси́ посреде́ суди́ща, / те́ло твое́ преда́вши на ра́ны му́жески. / Те́мже, врага́ низложи́вши, / побе́ды исплела́ еси́ венцы́, // о Татиа́но Богоблаже́нная.
Ни ме́чь, ни о́гнь, ни ра́ны,/ ни ско́рби, ни гла́дъ,/ ни вся́кій ви́дъ муче́нія, твоего́,/ е́же ко Го́споду, притупи́ша раче́нія:/ разжже́ннымъ бо се́рдцемъ Того́ и́щущи,/ вся́ ви́димая еди́нощи оплева́ла еси́, му́ченице,/ и вну́трь Боже́ственнаго черто́га всели́лася еси́, // невѣ́ста всѣ́хъ Царя́ бы́вши.
|
И́ны стихи́ры святы́я, глас 4.
Де́вства добро́тами / и муче́ний кровьми́,/ ду́шу твою́ украси́вши му́ченице сла́вная, Татиа́но, / вручи́лася еси́ Созда́вшему, / сохраня́ющему тя́ нетле́нну во ве́к и́стинно, / о се́м ликовству́ющи с во́инствы арха́нгел и а́нгел, / апо́стол же и проро́к, // и му́ченик ликостоя́нии всехва́льная.
И к коле́сам привяза́ема,/ и зверьми́ растерза́ема,/ и огне́м и водо́ю обостри́вши / тво́й по́мысл Боже́ственным ду́хом, / тьмы́ нача́льника, / тече́нии кро́вными му́жески удави́ла еси́, / и востекла́ еси́ к разу́мным черто́гом, // ве́но Жениху́ твоему́ де́во прине́сши страда́ние.
Слава, глас 5:
Де́вства твоего́ красоты́ восхоте́ Ца́рь сла́вы Христо́с, / я́ко непоро́чну тя́ неве́сту Себе́ обручи́, совокупле́нием нетле́нным: / и́бо во́лею Свое́ю пода́в добро́те твое́й си́лу, / на враги́ же и стра́сти непобеди́му показа́, / претерпе́вшую ра́ны го́рькия, и му́ки свире́пыя, / сугу́бым венце́м увязе́ тя, / и поста́ви одесну́ю Себе́ я́ко Цари́цу испещре́ну. / Того́ моли́ му́ченице честна́я и многострада́льная, Татиа́но, // певце́м твои́м спасе́ние и жи́знь пода́ти, и ве́лию ми́лость.
|
И ныне, праздника, глас той же:
Зря́щи Тя естество́ вся́кое земноро́дных, на́га в вода́х, / Соде́теля Креще́ния прося́ща,/ изменя́шеся стра́хом и ужаса́шеся./ Предте́ча же тре́петом содержи́мь бя́ше,/ не сме́я прибли́житися Тебе́./ Мо́ре побеже́, Иорда́н струи́ возврати́./ Го́ры взыгра́шася зря́ще,/ и А́нгельския си́лы удивля́хуся, глаго́люще:/ о чудесе́! / Спас обнажа́ется, // оде́яти хотя во спасе́ние челове́ки и обновле́ние.
Вход. Проки́мен дне́. Чте́ния три.
Проро́чества Иса́иина чте́ние (глава 43):
Т а́ко глаго́лет Госпо́дь: вси́ язы́цы собра́шася вку́пе, и соберу́тся кня́зи от ни́х. Кто́ возвести́т сия́ в ни́х, или́ я́же от нача́ла, кто́ слы́шана сотвори́т ва́м? да приведу́т свиде́тели своя́, и оправдя́тся, и да услы́шат, и да реку́т и́стину. Бу́дите ми́ свиде́тели, и А́з свиде́тель, глаго́лет Госпо́дь Бо́г, и о́трок его́же избра́х, да позна́ете и ве́руете ми́, и разуме́ете, я́ко А́з е́смь: пре́жде Мене́ не бы́сть и́н Бо́г, и по Мне́ не бу́дет. А́з е́смь Бо́г, и не́сть ра́зве Мене́ спаса́яй. А́з возвести́х, и спасо́х, уничижи́х, и не бе́ в ва́с чу́ждий. Вы́ Мне́ свиде́тели, и А́з Госпо́дь Бо́г, и еще́ от нача́ла А́з е́смь: и не́сть от ру́к Мои́х избавля́яй. Сотворю́, и кто́ отврати́т то́? си́це глаго́лет Госпо́дь Бо́г, избавля́яй ва́с святы́й Изра́илев.
|
Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (глава́ 3).
П ра́ведных ду́шы в руце́ Бо́жией, и не прико́снется и́х му́ка. Непщева́ни бы́ша во очесе́х безу́мных умре́ти, и вмени́ся озлобле́ние исхо́д и́х. И е́же от на́с ше́ствие сокруше́ние, они́ же су́ть в ми́ре. И́бо пред лице́м челове́ческим а́ще и му́ку прии́мут, упова́ние и́х безсме́ртия испо́лнено. И вма́ле нака́зани бы́вше, вели́кими благоде́тельствовани бу́дут, я́ко Бо́г искуси́ я́, и обре́те и́х досто́йны Себе́. Я́ко зла́то в горни́ле искуси́ и́х, и я́ко всепло́дие же́ртвенное прия́т я́. И во вре́мя посеще́ния и́х возсия́ют: и я́ко и́скры по сте́блию потеку́т: Су́дят язы́ком, и облада́ют людьми́, и воцари́тся Госпо́дь в ни́х во ве́ки. Наде́ющиися на́нь разуме́ют и́стину, и ве́рнии в любви́ пребу́дут ему́: Я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́, и посеще́ние во избра́нных Его́.
Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (главы́ 5 и 6).
П ра́ведницы во ве́ки живу́т, и в Го́споде мзда́ и́х, и попече́ние и́х у Вы́шняго. Сего́ ра́ди прии́мут Ца́рствие благоле́пия, и вене́ц добро́ты от руки́ Госпо́дни, зане́ десни́цею покры́ет я́, и мы́шцею защити́т и́х. Прии́мет всеору́жие рве́ние свое́, и вооружи́т тва́рь в ме́сть враго́м. Облече́тся в броня́ пра́вды, и возложи́т шле́м, су́д нелицеме́рен. Прии́мет щи́т непобеди́мый преподо́бие: Поостри́т же напра́сный гне́в во ору́жие: спобо́рет же с ни́м ми́р на безу́мныя. По́йдут праволу́чныя стре́лы мо́лниины, и я́ко от благокру́гла лу́ка облако́в, на наме́рение, полетя́т. И от каменоме́тныя я́рости испо́лнь паду́т гра́ды, вознегоду́ет на ни́х вода́ морска́я, ре́ки же потопя́т я́ на́гло. Сопроти́в ста́нет и́м ду́х си́лы и я́ко ви́хор разве́ет и́х, и опустоши́т всю́ зе́млю беззако́ние: и злоде́йство преврати́т престо́лы си́льных. Слы́шите у́бо ца́рие, и разуме́йте, навы́кните судии́ конце́в земли́. Внуши́те держа́щии мно́жества, и гордя́щиися о наро́дех язы́ков, я́ко дана́ е́сть от Го́спода держа́ва ва́м и си́ла от вы́шняго.