Слава, и ныне, праздника, глас 8.




К реща́ется Христо́с, просвеща́яй мир./ С высоты Оте́ц свиде́тельствова, глаго́ля:/ Сей есть Сын Мой, о Не́мже бла́гоизво́лих,/ Того́ послу́шайте./ Сей есть просвеща́яй вселе́нную бла́гоутро́бием Свои́м,/ крести́выйся и спасый, я́ко Бог, ро́д челове́ческий.

На полиеле́и велича́ние:

В елича́ем тя, / свята́я му́ченице Татиа́но, / и чтим честна́я страда́ния твоя́, // я́же за Христа́ претерпе́ла еси́.

Псалом избранный:

Бог нам Прибе́жище и Си́ла, Помо́щник в ско́рбех, обре́тших ны зело́.

Сего́ ра́ди не убои́мся, внегда́ смуща́ется земля́.

Разже́гл еси́ ны, я́коже разжиза́ется сребро́.

Проидо́хом сквозе́ о́гнь и во́ду, и изве́л еси́ ны в поко́й.

Святы́м, и́же суть на земли́ Его́, удиви́ Госпо́дь вся хоте́ния Своя́ в них.

По полиеле́и, седа́лен святы́я, глас 4:

П рише́дшую Христу́ во́лею, и украси́вшую доброде́тельми се́рдце, благоле́пно воспои́м Татиа́ну, ве́рных мно́жество: та́ бо посрами́ мучи́тельскую де́рзость, и просия́вши я́ко со́лнце посреде́ беззако́нник, по кончи́не яви́ся земны́м подтвержде́ние Боже́ственное, вку́пе и держа́ва.

Сла́ва и ны́не, пра́здника, глас 4:

И ису́с Нави́н во Иорда́не реце́ преводя́ лю́ди, и Бо́жий киво́т,/ сеннопи́шет бу́дущее бла́годе́тельство:/ о́браз бо нам возображе́ния, и начерта́ние нело́жно порожде́ния,/ та́инственное прехожде́ние обои́ми сеннопи́шет Ду́хом./ Христо́с яви́ся на Иорда́не освяти́ти во́ды.

Степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са. Проки́мен, глас 4: Д и́вен Бо́г во святы́х Свои́х, // Бо́г Изра́илев. Сти́х: В це́рквах благослови́те Бо́га, Го́спода от исто́чник Изра́илевых. Всякое дыхание:

Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 104.

По 50-м псалме́: Слава: М оли́твами му́ченицы Татиа́ны, Ми́лостиве, очи́сти... И ны́не: М оли́твами Богоро́дицы...Помилуй мя Боже...

Стихи́ра му́ченице, глас 6:

О десну́ю Спа́са предста́ де́ва, / и страстоте́рпица и му́ченица Татиа́на, / оде́яна доброде́тельми, непобежде́на, / и преукра́шена еле́ем чистоты́, и кро́вию страда́ния, / и вопию́щи к Нему́ ра́достно, свещу́ держа́щи: / в воню́ ми́ра Твоего́ теко́х, Христе́ Бо́же, / я́ко уязви́хся Твое́ю любо́вию а́з, / не отлучи́ мене́, Женише́ небе́сный. / Тоя́ моли́твами низпосли́ на́м, // Всеси́льне Спа́се, ми́лости Твоя́.

Кано́н пра́здника со и́рмосом на 6 и святы́я на 8.

Кано́н пра́здника, глас 2.

Песнь 1

Ирмо́с: Г лубины́ откры́л е́сть дно́ / и су́шею Своя́ влече́т, / в не́й покры́в проти́вныя, / кре́пкий во бране́х Госпо́дь, // я́ко просла́вися.

Ада́ма истле́вшаго обновля́ет струя́ми Иорда́нскими и змие́в главы́ гнездя́щихся сокруша́ет Царь веко́в, Госпо́дь, я́ко просла́вися.

Огне́м Божества́ Невеще́ственным в пло́ть веще́ственну оде́явся, Иорда́нскою облага́ется водо́ю воплоще́йся от Де́вы Госпо́дь, я́ко просла́вися.

Скве́рну омыва́яй челове́ков, си́м очи́щся во Иорда́не, и́мже, восхоте́в, уподо́бися, е́же бе́ пребы́в, су́щия во тме́ просвеща́яй Госпо́дь, я́ко просла́вися.

Ин кано́н святы́я, глас 2, творе́ние Игна́тиево.

Ирмо́с: Г ряди́те, лю́дие,/ пои́м песнь Христу́ Бо́гу,/ разде́льшему мо́ре, и наста́вльшему лю́ди, я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския, // я́ко просла́вися.

Му́ченическими озаре́на светлостьми́,/ чи́стому предстои́ши, му́ченице, Жениху́ твоему́,/ душетле́нных прегреше́ний прося́щи изба́витися хва́лящим тя.

Бога́тство тле́нное, му́ченице, соверше́нно пренебрегла́ еси́,/ на Небесе́х нетле́нное и пребыва́ющее и́щущи усе́рдно,/ и ра́дующися прошла́ еси́ му́ченическое страда́ние.

К ра́нам, к боле́знем и бие́нием многови́дным/ безбоя́зненно, му́ченице, отлучи́лася еси́:/ споспешеству́ющую бо име́ла еси́ благода́ть Спасову, и укрепля́ющую тя.

Богоро́дичен: Исто́чник безстра́стия ро́ждшая,/ уя́звленнаго страстьми́, Отрокови́це, исцели́,/ и огня́ ве́чнаго исхи́ти мя,/ Еди́на Богоблагода́тная.

Песнь 3

Ирмос: К ре́пость дая́й царе́м на́шим Госпо́дь, / и ро́г пома́занных Свои́х вознося́й, / от Де́вы ражда́ется, гряде́т же ко Креще́нию. / Тому́, ве́рнии, возопие́м: // не́сть свя́т, я́ко Бо́г на́ш.

Непло́дная дре́вле и безча́дная лю́те, днесь весели́ся, Христо́ва Це́рковь:/ водо́ю бо и Ду́хом сы́нове тебе́ роди́шася, ве́рою взыва́юще:/ несть свят, я́коже Бог наш.

Ве́лиим гла́сом в пусты́ни вопие́т Предте́ча:/ Христу́ угото́вайте пути́/ и стези́ Бо́гу на́шему пра́вы соде́лайте, ве́рою взыва́юще:/ несть свят, я́коже Бог наш.

Ин. Песнь 3

Ирмос: Н а ка́мени мя ве́ры утверди́в,/ разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́,/ возвесели́ бо ся дух мой, внегда́ пе́ти: // несть свят, я́коже Бог наш,/ и несть пра́веден па́че Тебе́, Го́споди.

Не поколеба́ столпа́ твоего́ се́рдца сте́кшее мук треволне́ние,/ утверди́ся бо на ка́мени любве́ Христо́вы, всехва́льная./ К Нему́же взыва́ла еси́:/ я́ко несть свят па́че Тебе́, Го́споди.

Челове́ческую не́мощь Понесы́й,/ впери́ си́лою не́мощь твою́ на некре́пкаго зми́я./ Тем, му́ченице, на зе́млю низве́ргла еси́, ве́рно зову́щи:/ я́ко несть свят па́че Тебе́, Го́споди.

Пото́ки изсуши́ла еси́ беззако́ния струя́ми крове́й твои́х, блаже́нная,/ сла́дости же пото́ка ны́не наслажда́ешися,/ и во Све́те Невече́рнем обита́еши, зову́щи:/ я́ко несть свят па́че Тебе́, Го́споди.

Богоро́дичен: Зача́тие и рождество́ Твое́ па́че сло́ва,/ ве́ки бо Созда́вшаго сло́вом родила́ еси́,/ Изба́вльшаго безслове́сия ми́ра концы́, Отрокови́це Неискусому́жная,/ Его́же моли́ всегда́, е́же спасти́ нас.

Конда́к пра́здника, глас 4:

Я ви́лся еси́ днесь вселе́нней,/ и свет Твой, Го́споди, зна́менася на нас,/ в ра́зуме пою́щих Тя:/ прише́л еси́ и яви́лся еси́, // Свет Непристу́пный.

И́кос:

Г алиле́и язы́честей, Завуло́нстей стране́ и Неффали́мстей земли́,/ я́коже рече́ проро́к, Свет вели́к возсия́, Христо́с./ Омраче́нным све́тла яви́ся Заря́, из Вифлее́ма облиста́ющая,/ па́че же из Мари́и Госпо́дь, всей вселе́нней возсиява́ет лучи́ Со́лнце пра́вды./ Те́мже, и́же от Ада́ма нази́и, прииди́те вси, облече́мся в Него́, да согре́емся,/ покрыва́ет бо наги́я и просвеща́ет те́мныя./ Прише́л еси́ и яви́лся еси́, Свет Непристу́пный.

Седа́лен, глас 4. Подо́бен: Ско́ро предвари́:

С угу́б соверши́вши, му́ченице, по́двиг на земли́, / сугу́б и вене́ц сподо́билася еси́ прия́ти от руки́ Жениха́ твоего́: / пости́лася бо еси́, стра́сти пло́тския обузда́ющи,/ пострада́вши же зако́нно, врага́ низложи́ла еси́./ Те́мже мольба́ми твои́ми спаси́ ны от напа́стей. (Дважды)

Сла́ва, и ны́не, праздника, глас и подо́бен то́йже:

С ве́том я́ко ри́зою одея́йся,/ струя́ми одева́ется Иорда́нскими Христо́с Бог наш,/ свы́ше свиде́тельствующу Отцу́ сопресто́льнаго,/ до́ле прише́дшу Ду́ху сла́вы:/ То́й есть Просвеща́яй и Освяща́яй нас.

Песнь 4

Ирмос: У слы́шах, Го́споди, глас Твой, его́же рекл еси́,/ глас вопию́щаго в пусты́ни,/ я́ко возгреме́л еси́ над вода́ми мно́гими,/ Твоему́ свиде́тельствуяй Сы́ну,/ весь быв соше́дшаго Ду́ха, возопи́: // Ты еси́ Христо́с, Бо́жия му́дрость и си́ла.

Очища́емо со́лнце кто ви́де, -/ пропове́дник вопие́т, – пресве́тлое естество́м?/ Да Тебе́ вода́ми, сия́ние Сла́вы, Отца́ о́браз Присносу́щнаго, омы́ю/ и, се́но сый, Огню́ прикосну́ся Твоего́ Божества́?/ Ты бо еси́ Христо́с, Бо́жия му́дрость и си́ла.

Яви́ Боже́ственное, е́же име́, благогове́ние Моисе́й, прилучи́вся Тебе́,/ я́ко бо из купины́ Тя, возгласи́вша, разуме́, а́бие отврати́ лице́./ Аз же ка́ко Тя уви́жу я́сно?/ Или́ ка́ко руку́ положу́ на Тя?/ Ты бо еси́ Христо́с, Бо́жия му́дрость и си́ла.

Душе́вное соверша́я му́дре и сло́вом почте́нный, безду́шных стыжду́ся./ А́ще бо крещу́ Тя, клеве́тна ми есть огне́м дымя́щаяся гора́,/ побе́гшее же мо́ре на дво́е и Иорда́н сей, возврати́выйся:/ Ты бо еси́ Христо́с, Бо́жия му́дрость и си́ла.

Ин. Песнь 4

Ирмо́с: П ою́ Тя, слу́хом бо, Го́споди, услы́шах и ужасо́хся:/ до мене́ бо и́деши, мене́ ищя́ заблу́ждшаго./ Тем мно́гое Твое́ снизхожде́ние, е́же на мя, прославля́ю, // Многоми́лостиве.

Красно́ душе́вное устрое́ние, благоле́пием благоче́стия Татиа́на нося́щи,/ еще́ же муче́ния све́том пресла́вно сия́ющи,/ к чи́стому Жениху́ вселя́ется.

Желе́зом твое́ лице́ стру́жущия пребеззако́нныя/ невиде́нием Небе́снии А́нгели му́чаху,/ по́сланнии к твое́й от Бо́га, му́ченице, по́мощи,/ и́же твоему́ терпе́нию удиви́шася.

Зако́нно Христа пропове́дающи, победи́ла еси́ пребеззако́ннующия,/ же́ртва же непоро́чна, благоприя́тна, соверше́ннейшая Тому́ принесла́ся еси́, взыва́ющи:/ Тебе́ лю́бящи, Спа́се, закала́юся.

Богоро́дичен: Ко пристанищу ти́хому мя напра́ви, Богоневе́сто Всесвята́я:/ бу́ря бо мя волну́ет, и смуще́ние греха́ лю́те,/ ве́тры коле́блемь лука́вых духо́в оскорбля́ющих мя.

Песнь 5

Ирмо́с: И ису́с, живота́ Нача́льник,/ разреши́ти осужде́ние гряде́т Ада́ма первозда́ннаго,/ очище́ний же, я́ко Бог, не тре́буя,/ па́дшаго очища́ет во Иорда́не,/ в не́мже вражду́ уби́в, // преиму́щ всяк ум мир да́рует.

Сше́дшимся без числа́ лю́дем от Иоа́нна крести́тися, сам посреде́ их ста./ Провозгласи́ же предстоя́щим:/ кто показа́, непокори́вии, гне́ва вам уклони́тися, хотя́щаго бы́ти?/ Плоды́ досто́йны Христу́ сотвори́те:/ Предстоя́й бо ны́не мир да́рует.

Де́латель и Зижди́тель, посреде́ стоя́й, я́ко Еди́н всех сердца́ испыту́ет,/ чисти́тельную же лопа́ту руко́ю прие́м,/ всеми́рное гумно́ всему́дре разлуча́ет, непло́дие паля́,/ благопло́дным ве́чный живо́т да́рует.

Ин. Песнь 5

Ирмо́с: П росвеще́ние во тме лежа́щих,/ спасе́ние отча́янных, Христе́ Спа́се мой,/ к Тебе́ у́тренюю, Царю́ мира,/ просвети́ мя сия́нием Твои́м: // ино́го бо, ра́зве Тебе́, Бо́га не зна́ю.

Твою́ честну́ю и блаже́нную стра́сть подража́ющи,/ безстра́стием Тебе́ сочта́вшаяся, стра́ждет преусе́рдно,/ на у́ды ссека́емая, Жизнода́вче Христе́, зову́щи:/ ино́го, ра́зве Тебе́, Бо́га не зна́ю.

Страх Бо́жий во утро́бе мы́слию прие́мши,/ дух спаси́тельнаго испове́дания и муче́ния/ родила́ еси́ пресла́вно, доблему́драя, тве́рдым страда́нием/ и сопроти́вная нача́ла посрами́ла еси́.

Све́тлыми сия́еши заря́ми, уясня́ема Ду́ха Свята́го светоли́тием,/ и озаря́еши ве́рных сердца́, грехо́вный мрак разоря́ющи, му́ченице,/ страстоте́рпице Христо́ва досточу́дная.

Богоро́дичен: Све́тлый Со́лнца О́блаче, осия́й ми́ зарю́,/ реша́щу мрак мои́х прегреше́ний,/ даждь ми ру́ку впа́дшему в ти́ну грехо́вную,/ воздви́гни мя лежа́щаго, Еди́на па́дшаго Ада́ма исправле́ние.

Песнь 6

Ирмо́с: Г лас Словесе́, свети́льник Све́та,/ денни́ца Со́лнца, Предте́ча в пусты́ни, -/ пока́йтеся́ – всем вопие́т лю́дем, – и предочи́ститеся:/ се бо предстои́т Христо́с, // от тли мир избавля́яй.

Ро́ждься нетле́нно от Бо́га и Отца́,/ от Де́вы кроме́ скве́рны воплоща́ется Христо́с,/ Ему́же реме́нь, я́же от нас Сло́ва сочта́ния, разреши́ти неудо́б, учи́т Предте́ча,/ земноро́дныя от ле́сти избавля́я.

Огне́м крести́т коне́чным Христо́с проти́вныя,/ а не Бо́га му́дрствующих Его́,/ Ду́хом же обновля́ет водо́ю благода́ти разумли́выя Божества́ Его́,/ от прегреше́ний избавля́я.

Ин. Песнь 6

Ирмо́с: В бездне грехо́вней валя́яся, / неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: // от тли́, Бо́же, мя возведи́.

На дре́ве я́ко позна́ просте́рта Тя му́ченица честна́я, / терпи́т пове́шение и строга́ния теле́сная, за любо́вь Твою́, Всемо́щне.

Свире́пейшии зве́рие устыде́шася посреди́ три́знища му́жески стра́ждушия тя,/ я́коже Фе́клы пе́рвее первому́ченицы,/ ея́же ре́вность стяжа́ла еси́, приснопа́мятная.

Предста́вше Небе́снии А́нгели посреди́ темни́цы, тя све́том осия́ша,/ от боле́зней изима́юще, и я́ко Бо́жию а́гницу прославля́юще.

Богоро́дичен: От всех родо́в избра́ Тя добро́ту Иа́ковлю,/ Ю́же возлюби́ Творе́ц, Всенепоро́чная,/ и из Тебе́ возсия́в яви́ся.

Конда́к му́ченицы, глас 4.

С ве́тло во страда́нии твое́м возсия́ла еси́, страстоте́рпице,/ от крове́й твои́х преиспещре́на, / и, я́ко кра́сная голуби́ца, к Небеси́ возлете́ла еси́, Татиа́но: // те́мже моли́ при́сно за чту́щия тя.

И́кос: У неве́стившуюся Христу́ муче́нием, Татиа́ну, соше́дшеся почти́м досто́йно: я́ко да тоя́ моли́твами, душетле́нныя па́губы изба́вльшеся, губи́тельства, тру́са и паде́жа, житие́ во смире́ние препрово́дим, сподо́бльшеся со все́ми святы́ми, от ве́ка Бо́гу благоугоди́вшими, ходи́ти во све́те, и пе́ти с си́ми: удиви́л еси́, Спа́се, Твоя́ ми́лости все́м челове́ком, ве́рою хва́лящим ю́. Те́мже зове́м е́й: моли́ непреста́нно о все́х на́с.

Песнь 7

Ирмо́с: Ю́ ноши благочести́выя, пе́щи о́гненней приобщи́вшияся,/ шумя́щ дух ро́сный невреди́мы сохрани́/ и Бо́жия А́нгела снизхожде́ние./ Те́мже, в пла́мени ороша́еми, благода́рственно воспева́ху: // препе́тый отце́в Го́споди и Бо́же, благослове́н еси́.

Я́коже на Небеси́, с тре́петом и чу́дом предстоя́ху/ во Иорда́не си́лы А́нгельския, смотря́юще толи́ка Бо́жия схожде́ния:/ я́ко Держа́й превы́шних вод соста́в, в вода́х Плотоно́сец стоя́ше,/ Бог отце́в на́ших.

О́блак дре́вле и мо́ре Боже́ственнаго прообража́ху Креще́ния чу́до,/ в ни́хже дре́внии крести́шася, исходя́ще зако́ннии лю́дие./ Мо́ре же бе о́браз воды́, и о́блак – Ду́ха./ И́миже соверша́еми, – благослове́н еси́, – зове́м, – Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Вси ве́рнии, в Не́мже соверше́ние прия́хом,/ богосло́вяще немо́лчно со А́нгелы, просла́вим Отца́, и Сы́на, и Ду́ха Свята́го:/ се бо – Тро́ица, Ипоста́сьми Единосу́щная, Еди́н же Бог. / Ему́же пое́м: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Ин. Песнь 7

Ирмо́с: Б огопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля,/ высо́к пла́мень вознесло́ есть./ Христо́с же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную, // Сый бла́гослове́н и препросла́влен.

Благомо́щно непобеди́мая се́чема,/ сосце́в отъя́тие претерпе́ла еси́ терпели́вейше,/ огне́м же Небе́сным, му́ченице, попали́ла еси́ чти́ти не хотя́щия Бо́га,/ Его́же вся тварь пое́т сла́вящи.

В се́рдцы нося́щи огнь Боже́ственныя любве́, непоро́чная, пла́мень попра́,/ огня́ подобора́бнаго не ужасе́ся,/ отроко́в образу́ющи дре́вних и му́жество и кре́пость.

Звере́й свире́пство тебе́ повине́ся, льво́в зия́ния невре́дно премину́ла еси́,/ Бо́гу тя просла́вльшу, Того́ просла́вившую,/ Его́же страда́ния твое́ю исполня́ющи пло́тию, всехва́льная.

Богоро́дичен: Жи́знь Ипоста́сную нам ро́ждши, сме́ртию сме́рть я́ве потре́бльшую,/ стра́сти умертви́ пло́ти на́шея, ве́рою чту́щих Тя, Чи́стая,/ я́ко Богоро́дицу и Всесла́вную.

Песнь 8

Ирмо́с: Т а́йну пресла́вную вавило́нская показа́ пещь,/ источи́вшая ро́су,/ я́ко струя́ми имя́ше невеще́ственный Огнь восприя́ти Иорда́н/ и объя́ти пло́тию креща́ема Зижди́теля, // Его́же благословя́т лю́дие и превозно́сят во вся ве́ки.

Отложи́ страх весь, – Изба́витель Предте́чи рече́, -/ Мне же повини́ся, я́ко Благо́му,/ Мне приступи́, сие́ бо естество́м бых,/ Мои́м повеле́нием покори́ся и крести́ Мя, соше́дшаго,/ Его́же благословя́т лю́дие и превозно́сят во вся ве́ки.

Глаго́лы я́коже услы́ша Крести́тель Влады́чни, с тре́петом длань простира́ет,/ оба́че же, руко́ю косну́вся верху́ Зижди́теля своего́, Кре́щшемуся вопия́ше:/ освяти́ мя, Ты бо еси Бог мой,/ Его́же благословя́т лю́дие и превозно́сят во вся ве́ки.

Тро́ицы явле́ние во Иорда́не бысть,/ са́мое бо Пребоже́ственное Естество́, Оте́ц, возгласи́:/ Сей креща́емый – Сын возлю́бленный Мой,/ Дух же прии́де к Подо́бному,/ Его́же благословя́т лю́дие и превозно́сят во вся ве́ки.

Ин. Песнь 8

Ирмо́с: В пещь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго,/ и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га,/ по́йте дела́ я́ко Го́спода, // и превозноси́те во вся ве́ки.

Удобри́вшися доброде́тельми, украси́лася еси́ добро́тами муче́ния,/ и Жениху́ обручи́лася еси́, па́че всех челове́ков красне́йшему,/ добро́тою сия́ющему безсме́ртия, Татиа́но Богому́драя.

С безпло́тными слуга́ми в темни́це Творца́ славосло́вила еси́,/ сия́ющи сла́вою Боже́ственнаго блиста́ния,/ и всем непристу́пна пребыва́ющи, держи́мым тмо́ю пре́лести.

Сокруше́ние твоих уде́с истни́ враго́в кова́рства,/ крове́й тече́ние нече́стия лю́тыя пото́ки, честна́я, изсуши́,/ пучи́на чуде́с нам я́вльшися.

Богоро́дичен: Спаси́, уще́дри ны,/ ще́драго Бо́га нам Спа́са ро́ждшая, па́че сло́ва,/ огнепа́льных помышле́ний и страсте́й изима́ющи зно́я, Твои́ми моли́твами,/ Чи́стая Препросла́вленная.

Песнь 9

Ирмо́с: Н едоуме́ет всяк язы́к благохвали́ти по достоя́нию,/ изумева́ет же ум и преми́рный пе́ти Тя, Богоро́дице,/ оба́че, Блага́я су́щи, ве́ру приими́,/ и́бо любо́вь ве́си Боже́ственную на́шу: // Ты бо христиа́н еси́ Предста́тельница, Тя велича́ем.

Дави́де, прииди́ Ду́хом к просвеще́нным, -/ ны́не приступи́те, – пой к Бо́гу, -/ ве́рою, – глаго́ля, – просвети́теся/ Сей ни́щий воззва́ Ада́м в паде́нии, и́бо Того́ услы́ша Госпо́дь,/ прише́д, струя́ми Иорда́нскими тле́ннаго же обнови́.

Иса́ия, – измы́йтеся, очи́ститеся – глаго́лет, -/ лука́вствия пред Го́сподем оста́вите./ Жа́ждущии, на во́ду жи́ву иди́те:/ кропи́т бо водо́ю, обновля́я, Христо́с приступа́ющия к Нему́ ве́рою/ и к животу́ нестаре́емому креща́ет Ду́хом.

Соблюда́емся благода́тию, ве́рнии, и печа́тию./ Я́ко бо губи́теля, бежа́ша пра́га евре́и, дре́вле окрова́влена,/ та́ко и нам исхо́дное Боже́ственное сие́ пакибытия́ ба́ня бу́дет./ Отсю́ду и Тро́ицы у́зрим Свет Незаходи́мый.

Ин. Песнь 9

Ирмо́с: О т Бо́га Бо́га Сло́ва,/ неизрече́нною му́дростию прише́дшаго обнови́ти Ада́ма, я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те,/ от Святы́я Де́вы неизрече́нно воплоти́вшагося нас ра́ди, // ве́рнии, единому́дренно пе́сньми велича́ем.

По мно́гих му́ках ме́чным тя судо́м лю́тый осужда́ет судия́,/ ея́же восхожде́нием восплеска́ша Небе́снии чи́ни./ Христо́с же всеси́льною десни́цею венча́ тя, му́ченице, зако́нно пострада́вшую.

Сочта́ся с му́ченическими светле́йшими ста́ды,/ ясне́йши прибли́жившися Бо́гу, ви́диши я́же ви́дят А́нгели,/ я́ко Де́ва в черто́зе водворя́ешися, Жениха́ твоего́, честна́я,/ моля́щи, спасти́ся любо́вию тя почита́ющим.

Запеча́танный исто́чник тя, заключе́н же огра́д,/ возложе́ние че́стно и свяще́нно, неве́сту Христо́ву нетле́нную,/ заколе́ние и же́ртву, а́гницу и до́брую голуби́цу Влады́ки вся́ческих,/ Татиа́но, пропове́дуем.

Богоро́дичен: Гла́сы прекланя́ема те́пле тя моля́щих,/ Еди́на ве́рных Прибе́жище, спаси́, уще́дри, Влады́чице,/ соблюди́ от вре́да, и вся́каго язы́ков наше́ствия,/ ве́рою и любо́вию при́сно тя велича́ющия.

Свети́лен святы́я:

Я́ ко неве́ста украси́лася еси́ добро́тою, обручи́вшися Жениху́ страстьми́ добротво́рными: вну́трь же черто́га светови́дна, я́ко избра́нная всели́лася еси́, нося́щи свещу́ Де́вческую, и ны́не ца́рствуеши с живу́щим во ве́ки, и́мярек, сия́ющи. (Два́жды).

Сла́ва и ны́не: свети́лен пра́здника:

Я ви́ся Спас, благода́ть и и́стина, во струя́х Иорда́нских/ и су́щия во тьме и се́ни спя́щия просвети́л есть, / и́бо прии́де и яви́ся Свет Непристу́пный.

На хвали́тех, стихи́ры пра́здника, 3, глас 6. Подо́бен: А́ нгельския:

С ия́ние от Све́та, Свет сый, Иису́се мой, / просвети́л еси́ нас неизрече́нным Твои́м осия́нием,/ пре́жде ослепле́нныя во Еде́ме от зми́я,/ во Иорда́не ны́не Свет вси́ Све́том Твои́м зря́ще, ве́рно пое́м: // благослове́н, явле́йся Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Т аи́нниче и стра́шных строи́телю та́ин, / Предте́че, ра́дости и Ду́ха самови́дче,/ кре́щшагося Сло́ва от Тебе́, я́ко благоволи́, проси́/ нам согреше́ний избавле́ние при́сно пода́ти,/ Ему́же пое́м: // благослове́н, явле́йся Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

В ознесе́м, ве́рнии, в ра́зуме сердца́,/ потеце́м со тща́нием к струя́м Иорда́нским,/ и уви́дим Зижди́теля, пло́тски креща́ема от Иоа́нна Предте́чи,/ и с ни́м богосло́вяще, воспои́м: // бла́гослове́н, явле́йся Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Стихи́ры святы́я, 3, глас 3:

С трада́льческое торжество́ ве́рнии, / Богому́дренне соверша́емо ви́дяще, / чу́дному в сове́тех Бо́гу на́шему, / благода́рственное песнопе́ние воспои́м: / неви́димую бо держа́ву проти́вныя си́лы в же́нстем естестве́ победи́, / и Боже́ственную свою́ си́лу в не́мощи соверши́в доброму́ченицы: // тоя́ моли́твами спаса́ет ду́ши на́ша.

И́ стины ча́шу от свои́х крове́й страда́льческих, / всехва́льная му́ченица Христо́ва Татиано, раствори́вши, и сию́ всегда́ предлага́ющи Це́ркви, / в не́йже церко́вныя пито́мцы му́дрости гла́сом созыва́ет, глаго́лющи: / почерпи́те пи́во, воскре́сния свиде́тельное, / неве́рных прогони́тельное и страсте́й чисти́тельное, / благочести́вым же душа́м храни́тельно, Спа́су зову́ще: / напои́вый на́с пото́ком сла́дости Ду́ха, // спаси́ ду́ши на́ша.

И́ же кро́вию Христо́вою ду́ши запеча́тавше в де́нь избавле́ния, / кро́вь святу́ю от му́ченическаго исто́чника востека́ющую на́м, / с весе́лием духо́вным проро́чески почерпе́м, / живото́чных страсте́й спа́совых, и присносу́щныя сла́вы образова́тельну. / Те́мже ему́ возопии́м: / прославля́яйся во святы́х Твои́х, Го́споди, // пресла́вныя Твоея́ страстоте́рпицы моли́твами спаси́ ду́ши на́ша.

Сла́ва святы́я, гла́с 6:

С трада́льческим ше́ствовавши путе́м, / мучи́тельскаго избежа́ла еси́ сове́та, Татиа́но, всечестна́я: / я́ко де́ва, у́бо мудра́, свещу́ нося́щи вошла́ еси́ во дворы́ Го́спода твоего́: / я́ко му́ченица му́жеством, благода́ть прия́ла еси́ исцели́ти плотски́я стра́сти. / Но и на́с воспева́ющих тя́, душе́вных боле́зней изба́ви, // я́же к Бо́гу мольба́ми твои́ми.

И ныне, праздника, глас тойже:

О па́че ума́ Боже́ственнаго смотре́ния! / Ка́ко Творе́ц тва́ри предста́, и преклоня́ет сему́ главу́? / Указа́нием бо нам о́браз смире́ния вво́дит, / и́же о Не́м просвеще́нным, / Ему́же пое́м: // благослове́н, явле́йся Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Великое славословие.

Тропарь мученице. Слава и ныне, тропарь праздника.

Ектении и отпуст.

На часех: тропарь праздника, Слава: тропарь мученицы.

Кондаки праздника и святой читаются попеременно.

НА ЛИТУРГИИ

Блажены на 8: праздника песнь 7-я, на 4 и святой песнь 6-я, на 4.

По входе, тропари и кондаки:

В храме Господском и в храме Татианы ― тропарь праздника, тропарь святыя, Слава - кондак святыя, И ныне ― кондак праздника.

В храме Богородицы и святого ― тропарь праздника, тропарь храма, тропарь святыя; кондак храма, Слава ― кондак святыя, И ныне ― кондак праздника.

Прокимен праздника глас 4-й: Благослове́н гряды́й во И́мя Госпо́дне, Бог Госпо́дь и яви́ся на́м.

Стих: Исповедайтеся Господеви, яко Благ, яко в век милость Его.

Прокимен святыя, глас тойже: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев.

Апостол: рядовой и мученицы (Рим. зач. 99).

Аллилуйя, глас 4: Принеси́те Го́сподеви сы́нове Бо́жии, принеси́те Го́сподеви сы́ны о́вни.

Стих: Глас Госпо́день на вода́х. Бог Сла́вы возгреме́, Госпо́дь на вода́х мно́гих.

Стих: Терпя́ потерпе́х Го́спода, и внят ми, и услы́ша моли́тву мою́.

Евангелие: рядовое и мученицы (Лк. зач. 106 или Мф. зач. 36). Задостойник праздника. Причастен праздника: Я ви́ся благода́ть Бо́жия спаси́тельная всем челове́ком.

И святы́я:Ра́дуйтеся пра́веднии о Го́споде, пра́вым подоба́ет похвала́.

 

Молитва

О свята́я му́ченице Татиа́но! Неве́сто Сладча́йшаго Жениха́ твоего́ Христа́, а́гнице А́гнца Боже́ственнаго, голуби́це целому́дрия! Страда́ньми, я́ко оде́ждами ца́рскими оде́янная, к лико́м Небе́сным сопричте́нная, лику́ющая ны́не во сла́ве ве́чней! От дней млады́х Бо́гу обеща́вшаяся свята́я служи́тельнице Це́ркве, целому́дрие соблю́дшая и па́че всех благ Го́спода возлюби́вшая! Тебе́ мы мо́лимся и тебе́ мы про́сим: внемли́ проше́нием на́шим серде́чным, и не отверга́й моле́ний на́ших! Да́руй чистоту́ те́ла и души́, вдохни́ любо́вь к Боже́ственным и́стинам, на путь доброде́телей веди́ нас, А́нгельское охране́ние испроси́ у Бо́га нам. На́ши ра́ны и язвы́ теле́сныя сотвори́ безболе́зненны, в злострада́нии терпе́ние да́руй. Грехо́вныя я́звы уврачу́й. Ю́ность на́шу огради́, ста́рость безболе́зненну и безбе́дну да́руй, в сме́ртнем ча́се помози́! Помина́й на́ши ско́рби, и отраду́ да́руй! Посети́ нас, су́щих в темни́це греха́: на покая́ние наста́ви ско́ро, возжжи́ пла́мень моли́твы! Не оста́вь нас си́рых! Да сла́вяще страда́ния твоя́, возсыла́ем хвалу́ Го́споду сил, всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.


 

Святая мученица Татиана родилась в Риме в семье знатного сановника, тайного христианина, воспитавшего дочь в благочестии и вере. Достигнув брачного возраста, святая Татиана не пожелала выйти замуж, а решила посвятить себя всецело служению Церкви. Она была поставлена диаконисой в одном из римских храмов и все свои силы отдавала исполнению церковных обязанностей. Вступивший на императорский престол шестнадцатилетний Александр Север (222–235) не был гонителем христиан, но в первые годы его царствования власть сосредоточилась в руках врага и гонителя христиан – Ульпиана. Святая Татиана была схвачена и приведена в капище Аполлона, где ее принуждали к принесению жертвы языческому идолу. Она отказалась и была подвергнута пыткам. В мученичестве святой Татианы Господь показал Свою безграничную мощь: по ее молитве трижды разрушались статуи языческих богов или как бы сами собой, или по видимым естественным причинам, сопровождаемые землетрясением, громом и молниями. Зверские мучения, которым подвергали святую Татиану, или не причиняли ей вреда, или за ночь следы их бесследно исчезали, или сами мучители страдали от ударов, наносимых невидимой рукой. Потрясенные ее стойкостью палачи тут же в застенке открыто обращались ко Христу, превращаясь из палачей в жертвы, и принимали Крещение в собственной крови. Голодный лев, выпущенный на святую Татиану на арене цирка, не причинил ей ни малейшего вреда. Знамения силы и истины Господней, явленные в мученичестве святой Татианы многих привели к вере во Христа. Уставшие судьи прекратили жизнь святой мученицы Татианы ударом меча; вместе с нею казнили и ее отца (†226).


 

Литература и источники

1. https://xpam.kiev.ua/sluzhba-svyatoyi-muchenitsce-tatiane.html.

2. https://osanna.russportal.ru/index.php?id=liturg_book.menaion_sept_aug.january_m1202.

3. https://mitropolia.spb.ru/news/av/?id=18647.

4. Общ. Минея. https://www.orthodox.ee/liturgical_texts/menaion/General_Menaion/GM20.pdf.

Минея январь.



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2020-04-01 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: