Мий уджумы (Мозговой штурм)




Къырымтатар тили, 5 сыныф

 

Мевзу. Синонимлер

Дерснинъ чешити: янъы мевзу огренюв дерси.

Макъсат: синонимлер аккъында бильгилерни теренлештирюв; метинде синонимлерни тапмакъны, нутукъта къулланмакъны огретмек.

Талебелер синонимлернинъ аляметлерини айырмакъ кереклер, аргумент иле джевап бермеге, озь фикирлерини тасдыкъламагъа, анализ ве нетидже чыкъармагъа огренеджеклер, тиль байлыгъыны зенгинлештиреджеклер.

Донатма: дерслик, таркъатма материал, компьютер, мультимедиа проекторы, интерактив тахта.

Тема урока: Синонимы

Цели урока: расширить и углубить понятие о синонимах и их употреблении в речи,

учить распознавать синонимы в тексте; сформировать умение называть признаки синонимов; наблюдать за использованием синонимов; аргументировано отвечать, доказывать свое мнение, анализировать, делать выводы, сравнивать; совершенствовать умения подбирать синонимы; расширить словарный запас обучающихся.

Развивающая:

развивать орфографическую зоркость, речь, мышление, наблюдательность, познавательный интерес, интеллект, эмоции учащихся, формировать навык самоконтроля.

Воспитательная: воспитывать в детях любовь к родному языку, воспитывать учеников деятельной личностью, овладевающих продуктивной деятельностью, что формирует у детей ответственное отношение к учебному труду и поддерживает необходимую мотивацию на каждом уроке, усвоение правил гигиены письма, воспитывать желание красиво писать.

Тип урока: открытие новых знаний.

Вид: комбинированный.

технологии – игровые, здоровьесберегающие, деятельностного метода, ИКТ, личностно- ориентированные, проблемная ситуация.

Дерснинъ кетишаты

I.Тешкелий момент.

1. Оджа: Селямлашув. Алдынъызда тылсымлы сепетчик. Бу сепетчикке достларынъызгъа нисбетен озюнъизни яхшы кейфинъизни. ниетлеринъизни «тизинъиз» (мусбет эмоцияларны). Сагъ олунъыз! Дерсте меракълы, ве къолайлы чалышмакъ ичюн, мен оларны сизлернинъ устюнъизге сепейим,

2. Группаларгъа болюв. Азырсынъыз. Дефтерлерни донатынъыз. (Бугуньки санны ве сыныф ишини язынъыз).

II. Фаалиетке озюни тайинлемек.

1.Интерактив оюн. «Керекли сёзни тап» 2 талебенен. Къалгъанлары карточкаларнен чалышалар (язма).

Оджа: Шимди биз дерснинъ мевзусыны тапмагъа тырышармыз. Онынъ ичюн «Керекли сёзни тап» оюныны ойнайыкъ. Мен кимге топны атсам, о манъа топны къайтара ве меним сезюме якъын маналы сезни айта. Меселя: эль –къол.

Сезлер: балабан- буюк, бита-къартана, беяз- акъ, къырмызы- ал - къызыл, кучюк- уфакъ, гузель – дюльбер, аяз – сувукъ, тата-апте, балчыкъ-чамур, салкъын-серин, ель-рузгяр.(бир-бирини тешкерюв)

Оджа: Машалла! Шимдики тапкъан сезлерге не дейлер? (тешкерюв, мультимедиа вастасынен, слайд).

Шимди биз темиз язувны беджерип, джевабынъызнынъ догърувуны тешкерерик.

2. Темиз язув:

- Бу арифлерни больмейип, дюльбер этип дефтеринъизге язынъыз, ве къуршун къарандашнен д арифлерини сызынъыз, окъунъыз, насыл сез олды.

дсдидндодндидмдлдедрд

(синонимлер)

-Биз дерсимизнинъ мевзусыны таптыкъ.

3. Синонимлер акъкъында не билесинъиз? (рус тилинден)

4. Дерснинъ макъсады. Бугунь биз синонимлер акъъкъында озь бильгилеримизни теренлештиреджекмиз ве синоним сыраларыны тизмеге огренеджекмиз.

III. Мевзунен чалышув.

Иш меракълы ве анълайышлы кечсин деп, группаларда чалышув акъкъында къаиделер тизейик.

Къаиделер:

- Невбетнен айтмагъа

- Дикъкъатнен эшитмеге

- Озь фикирлерини сеслендирмек ве башкъаларнынъ фикирлеринен меракъланмакъ

- Бир-биринъизнен вазифелерни музакере этмек (обсуждать)

- Ярдым берюв ве ярдым сорав

- Группа иле къарар чыкъарув ве бир манагъа келюв

- Музакере этювниъ нетиджесини чыкъарув

- Вакъытны риает этмек (соблюдать)

Группаларда иш.

Дерсликнен чалышув, с. 86, къаиде, талебелернинъ чыкъышы.

- О. нетидже чыкъарамыз.

- Неге синоним дейлер? (Талебернинъ джеваплары

- Насыл эки муим моментлерини анъламакъ керексиз

Биринджи: синонимлер – бу бам –бащкъа айтылгъан сезлер.

Экинджиде: синонимлер – бу бир маналы, я да маналары якъын сезлер.

2. Иджадий иш. Метинни язынъыз. Нокъталар ерине келишкен синонимлерни язынъыз.(Къыйын кельгенлерге тылсымлы сепетчик ярдым этер)

Къыш авасы …, …, ….

Къар …, ….

Къушлар …, ….

Тылсымлы спетчик: сувукъ, аязлы, йылтырай, шаматаламайлар, боранлы, парылдай, багъырмайлар.

Оджа: Бир къач синоним тизимине не дейлер?

Сиз язгъан джумлелерден синоним сырасыны окъунъыз.

(Синонимик сыра – бу эки я да зияде сезден мейдангъа кельген топламы.)

Раатлыкъ дакъкъасы.

- Биз солгъа бакътыкъ – анда сыгъырны корьдикми?

- Биз онъгъа бакътыкъ – анда мышыкъны корьдикми?

- Козьлеримизни тепеге котердик – анда кобелек учамы?

Ёкъ, чюнки биз тышарыда дегиль -сыныфтамыз

Мий уджумы (Мозговой штурм)



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2023-02-08 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: