Слава, преподобнаго, глас 5 Подобен: Собезначальное Слово




Ины стихиры Романа, глас 1 Подобен: Небесных чинов

Краснопе́снивая цевни́ца Боже́ственнаго Духа,/ слави́й и щур Боже́ственных песней,/ свире́ль церковная/ всем нам своя предлагает сладкопе́сненная учрежде́ния/ и теми весели́т Богому́дрыя.

Светле́йший свети́льник и проза́рнейший,/ сладковеща́нная гусль,/ струна́ благознамени́тых Духа слове́с/ пое́т ясно, научая концы/ немо́лчными песньми славословите Божества едину зарю.

Ты, Влады́це всех яко предстоя́/ и дерзнове́ние, отче, к Нему стяжа́в,/ нам, соверша́ющим па́мять твою и све́тлое твое торжество́,/ моли́ изба́витися бед и напа́стей,/ Рома́не Богоблаже́нне.

Слава, апостола, глас тойже. Византиево:

Сосу́д избра́нный, вели́кое прия́телище Духа,/ Павла апо́стола просвети́л еси, преподо́бне,/ Бо́гом по откровению навы́к,/ яко самови́дец Сло́ва и таи́нник чудес Его,/ апостол же прежде учеников/ и верный строи́тель Новаго Завета,/ тем подража́я Учителя Христа,/ твою кровь проявил еси,/ му́ченическою стра́стию испове́дник быв, Ана́ние,/ священнонача́льниче Христо́в,/ и тече́ние соверши́в, веру же некра́дому соблю́д,/ с Вы́шними служи́тели в Высоча́йших водворя́яся,/ моли́ спастися душа́м нашим.

И ныне, Богородичен или Крестобогородичен. Подобен: Прехва́льнии му́ченицы:

При Кресте предстоя́щи Сына Твоего и Бога/ и долготерпе́ние Его смотря́ющи,/ глаго́лала еси, рыда́ющи, Мати Чистая:/ увы Мне, Чадо Сладча́йшее,/ что сия стра́ждеши непра́ведно, Сло́ве Божий,/ да спасе́ши челове́чество.

Стиховна Октоиха: и апостола стих, глас 4, с припевом: Во всю зе́млю изы́де веща́ние их,/ и в концы́ вселе́нныя глаго́лы их.

Страстоте́рпческое прия́телище, явился еси, Ана́ние апо́столе,/ ка́мением, яко цве́ты, учаща́емь,/ за Пострадавшаго пло́тию нас ради распя́тие во́льне/ кровь твою пролия́л еси./ Тем и Дама́ск хва́лится священным твоим торжеством днесь./ Не то́чию же той, но и вся подсо́лнечная,/ чудес твоих зна́мения Я́ве пропове́дающи, вопие́т:/ моли́ся к Богу дарова́ти нам согреше́ний проще́ние.

Слава, преподобнаго, глас 6:

Пе́рвое до́брых нача́ло/ явился еси спасе́ния вина́, Рома́не, отче наш;/ А́нгельское бо соста́вив песнопе́ние,/ Боголе́пно показа́л еси житие́ твое;/ Христа Бога моли́/ напа́стей и бед изба́вити пою́щия тя.

И ныне, Богородичен или Крестобогородичен Подобен: Тридне́вен

Ви́дящи Тя распина́ема, Христе,/ Тебе Ро́ждшая вопия́ше:/ что стра́нное еже вижу та́инство, Сы́не Мой?/ како на Дре́ве умира́еши,/ пло́тию пове́шен,/ жизни Пода́телю?

Тропарь апостола, глас 3:

Апо́столе святый Ана́ние,/ моли́ Милостиваго Бога/ да прегреше́ний оставле́ние/ пода́ст душа́м нашим.

Слава, преподобнаго, глас 8:

В тебе, отче, известно спасе́ся еже по образу:/ прии́м бо крест, последовал еси Христу/ и, действуя, учил еси презирати убо плоть, преходит бо,/ прилежа́ти же о души вещи безсмертней./ Темже и со Ангелы сра́дуется, преподобне Романе, дух твой.

И ныне, Богородичен или Крестобогородичен


На у́трени

Канон апостола, на 4, егоже краегранесие: Анании слава да прославится. Творение Иоанна монаха. Глас 8

Песнь 1

Ирмос: Во́ду проше́д, яко су́шу,/ и еги́петскаго зла избежа́в,/ Изра́ильтянин вопияше:/ Изба́вителю и Богу нашему пои́м.

Отве́рзем уста́ похва́льная,/ уясни́м язык в памяти, вси вернии, началопа́стыря Ана́нии/ и с ним Богу нашему воспои́м.

Жениху́ Пречи́стому/ невестово́дит нескве́рную Неве́сту Ана́ния пресла́вный,/ Христу сущую зде Церковь,/ с не́юже ясно Богу нашему воспои́м.

Первый был еси учени́к,/ новому дае́ши прозре́ние ученику́, дре́вле гони́телю, Ана́ние, и песнопо́еши:/ воспои́м Богу нашему.

Богородичен:

Чи́ни Тя А́нгельстии и земны́х ро́ди, Безневе́стная Ма́ти, непреста́нно хва́лят:/ Зижди́теля бо их, якоже Младенца, на объятиях Твоих носи́ла еси.

Ин канон преподобнаго Романа, глас 6 (правится в иный день или на повечерии)

Песнь 1

Ирмос: Яко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль,/ по бе́здне стопа́ми,/ гони́теля фарао́на/ ви́дя потопля́ема,/ Богу побе́дную песнь/ пои́м, вопия́ше.

Светосия́нныя лучи́ от Небе́с нам низпосли́/ моли́твами твои́ми, му́дре Рома́не Боже́ственне,/ твою похвали́ти священную память пе́сньми.

От юности весь ты Христу тя сама́го предложи́в,/ после́довал еси Ему,/ светоза́рными сия́ньми ум с Небесе́, Рома́не, облистава́я.

Укра́шен добро́тою Вседе́тельнаго и Святаго Духа,/ яко звезда́ светосия́нная,/ доброде́телей све́тлостию, му́дре, яви́лся еси, Рома́не, ми́ра конце́м.

Богородичен:

Из Тебе про́йде неизрече́нно Божие Слово Собезнача́льное в последняя времена́,/ и перваго человека Адама, во тлю па́дшаго, Богородице, возспасе́.

Песнь 3

Ирмос: Ты еси утверждение/ притека́ющих к Тебе, Господи,/ Ты еси свет омраче́нных,/ и поет Тя дух мой.

Повеле́нию после́дуя Учителя твоего,/ был еси архиерей, страстоте́рпческое же приноше́ние, апо́столе.

Милостива молитвами твоими Богоуве́тливыми соде́лай Изба́вителя/ тебе пою́щим, Ана́ние апо́столе.

Все тебе связа́ зве́ря стремле́ние, Господь явився,/ светом неизрече́нным омрачи́в лице́.

Богородичен:

Тя вси стяжа́хом, прибежище и сте́ну нашу, христиане,/ и Тя славосло́вим немо́лчно, Безневе́стная.

Ин

Ирмос: Несть свят,/ якоже Ты, Господи Боже мой,/ вознесы́й рог ве́рных Твоих, Бла́же,/ и утверди́вый нас на ка́мени/ испове́дания Твоего.

Ум твой, Рома́не му́дре, бысть оби́телище Троицы Святыя,/ исполняем благоче́стно знания истиннаго, источа́я Божественная пропове́дания.

Струи́ искипе́ течений честны́й твой язык, поя́ Божественная/ и уясня́я му́дростно Христо́во к нам от Девы Рождество́ неизрече́нное.

Се пита́еши обильно мудрыми уче́ньми и кра́сными песнопе́нии по́мыслы наша/ и исполня́еши сла́дости Боже́ственнейшия, Рома́не Богогла́се.

Богородичен:

Всех еси во́инств вы́шши, Дево,/ тех бо Соде́теля, Сына Божия, зачала́ еси во утро́бе/ и, ро́ждши, пребыва́еши Присноде́ва.

Кондак преподобнаго, глас 8:

Боже́ственными доброде́тельми духа/ измла́да украси́вся, Рома́не прему́дре,/ Церкви Христо́ве пречестно́е украше́ние был еси:/ пе́нием бо прекра́сным украси́в ю, блаженне./ Тем мо́лим тя: подаждь жела́ющим Божественнаго дарова́ния твоего,/ яко да вопие́м ти:/ радуйся, отче преблаже́нне, красоте́ церко́вная.

Седа́лен, апостола, глас тойже. Подобен: Прему́дрости

Просвеще́н позна́нием Божественным свяще́нник же, и мученик Иису́сов, и Божественный апостол, Ана́ние, был еси./ И иногда́ гони́теля Савла нарица́ема, ослепле́на манове́нием вы́шним, сла́вне,/ в воде погрузи́в, Богосоде́тельным науче́нием лу́чша его показал еси, просвети́теля душа́м нашим./ Сего ради вопие́м ти:/ моли́ Христа Бога грехов оставление дарова́ти честву́ющим любовию святую память твою.

Слава, преподобнаго, глас 5 Подобен: Собезначальное Слово

Насажде́н, якоже дре́во, отче блаженне, при исхо́дищих вод по́стнических,/ Божественным соде́йством плоды́ боле́зней твоих во вре́мя я́вственно Садоде́лателю и Творцу отда́л еси./ Сего ради святую твою пое́м память, честву́юще тя, Рома́не преподобне.

И ныне, Богородичен:

В Тебе та́инство тре́петное соверша́ется, Деви́це,/ Су́щаго Бога Сло́ва от Отца в ложесна́х зачала́ еси,/ и ражда́еши паче естества Человека соверше́нна.

Крестобогородичен:

На Кресте́ зря́щи Тя, Христе́, Мати Твоя во́льно посреде́ разбойников ви́сяща,/ растерза́ющися утро́бою, ма́терски глаголаше:/ Безгрешный Сы́не, ка́ко непра́ведно на Кресте, якоже злодей, пригвожде́н еси,/ человеческий род хотя оживи́ти, яко Благоутро́бен?

Песнь 4

Ирмос: Услы́шах, Господи,/ смотре́ния Твоего та́инство,/ разуме́х дела́ Твоя/ и просла́вих Твое Божество́.

Тобою, Христе, наказу́ем, страда́льчески побеждает смерть Ана́ния приснопа́мятный,/ от Тебе по́чести восприима́я.

Ученик был еси гони́маго Сло́ва, приснопа́мятне Ана́ние,/ и учитель Богоче́стия гоня́щему.

Яви́ тя Господь Са́влу безоче́сну кры́ющася,/ и показа́ тя хода́тая, Ана́ние, того исцеле́ния.

Богородичен:

Бога, егоже родила́ еси, Пречистая Де́во,/ Того моли́ от всякаго обстоя́ния изба́вити вся пою́щия Тя.

Ин

Ирмос: Христос моя сила,/ Бог и Господь,/ честна́я Церковь/ Боголе́пно поет, взыва́ющи,/ от смы́сла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.

Прия́телище был еси Боже́ственнаго Ду́ха и о́гнедохнове́нная уста́,/ возглаша́ющая Божественная песнопе́ния и наслажда́ющая ду́ши, Рома́не, притека́ющих ти.

Яко цевни́ца ты был еси Небе́сная и гусль,/ всякую к себе влеку́щи мысль повестьми́ твоими и кра́сными твоими песнопе́нии.

Благодать дхне и всели́ся в светоно́сную твою душу,/ Вседе́тельнаго и Пресвятаго Ду́ха, прехва́льне,/ и тя прия́телище и му́дра Боговеща́теля соде́ла.

Богородичен:

Яд излия́ в прама́терния убо слу́хи змий,/ но Ты, Чистая, сего истрясла́ еси, Арха́нгеловым гла́сом заче́нши и ро́ждши Христа.

Песнь 5

Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси/ от лица́ Твоего, Све́те незаходи́мый,/ и покры́ла мя есть чуждая тьма, окаяннаго;/ но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твоих/ пути́ моя напра́ви, молю́ся.

В бу́ри су́щим приста́нище Божественное приснотеку́щий Источник показа́ тя;/ во тьме же су́щим зарю́ непристу́пный Свет соде́ла тя, Ана́ние блаженне,/ и яко ученика достоявле́нна, ми́лостивно в тебе Воспочива́яй.

Ви́дяй сокрове́нная и прежде бытия́ Ве́дый вся́ческая,/ тебе, тая́щемуся, тая́щагося солнца яви, иногда гони́теля,/ не по мно́зе времени, разоря́емыя от него Истины, апо́стола.

Постиже́ния конец неизсле́димый Твоего строе́ния:/ тем бо, Спа́се, страшная изничто́жися смерть./ Сего ради Ана́ния яко победитель и иерарх за Тя, ра́дуйся, закала́ется.

Богородичен:

Ма́тернее дерзнове́ние еже к Сыну Твоему иму́щи, Пречи́стая,/ сро́днаго промышле́ния еже о нас не пре́зри, мо́лимся:/ яко Тебе и Едину христиане ко Влады́це очище́ние ми́лостивно предлага́ем.

Ин

Ирмос: Бо́жиим све́том Твоим, Бла́же,/ у́тренюющих Ти ду́ши любо́вию озари́, молю́ся,/ Тя ве́дети, Сло́ве Божий,/ И́стиннаго Бога,/ от мрака грехо́внаго взыва́юща.

Яко благоле́пнейшо святилище,/ сосуд яко чистейший, Уте́шителева благодать обре́тши тя, Романе Богомудре,/ храм содела, светом укра́шен, и всели́ся.

Воплоще́ннаго Сына Божия Рождшая и́стинно твою душу просвети́/ и ум Боже́ственнаго знания испо́лни, в нощи́ предста́вши тебе, Приснодева.

Списа́ньми твоих свяще́нных слове́с, приснопа́мятне, яви́вся всем вои́стинну сладчайший,/ вся увеселя́еши, всех просвеща́я ум и вся науча́я знанию спаси́тельному.

Богородичен:

Свет рождшая, О́тчее Сло́во Присносу́щное, Чистая,/ свеща́тельными моли́твами Твои́ми просвети́ ум мой/ и отжени́ тьму души моей, Пречи́стая Владычице.

Песнь 6

Ирмос: Очи́сти мя, Спа́се,/ мно́га бо беззако́ния моя,/ и из глубины́ зол возведи́, молю́ся:/ к Тебе бо возопи́х, и услы́ши мя,/ Бо́же спасе́ния моего.

Служи́ти навы́к Богу Жи́ву свяще́ннейше,/ разруши́л еси многоча́стное безумных злонра́вие,/ Единому науча́я, Ана́ние, покланя́тися Триипоста́сному Божеству́.

Прие́м в ру́це твои церко́вная корми́ла,/ к Ко́рмчию Христу прише́л еси, апосто́ле,/ и сию Духом, яко корабль Боже́ственный, Ана́ние, упра́вил еси.

Созда́вый пра́вый путь,/ правоше́ствующему посыла́ему быти сла́вному Твоему ученику повеле́л еси, Влады́ко,/ пра́веднейшаго Твоего избра́ния сосуд открыва́я, моля́щася.

Богородичен:

Да изба́вимся от лю́тых прегрешений мольба́ми Твоими, Богороди́тельнице Чи́стая,/ и да улучи́м, Пречи́стая, Божественное сия́ние из Тебе неизрече́нно Воплоще́ннаго Сына Божия.

Ин

Ирмос: Жите́йское мо́ре,/ воздвиза́емое зря напа́стей бу́рею,/ к ти́хому приста́нищу Твоему прите́к, вопию́ Ти:/ возведи́ от тли живо́т мой,/ Многоми́лостиве.

Просвеще́ния исполня́емь и к высоте́ доброде́телей Божественно возводи́мь,/ небре́гл еси о всех земны́х:/ и столп Небе́сный, и свети́льник благоче́стия был еси.

Пло́ти увяди́л еси жела́ния/ и душу твою украси́л еси светле́йшими чистоты́ озаре́ньми,/ и добро́ту рачи́тельную доброде́телей благоле́пием обложи́л еси.

Возненави́дев привре́менное и су́етное, и гнилое, и те́чное наслажде́ние,/ к храму Богоро́дицы прилежа́, ум освяти́л еси, и душу, и тело, достосла́вне.

Богородичен:

Вси предзря́ще проро́цы све́тло будущее по́слежди от Девы, Христе́ мой,/ Твое́ на земли́ пренепоро́чное Рождество́,/ я́вственно Богови́дцы провеща́ша.



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2022-09-12 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: