Священномученик Климент, епископ Анкирский, мученик Агафангел и прочие




Песнь 1

Ирмо́с: Я́ко по су́ху, пешеше́ствовав Изра́иль/ по бе́здне стопа́ми,/гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема,/ Бо́гу побе́дную песнь, пои́м, вопия́ше.

С Го́рними ли́ки я́ко иере́й и я́ко му́ченик сла́вен Христу́ предстоя́,/ приле́жно моли́ получи́ти осия́ния твоего́ восхваля́ющим тя.

Просте́ртыя по́двиги по земли́ препроводи́в, преподо́бне,/ Ца́рствия Небе́снаго сподо́бился еси́ вене́ц прия́ти/ и ве́чную жизнь и неразори́мую.

Изба́влен стра́стию Безстра́стнаго,/ страда́нием потща́лся еси́ к Нему́ востещи́,/ подража́тель быв я́ве страсте́й Его́, А́нгелов ссе́льниче.

Богоро́дичен: Преиспещре́нна добро́тою доброде́телей, Богома́ти Пречи́стая,/ Бо́га и́стиннаго доброде́тель зачала́ еси́ нам,/ исто́чник благи́х источа́юща.

Песнь 3

Ирмо́с: Несть свят,/ я́коже Ты, Го́споди Бо́же мой,/ вознесы́й рог ве́рных Твои́х, Бла́же,/ и утверди́вый нас на ка́мени/ испове́дания Твоего́.

Красны́ прине́сл еси́ плоды́,/ розга́ жизноно́сныя быв Лозы́,/ и, сия́ му́ченическими украси́в блиста́ньми,/ Спа́су всех освяти́л еси́.

Па́вла яви́лся еси́ подража́тель,/ всю вселе́нную претека́я, всеблаже́нне, креще́нием Богоде́льным/ и кро́вию кропле́ния освяща́я испове́дания твоего́.

Богоро́дичен: Несть непоро́чна, я́коже Ты, Всечи́стая Богоро́дице:/ еди́на бо от ве́ка Бо́га и́стиннаго и всех Соде́теля,/ Бо́га Сло́ва, па́че сло́ва родила́ еси́.

Ин конда́к Кли́мента, глас 4. Подо́бен: Яви́лся еси́ днесь:

Сад благоцвету́щ израсте́ во оте́чествии свое́м,/ красе́н плод прозябе́ по вселе́нней во вре́мя страда́ний твои́х,/ те́мже па́мять твою́ чтим, преподо́бне Кли́менте./ Сего́ ра́ди источа́еши ми́ро, веселя́щее ду́ши на́ша.

Седа́лен, глас 8. Подо́бен: Прему́дрости:

От Анки́ры звезду́ Богосия́нную,/ Каппадо́ков похвалу́,/ благоче́стно Кли́мента почти́м, многострада́льнаго му́ченика,/ свяще́нников сла́ву, преподо́бных похвалу́,/ си́рых предста́теля, ни́щих побо́рника,/ и́же и, пострада́в в два́десять осьмо́е ле́то, мно́гия просвети́,/ и оте́чество освяти́ многострада́льный му́ченик,/ мо́лится же Христу́ Бо́гу прегреше́ний оставле́ние дарова́ти/ чту́щим любо́вию святу́ю па́мять его́.

Сла́ва,и ны́не, Богоро́дичен:

Я́ко Де́ву и Еди́ну в жена́х, Тя, без се́мене ро́ждшую Бо́га пло́тию,/ вси блажи́м, ро́ди челове́честии:/ Огнь бо всели́ся в Тя Божества́,/ и я́ко Младе́нца мле́ком пита́еши Зижди́теля и Го́спода./ Тем, А́нгельский и челове́ческий род,/ досто́йно сла́вим Пресвято́е Рождество́ Твое́ и согла́сно вопие́м Ти:/ моли́ Христа́ Бо́га прегреше́ний оставле́ние дарова́ти/ покланя́ющимся ве́рою Пресвято́му Рождеству́ Твоему́.

Крестобогоро́дичен:

А́гнца, и Па́стыря, и Избави́теля/ А́гница зря́щи на Кресте́, восклица́ше, пла́чущи,/ и, го́рько рыда́ющи, вопия́ше:/ мир у́бо ра́дуется, прие́мля Тобо́ю избавле́ние,/ утро́ба же Моя́ гори́т, зря́щи Твое́ распя́тие,/ е́же терпи́ши за милосе́рдие ми́лости./ Долготерпели́ве Го́споди, ми́лости бе́здно и исто́чниче неисчерпа́емый,/ умилосе́рдися и дару́й согреше́ний оставле́ние/ ве́рою пою́щим Боже́ственныя стра́сти Твоя́.

Песнь 4

Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла,/ Бог и Госпо́дь, честна́я Це́рковь/ боголе́пно пое́т, взыва́ющи,/ от смы́сла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.

Обте́к всю зе́млю, просте́рл еси́ подвиго́в розгу́,/ страда́льческое иска́пая ра́дование и благово́ния сла́дость,/ страстоте́рпче всеблаже́нне.

Верт80 зря́ще твоего́ страда́ния,/ ран цве́ты, блаже́нне, твои́х, ра́дующеся, пожина́ем/ и разли́чными чудесы́ чу́вства обвеселя́ем.

Дне был еси́ сын, чу́дне, и Све́та Невече́рняго,/ непреста́нно озаря́емь Трисо́лнечным Све́том/ и сия́нием пропове́дания.

Богоро́дичен: Мари́е Всечи́стая,/ чистоты́ бы́вши прия́телище вмести́тельное Боже́ственнаго вселе́ния,/ душе́вную мою́ скве́рну и окаля́ние истреби́.

Песнь 5

Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же,/ у́тренюющих Ти ду́ши любо́вию озари́, молю́ся,/ Тя ве́дети, Сло́ве Бо́жий,/ и́стиннаго Бо́га,/ от мра́ка грехо́вного взыва́юща.

Ра́ны, всему́дре, терпя́ многоле́тныя и должа́йшия,/ многострада́телен был еси́,/ ны́не же нетле́ннаго блаже́нства сла́дость насле́довал еси́ ве́чнующую.

Ве́ру, я́ко анки́ру81 тве́рдую,/ и наде́жду, и любо́вь основа́ние положи́в,/ Честне́й Тро́ице себе́ возложи́л еси́ храм освяще́н, о́тче всебога́те.

Богоукра́шенный сопру́т пресве́тлый подвиза́ся на три́знищи страда́ния,/ прие́м ве́чную жизнь, со А́нгелы лику́ет и сра́дуется.

Богоро́дичен: Спасти́ хотя́ от тли истле́вшее челове́ческое естество́,/ Зижди́тель и Госпо́дь во утро́бу очище́ну Святы́м Ду́хом всели́вся,/ неизрече́нно вообрази́ся.

Песнь 6

Ирмо́с: Жите́йское мо́ре/ воздвиза́емое зря напа́стей бу́рею,/ к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти:/ возведи́ от тли живо́т мой,/Многоми́лостиве.

Зако́нно пострада́вше, венцы́ от руки́ Влады́чния прия́сте,/ даро́в разли́чных раздаяния, и благода́ть исцеле́ний,/ и ве́рных врачева́ти неду́ги.

Житие́ Боже́ственное,/ подвиго́в пробавле́ние, ран изпростре́ние,/ благоле́пия венча́ние та́йное, и добро́ты диади́ма,/ и оде́жда нетле́ния тебе́ бы́ша.

Богоро́дичен: Всечи́стая Влады́чице, ро́ждшая земны́м ко́рмчия Го́спода,/ страсте́й мои́х непостоя́нное и лю́тое утоли́ смуще́ние/ и тишину́ пода́ждь се́рдцу моему́.

Конда́к, глас 4. Подо́бен: Яви́лся еси́ днесь:

Лозы́ был еси́ честна́я розга́ Христо́ва,/ многострада́льне Кли́менте всехва́льне, я́влься,/ со стра́ждущими же взыва́л еси́:/ Ты му́чеников, Христе́, све́тлое ра́дование.

И́кос:

От младе́нства свяще́нно воздое́ннаго,/ розгу́ лозы́ Царя́ Христа́, пе́сньми почти́м ве́рно:/ той бо яви́ся весе́лием и́стинно и добро́тою че́стен,/ в му́ках и страда́ниях непрекло́нен,/ во свяще́нстве, воображе́н иера́рх и о́бщник Бо́жия Ца́рства,/ и́дольская бо ка́пища и я́рость мучи́телей в ничто́же вмени́в,/ на три́знищи Еди́наго ра́достию Спа́са испове́дуя:/ Ты му́чеников, Христе́, све́тлое ра́дование.

Песнь 7

Ирмо́с: О́троцы в Вавило́не/ пе́щнаго пла́мене не убоя́шася,/ но, посреде́ пла́мене вве́ржени, ороша́ема, поя́ху:/ благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Заре́ю муче́ния вселе́нную уясни́л еси́,/ воспева́я Христу́ мы́сли и души́ чистото́ю:/ благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же отце́в на́ших.

Твои́х исправле́ний свяще́ннейшее торжество́,/ Небе́сным све́том сия́ющо, озаря́ет зову́щия:/ благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же отце́в на́ших.

Богоро́дичен: Му́дрости прему́дрыя, Де́во, Ма́ти была́ еси́,/ вся му́дре пра́вящия есте́ственною бла́гостию./ Благослове́н, Всечи́стая, Плод Твоего́ чре́ва.

Песнь 8

Ирмо́с: За зако́ны оте́ческия/ блаже́ннии в Вавило́не ю́ноши предбе́дствующе,/ царю́ющаю оплева́ша повеле́ние безу́мное,/ и, совоку́плени и́мже, не свари́шася огне́м,/ Держа́вствующему досто́йную воспева́ху песнь:/ Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те во вся ве́ки.

Яви́вшеся светле́йшии на земли́ свети́льницы,/ озаря́ете твердь, всебога́тии, честны́я Це́ркве,/ на Небесе́х же сия́нием страда́ния ва́шего/ перворо́дных торжество́, весели́теся, вопию́ще:/ Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те во вся ве́ки.

С весе́лием ра́достную твои́х подвиго́в па́мять ны́не пра́зднуем:/ я́коже бо безпло́тен, претерпе́л еси́ ран треволне́ния,/ но вме́сто сих ве́чнующую пи́щу досто́йно восприя́л еси́, воздая́ние бога́тное, -/ Го́спода по́йте, дела́, – взыва́я, – и превозноси́те во вся ве́ки.

Во упещре́нную и пресве́тлую оде́жду ты сла́вы оде́явся вме́сто ду́ха, пребога́те, лю́таго уны́ния,/ вме́сто мук А́нгельское пребыва́ние премени́л еси́,/ прие́м Жи́зни Присносу́щныя, -/ Го́спода по́йте, дела́, – зовы́й, – и превозноси́те во вся ве́ки.

Богоро́дичен: Из Присносу́щнаго Роди́теля Соприсносу́щное Сло́во и Сразумева́емое,/ напосле́док же веко́в вопло́щся от Де́вы,/ челове́ческий весь богосоде́ла зрак, Себе́ по Ипоста́си неслия́нно соедини́в,/ Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те во вся ве́ки.

Песнь 9

Ирмо́с: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети,/ на Него́же не сме́ют чи́ни А́нгельстии взира́ти./ Тобо́ю же, Всечи́стая, яви́ся челове́ком/ Сло́во воплоще́нно,/ Его́же велича́юще,/ с Небе́сными во́и Тя ублажа́ем.

Ба́нею светови́днаго креще́ния соверши́вся, и свяще́нства ма́стию,/ и му́ченическою кро́вию омы́вся, блаже́нне,/ укра́шен, ра́дуяся, восте́кл еси́ к Небе́сным во́инством, Богоблаже́нне.

Святы́х му́чеников вене́ц – Сло́во Бо́жие,/ венце́м дарова́ний украси́ твой святы́й верх, чу́дне,/ Пра́вды незаходи́мое Со́лнце,/ Его́же ра́ди по́двиги до́лгия, ра́дуяся, претерпе́л еси́.

Богоро́дичен: Сын и Сло́во Бо́жие Безнача́льное,/ вопло́щся, Сын Де́вы быва́ет благоволе́нием Отца́ и Ду́ха Боже́ственнаго соде́йством,/ весь обнови́ истле́вший мой зрак, я́ко Всеси́лен.

Свети́лен. Подо́бен: Жены́, услы́шите:

Я́коже Па́вел апо́стол, зе́млю обте́кл еси́ всю,/ и до́лгими твои́ми по́двиги просте́рл еси́, Кли́менте, розгу́,/ и мре́жею ве́ры уловля́еши Агафанге́ла, соо́бщника и сму́ченика,/ блага́го веща́ния тезоимени́тнаго страда́льца.

Богоро́дичен:

Ты мое́ заступле́ние, Пречи́стая, и кре́пкое прибе́жище,/ Ты и предста́тельница, и покро́в, и к Тебе́ припа́даю, зовы́й:/ от бед мои́х изба́ви мя, я́ко Ра́дость ро́ждшая,/ и от огня́ исхи́ти ве́чнаго, Де́во,/ на Тя наде́ющагося.

На Литурги́и

Блаже́нны Окто́ихаи свята́го песнь 3-я на 4. Проки́мен, глас 7: Честна́ пред Господа́м/ смерть преподо́бных Его́. Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же возда́де ми? Апо́стол ко Еврее́м, зачало 334. Аллилу́йя, глас 2: Свяще́нницы Твои́ облеку́тся в пра́вду,/ и преподо́бнии Твои́ возра́дуются. Ева́нгелие от Иоа́нна, зачало 36. Прича́стен. В память ве́чную бу́дет пра́ведник, от слуха зла не убоится.

Священномученик Климент, епископ Анкирский, мученик Агафангел и прочие

Святой Климент родился в Галатии, в г. Анкире (ныне Ангора, Малая Азия), в царствование императора Валериана (253–269). Мать его, Евфросиния, ревностная христианка, рано овдовела, и все силы положила на воспитание сына в твердом исполнении заповедей Христовых, в правилах веры строгого благочестия и послушания. Когда мальчику исполнилось 12 лет, мать его почувствовала приближение смерти и пророчески указала день своей кончины. На смертном одре она предрекла сыну мученическую кончину и пламенно убеждала его не бояться временных мучений и отдать свою жизнь за Христа Спасителя.

Осиротевшего мальчика взяла к себе в дом бездетная подруга его матери София, благородная, честная и состоятельная женщина-христианка. София воспитала Климента как родного сына. Когда в Галатии наступил голод и многие язычники бросали своих детей, не имея средств прокормить их, София давала приют этим детям, а святой Климент, несмотря на свой юный возраст, просвещал их светом веры Христовой и многих привел к святому Крещению. Добродетели юного Климента снискали ему признание и любовь его сограждан, в особенности христиан. Вначале юноша был избран чтецом, затем поставлен во диакона, в возрасте восемнадцати лет рукоположен во священника, а через два года хиротонисан во епископа Анкирского. Ревностно проповедуя Слово Божие и окормляя свою паству, святитель Климент обратил ко Христу многих язычников.

Когда при императоре Диоклитиане (284–305) началось гонение на христиан, в Анкиру прибыл правитель Домициан, которому донесли на святителя Климента, обвинив его в нарушении законов Римской империи.

Вызванный на суд к правителю, святой Климент твердо исповедовал Христа, отверг все уговоры Домициана и стойко перенес тяжелые пытки: сменяя друг друга, слуги правителя били плетьми подвешенного на дереве мученика, а затем, бросив его на землю, побивали камнями. Во время этих истязаний святой непрестанно молился Богу и благодарил Христа, давшего ему возможность пострадать за Него. Пораженный его твердостью и силой духа, правитель отправил святого Климента на суд к императору Диоклитиану.

Покидая родной город, святой молился о сохранении Церкви в городе и просил у Бога возвращения в Анкиру для продолжения христианской проповеди.

Император Диоклитиан, прочитав послание Домициана о том, как был мучим святой Климент, удивился его крепости душевной и телесной и пытался привлечь его, обещая за отречение от Христа высокий сан и богатство.

Когда уговоры не подействовали, Диоклитиан приказал мучить святого Климента, а затем бросить его в темницу. Ночью местные христиане, а также многие из язычников, пораженные духовной силой святого и слышавшие его непрерывное молитвословие, собрались в темницу; пришедшие язычники просили Крещения у мученика. Святой Климент крестил и причастил их Божественных Тайн Тела и Крови Христовой из чаши, чудесно полученной им от Ангела. Стража тюремная известила о происшедшем императора, и на следующую ночь, когда христиане вновь собрались в темнице, отряд воинов окружил народ и вывел всех за город. Всем пленным христианам было предложено поочередно отречься от Христа, но не нашлось ни одного богоотступника. Мужественные исповедники были казнены через усекновение. Только один юноша Агафангел скрылся под покровом ночи, имея намерение сообщить обо всем святому Клименту.

Утром святого Климента вновь привели к Диоклитиану. Император, чрезвычайно удивленный тем, что святой еще жив после жестоких пыток, решил показать его своему соправителю Максимиану и велел на корабле отправить его в Никомидию. Юноша Агафангел тайно проник на корабль. Когда отплыли от берега, он объявился воинам, сопровождавшим святого Климента, и просил у святителя разрешения разделить его узы. Святой Климент с радостью приветствовал Агафангела и молился об укреплении его сил.

По дороге в Никомидию корабль останавливался у острова Родоса в Эгейском море. Местный епископ Фотин на несколько часов выпросил у стражи узников. Святой Климент отслужил на острове Родосе Божественную литургию, призвал всех христиан к стойкости в вере и возвратился со святым Агафангелом на корабль. Переплыв Эгейское море, корабль достиг Никомидии.

Правитель Никомидии Максимиан, прочитав послание Диоклитиана, также был поражен крепостью святого Климента. После тщетных уговоров отречься от Христа Максимиан приказал подвергнуть святых Климента и Агафангела пыткам на арене цирка. Жестокость мучителей и твердость мучеников поразили собравшийся народ, и началось смятение.

Толпа требовала освобождения мучеников. Тогда Максимиан, во избежание мятежа, приказал отвести мучеников в темницу, а затем отправить на казнь в город Анкиру.

Правитель Анкиры, Курикий, после новых, все более изощренных пыток отправил святых Климента и Агафангела к императору Диоклитиану, признав, что не мог добиться от них отречения от Христа. Во время пребывания мучеников в Анкире благочестивая София, воспитательница святого Климента, навещала их в темнице и помогала им. Когда мучеников отправили из Анкиры в г. Домицию (на севере Малой Азии), дети, которых некогда приютила София, собрались проводить своего благодетеля и учителя; некоторые из них, не хотевшие расстаться со святыми, приняли мученический венец – были зарублены воинами.

Диоклитиан, убедившись в своем бессилии сломить волю мучеников, приказал бросить их в темницу, осудив на пожизненное заключение. Многие годы пробыли в заточении святые Климент и Агафангел, перенося тяжелые пытки, пока их вновь не отправили в Анкиру в царствование императора Максимина (305–313). Там местный правитель Лукий приказал отсечь голову святому Агафангелу (†5 ноября 311 года), а святого Климента оставил в темнице, надеясь, что казнь его ученика сломит дух мученика.

Благочестивая София с помощью тайного христианина, одного из тюремных стражей, вывела святого Климента из темницы и укрыла его в потаенной церкви, в одной из пещер вблизи Анкиры. Там в течение двух недель святой Климент совершал Богослужения, поучая свою паству и пророчески предвозвещая о скором прекращении гонения и о торжестве христианства.

Язычники донесли об этом правителю, отряд воинов проник в церковь во время литургии, и один из воинов мечом отсек честную главу святому Клименту в то время, когда тот стоял перед престолом († 23 января 312 г.). Вместе с епископом были убиты два диакона, Христофор и Харитон.

Христиане с честью погребли тело своего епископа. Всего святитель Климент пробыл в темнице 28 лет, перенося страшные муки в разных городах – в Анкире, в Риме, в Никомидии, в Амисии. Два императора и девять правителей отсылали его друг к другу, надеясь и лестью, и муками сломить волю святого мученика. Но святитель Климент, укрепляемый Божественной силой, исполнил пророческие слова своей матери, предрекшей ему мученический венец.

Греческий церковный историк XIV века Никифор Каллист свидетельствует о нем так: «От самого основания мира всех тех, которые каким-либо видом мучений страдали за Бога... всех таких мучеников святый Климент с Агафангелом значительно превзошли своими страданиями». Мощи священномученика Климента впоследствии были перенесены в Константинополь, где во имя его воздвигнуты два храма

80

Верт – сад

81

Анки́ру – якорь

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2020-04-06 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: