Прочитайте текст. Переведите его письменно.




ВАРИАНТ 2

MANAGERIAL ROLES

Every manager carries out a lot of different roles to move the organisation towards its objectives. Managerial roles can be classified into three categories: decisional, interpersonal and informational.

Decisional roles. In the role of entrepreneur, the manager brings changes into the organisation, he develops a new strategy or expands the sales force into a new market. A second decisional role is that of disturbance handler. Managers are expected to solve different problems, from financial difficulties to strikes and to a drop in earnings. Third, the manager plays the role of resource allocator when he has to decide which department budgets to cut, which tasks are more important, etc. Finally, managers act as negotiators when they settle a dispute between a manager and the manager's subordinate or negotiate a contract with a supplier.

Interpersonal roles. Dealing with people is an integral part of a manager’ s job. As a figurehead, a manager performs ceremonial duties as head of the unit: greeting visitors, attending subordinates’ weddings, taking customers to lunch. As leaders they try to develop the skills and abilities of others, and motivate the subordinates.

Informational roles are those in which the manager either gathers or provides information. In the role of monitor, the manager looks for information valuable to the organisation and distributes important information to subordinates, provides information to people outside the organisation, such as the press and the public.

MANAGERIAL ROLES

Every manager carries out a lot of different roles to move the organisation towards its objectives. Managerial roles can be classified into three categories: decisional, interpersonal and informational.

 

УПРАВЛЕНЧЕСКИЕ РОЛИ.

Каждый руководитель выполняет множество различных ролей для достижения организацией ее целей. Управленческие роли могут быть классифицированы по трем категориям: исполнительные (принятия решений), межличностные и информационные.

 

 

Decisional roles. In the role of entrepreneur, the manager brings changes into the organisation, he develops a new strategy or expands the sales force into a new market. A second decisional role is that of disturbance handler. Managers are expected to solve different problems, from financial difficulties to strikes and to a drop in earnings. Third, the manager plays the role of resource allocator when he has to decide which department budgets to cut, which tasks are more important, etc. Finally, managers act as negotiators when they settle a dispute between a manager and the manager's subordinate or negotiate a contract with a supplier.

 

Исполнительные роли (роль принятия решений). В роли предпринимателя, руководитель вносит изменения в организацию, он развивает новую стратегию и расширяет объем продаж на в новых слоях рынка. Вторая исполнительная роль это функция обработчика нарушений (помех). Руководители, как ожидается, решают различные проблемы, от финансовых трудностей до забастовок и снижению прибыли. Третья роль руководителя это распределителение ресурсов, когда ему придется решить какому отделу сократить бюджет, какие задачи более важны. Наконец руководители выступают в качестве переговорщика, при разрешении спора между им и его подчиненными или при заключении контракта с поставщиком.

 

 

Interpersonal roles. Dealing with people is an integral part of a manager’ s job. As a figurehead, a manager performs ceremonial duties as head of the unit: greeting visitors, attending subordinates’ weddings, taking customers to lunch. As leaders they try to develop the skills and abilities of others, and motivate the subordinates.

 

Межличностные роли Работа с людьми – неотъемлемая часть работы руководителя. Как глава подразделения, руководитель выполняет церемониальные обязанности: приветствует посетителей, посещает свадьбы подчиненных, поводит ланч с клиентами. Как лидеры, они пробуют развивать навыки и способности других и мотивируют подчиненных.

 

Informational roles are those in which the manager either gathers or provides information. In the role of monitor, the manager looks for information valuable to the organisation and distributes important information to subordinates, provides information to people outside the organisation, such as the press and the public.

 

Информационные роли те, в которых руководитель собирает или предоставляет информацию. В роли монитора (контроль), руководитель ищет информационную ценность организации и распространяет важные замечания людям за пределами организации, например прессе и общественности.



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2019-04-14 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: