Анастасия блаженнаго патриарха Великия Антиохии. и Кирила Александрийскаго, изложение вкратце о вере.




Собрание краткия науки, о артикулах веры.

 

Сиречь о догматех, или о преданиях веры, православно кафолическия, христианския. артикул бо, по словенску предание или сложение толкуется: по исповеданию и учению, святыя восточныя соборныя апостольския церкве, ради учения и ведения всем православным христианом. наипачеже детем учащимся, по повелению государя царя и великаго князя Алексея Михайловича всея Русии самодержьца: и по благословению великаго господина святейшаго Иосифа патриарха Московскаго и всея Русии; тиснением издася языком словенским, в царьствующем граде Москве. в лето седмь тысящь 157-е. месяца, генваря, в 20 день.

 

А сия напечатася во всем согласно с вышепомянутой книжицы Катихисиса, первым тиснением, в християнской типографии, при Преображенском богаделенном дому, в Москве. в лето 7418.

 

Символ, рекше исповедание, преосвященнаго Афанасия патриарха Александрийскаго.

 

Иже хощет спастися, прежде всех подобает ему держати кафолическую веру. еяже аще кто целы и непорочны не соблюдает, кроме всякаго недоумения, вовеки погибнет. Вера же кафолическая сия есть, да единаго Бога в Троице, и Троицу во единице почитаем, ниже сливающе составы, ниже существо разделяюще. Ин бо есть состав Отечь, ин Сыновнее и Святаго Духа. но Отчее и Сыновнее и Святаго Духа, едино есть Божество, равна слава, соприсносущно величество. яков Отец, таков Сын, таков и Святыи Дух. не создан Отец, не создан Сын, не создан и Святыи Дух. непостижим Отец, непостижим Сын, непостижим Дух Святыи. Вечен Отец, вечен Отец, вечен Сын, вечен и Святыи Дух. обаче не три вечны, но един вечныи. якоже не три непостижимии, ниже три несозданнии, но един несозданныи, и един непостижимыи. Подобне, вседержитель Отец, вседержитель Сын, вседержитель и Дух Святыи. обаче не три вседержители, но един вседержитель. Тако, Бог Отец, Бог Сын, Бог и Дух Святыи. обаче не три бози, но един Бог. равне, Господь Отец, Господь Сын, Господь и Дух Святыи. обаче не три господие, но един есть Господь. зане якоже особно койждо состав Бога и Господа исповедати, христианскою истинною понуждаемся, тако три боги, или три господы, глаголати, кафолическим благочестием возбраняемся. Отец ни от кого есть сотворен, ни создан, ниже рожден. Сын от Отца самого есть, не сотворен, ни создан, но рожден. Дух Святыи ни рожден ни создан, но исходящь. един убо есть Отец, не три отцы. един Сын, не три сыны. един Дух Святыи, не три дуси святии. И в сей Святей Троице ничтоже первое, или последнее, ничтоже более, или мнее, но целы три составы соприсносущны суть себе и равны. Сице яко да по всему, якоже предречеся, Троица во единице, и единица в Троице почитается. хотяи убо спастися, тако о Святей Троице да мудрствует. О Христе. Но нужно есть, к вечному спасению, да и о воплощении Господа нашего Iсуса Христа известно веровати. есть же правая вера, да веруем и исповедуем, яко Господь наш Iсус Христос Сын Божии, Бог и человек есть; Бог от существа Отча прежде век рожденыи. и человек есть от существа матерня во времени рожденныи. совершенныи Бог, и совершенныи человек, от души словесныя и человеческия плоти состояи. равен Отцу по Божеству, мнии Отца по человечеству. Иже убо аще и Бог есть человек, обаче не два, но един есть Христос. един же не пременением божества в плоть, но восприятием человечества в божество. един всяко, не слиянием естеств, но единством состава. якоже бо душа словесная и плоть, един есть человек, тако Бог и человек, един есть Христос, пострадавыи спасения нашего ради, и сошедыи во ад, и в третии день воскресыи из мертвых, и возъшедыи на небеса, и седыи одесную Бога и Отца Вседержителя, отонудуже приидет судити живым и мертвым. Егоже пришествием вси человецы воскреснут с телесы своими, и воздадут о своих делех ответ. и убо благая соделавшии пойдут в жизнь вечную, злая же во огнь вечныи. Сия есть кафолическая вера, еяже аще кто верно и известно верити не будет, спастися не возможет.

 

Анастасия блаженнаго патриарха Великия Антиохии. и Кирила Александрийскаго, изложение вкратце о вере.

и вопросы и ответы о богословии.

Вопрос. Коея веры еси? Ответ. Христианин есмь.

Вопрос. Что есть христианин? Ответ. Иже в Бозе живет, и благочестивно, и благолюбезне пребывает.

Вопрос. О богословии колико естеств исповедуеши? Ответ. Едино естество исповедую.

Вопрос. Кое? Ответ. Божество.

Вопрос. Что есть Бог? Ответ. Бог есть существо неповинно, и вина всяческим, сиречь, всесилен всемогии, и всякия вины и естества преестественен.

Вопрос. Почему познавается Отец от Сына? Ответ. По составех, понеже есть Отец нерожден.

Вопрос. Почему познавается, Сын от Отца? Ответ. По составех, понеже есть Сын рожден.

Вопрос. Почему познавается Дух Святыи от Отца и Сына? Ответ. По составех, понеже есть исходящь.

Вопрос. Како веруеши? Ответ. Верую во единаго Бога Отца, и единаго рождьшагося от Него Бога Сына, и во един Дух Святыи от Отца исходяща Бога.

Вопрос. Что есть существо? Ответ. Существо есть вещь самобытна, не требуя иного к своему составлению.

Вопрос. О божестве колико составов исповедуеши? Ответ. Три составы исповедую, Отца и Сына и Святаго Духа.

Вопрос. Что есть состав? Ответ. Силу единосущну образует, естества Отчаго. лица же глаголем о Бозе безплотна, и невоображена.

Вопрос. Что есть особно всякому от трех состав, и что обще? Ответ. Особно убо есть, Отцу, нерождение. Сыну же, рождение. а Духу Святому, исхождение. обще же им божество и царство.

[ О Христе ] Вопрос. О промышлении воплощения Христова, колико естеств исповедуеши? Ответ. Два естества исповедую, едино божества, и едино человечества.

Вопрос. Что есть воля божественая? Ответ. Воля божественная есть, еже очищати прокаженныя. якоже показати хотя Христос волю и действо божественое, рече прокаженному, хощу, очистися.

Вопрос. Что есть действо Божие? Ответ. Действо Божие есть, еже спастися всем человеком, и на уведение истины приити.

Вопрос. Что есть воля человечя? Ответ. Воля человечя есть, еже просити да испиет, якоже на кресте.

Вопрос. Что есть действо человеческое? Ответ. Действо человеческое есть, иже путь шествовати, утрудитися. и прочая таковая.

Вопрос. Колико составов о воплощении исповедуеши? Ответ. Един состав исповедую, яко той един Сын Божии, и Сын Девыя.

Вопрос. Почему причастник есть Сын Отцу и Святому Духу? Ответ. Причастник им есть по естеству божественному, понеже есть совершен Бог.

Вопрос. Почему причастник есть человеком? Ответ. По естеству вочеловечения своего, понеже и человек совершен есть.

Вопрос. Чесо ради Сын воплотися, а не Отец, или Дух? Ответ. Яко да сохранит свойство ипостаси своея, яко быти тому на небесех Сыну и на земли Сыну, аминь.

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2019-05-16 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: