Кондак апостола, глас 4. Подобен: Вознесыйся




На утрени

Канон Октоиха един и святых два. Апостола канон, глас 6. егоже краегране́сие: Филиппову Божественную воспою славу. Иосиф.

Песнь 1

Ирмо́с: Яко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль/ по бездне стопами,/ гонителя фараона/видя потопляема,/ Богу победную песнь/ пои́м, вопия́ше.

Пресветлыми сиянии Христовыми озарився,/ по причастию Божества, му́дре, свет явился еси вторы́й,/ верныя священно световодя́, славне Филиппе.

Пресу́щественное Слово, все наше осуществова́в,/ священна тя ученика священно предлагает, мудре,/ несвященнаго омраче́ния язы́ки избавля́юща.

Рук возложе́нием свяще́нных учеников/ избра́н был еси со Стефа́ном и прочими священный диа́кон,/ яко сый полн Духа Божия, всемудре Филиппе.

Богородичен:

Иже из не сущих вся содетельствуя,/ яко вину́ Тя име́яше воплоще́ния Своего, Богомати Чистая:/ тем по до́лгу вернии Тя ублажаем.

Ин канон преподобнаго, глас и ирмо́с тойже.

Моего разума твоими молитвами мрак отжени, иера́рше Христов,/ яко да воспою, славне, твою священную и светозарную память пе́сньми.

Яко река́, устремился еси от Сиона, иерарше славне,/ и напоил еси зело́ Божественными струя́ми верных собо́ры,/ Богу победную песнь поим, вопияше.

Божественными сиянии твою душу озари́в, Феофане,/ сласти страсте́й воздержания попалил еси огнем, песнопоя́ истинно:/ воспоим песнь Христу.

Богородичен:

Светлейшими лучами Твоего Сына, Богородице,/ просвети омраченную мою душу/ и страстей смущение Твоим, Чистая, укроти́ ходатайством.

Песнь 3

Ирмос: Несть свят,/ якоже Ты, Господи Боже мой,/ вознесы́й рог верных Твоих, Блаже,/ и утверди́вый нас на ка́мени/ испове́дания Твоего.

Сы́ны соверши́л еси Света во тьме неве́дения сущих, блаже́нне,/ в зна́мениих страшных, яко Небо высо́кое, Сло́ва славу пове́дая.

От племене Иудова Христа возсия́вша, блаженне, священно возвещая,/ благодати светом показал еси,/ егоже Моисей дре́вле и пророцы провозвести́ша.

Я́да душетленнаго отбежа́ти и спасительную благодать восприя́ти/ покаря́еши медото́чными глаго́лы, отринове́нныя дале́че неразумием, Филиппе Богодухнове́нне.

Богородичен:

Светильник явилася еси та́инственный, Свещу, Отрокови́це, нося́щи истинно,/ просвещшую в нощи́ неве́дения прежде одержи́мыя, крайнею благостию.

Ин. Ирмо́с тойже

Сый испо́лнен, мудре, Божественнаго Духа явился еси,/ питая бога́тно благочестия сла́достию словом живи́тельным сердца́ зрящих к тебе.

Повелении Божественнаго сияния изблиста́я, всеблаженне, отгнал еси всю ерети́ческую мглу,/ Жизнодавцу Христу воспевая:/ Свят еси, Господи.

На го́ру Божественных добродетелей возше́д, иерарше, и во мрак вшед,/ сочта́лся еси с Богом и разума скрижаль приял еси, закон благодати.

Богородичен:

Се лествица Иа́ковля, юже ви́де иногда утвержде́ну,/ на нейже утвержда́шеся Бог,/ Светоносная Чистая яви́ся действующи Богородица.

Кондак Феофана, глас 2 Подобен: Вышних ища́

Возгреме́в Христово Божественное воплощение,/ безплотныя враги до конца обличи́л еси,/ чу́дне Феофане./ Сего ради вси верно и благочестно вопием ти:/ моли непрестанно о всех нас.

Седален апостола, глас 8. Подобен: Премудрости

Прогони́тель демонов яви́вся/ и, яко светильник, сущия во тме просвети́в,/ явил еси Солнца, от Девы возсиявшаго,/ и, храмы идольския сокрушив,/ возставил еси Церкви, блаженне, в славу Бога нашего./ Тем тя почитаем/ и Божественную твою память светло празднуем,/ и согласно вопием ти:/ апостоле Филиппе,/ моли Христа Бога грехов оставление подати/ чтущим любовию святую память твою.

Слава, преподобнаго, глас 4. Подобен: Явился еси днесь

Явился еси, преподобне, Церкви, якоже другое солнце,/ озаряя сию молниями Божественных словес твоих,/яко ученик Господень, Феофане.

И ныне, Богородичен:

Пречистыя руки Твоя, Дево Мати, просте́рши,/ покры́й упова́ющия на Тя и Сыну Твоему зовущия:/ всем подаждь, Христе,/ милости Твоя.

Крестобогородичен

На Древе ви́дящи воздви́жена Сына Твоего, Пречистая,/ утро́бою ма́тернею растерза́ема,/ жалостно взыва́ше:/ увы́ Мне, како за́йде,/ Све́те Мой Безле́тный.

Песнь 4

Ирмос: Христос моя сила,/ Бог и Господь,/ Честна́я Церковь/ Боголепно поет, взывающи,/ от смысла чи́ста о Господе пра́зднующи.

Видев тя Си́мон содева́юща чудеса и зна́мения ве́лия,/ лицеме́рствовав, Филиппе, крещается,/ не зло́бы бежа́в, но погибели предае́тся.

Мно́ги тя силы содева́юща ви́дяще живу́щии во граде Самари́йстем,/ пропове́дниче Христов Филиппе,/ познания свет, веселя́щеся, приима́ху.

Иди́, глаго́ла тебе Господень Ангел,/ путь направляя священнаго, Филиппе, Ае́тия му́рина,/ еже познати тому стезю́ Слова воплоще́ния.

Священнейший Ае́тий Канда́кий видев тя, вразумля́юща того́,/ твоею рукою, Филиппе, крещается,/ и полн Духа Святаго я́влься,/ проповедник Божественный бысть.

Богородичен:

Сы́ны соверши Божия, Всенепорочная,/ сы́ны человеческия Твой Сын,/ от чистых крове́й Твоих воплощся и рождся;/ сего ра́ди славим Тя.

Ин. Ирмо́с тойже

Поще́нием, всему́дре отче Феофане, себе очи́стив,/ весь света исполнен был еси, весь Бога вмести́телен,/ весь Духа Святаго соприча́стен.

Гла́дом та́ем, в лю́тая влага́емь заточе́ния,/ стражда́, всеблаженне, мученически терпел еси,/ от совести чи́сты в Господе весели́ся.

Облистав, славне, исправлении обощре́н явился еси, яко Христов меч,/ ссеца́ющь ерети́ческая ухищре́ния,/ Божественным Духом укрепляемь.

Богородичен:

Светильник всесветлый Ты явилася еси,/ Божественная трапе́за, Божие селе́ние, киво́т и жезл,/ процве́тши Цвет в мире, Христа, Мати Дево.

Песнь 5

Ирмо́с: Божиим светом Твоим, Блаже,/ у́тренюющих Ти ду́ши любо́вию озари́, молюся,/ Тя ве́дети, Сло́ве Божий,/ Истиннаго Бога,/ от мрака греховнаго взывающа.

Я́рости беззако́нных не убоя́вся,/ среди волко́в, яко агнец истинно, Филиппе, ходил еси,/ ты́я претворяя к благочестию/ благодати словом, блаженнейше.

На заколе́ния веде́ся, яко Агнец, Емману́ил,/ якоже глаголет Исаия славный,/Егоже разуме́ти не моги́й, Филиппе,/ священный Ае́тий Канда́кий от Тебе науча́ется.

Священносло́вна тя ученика,/ единаго диа́конов седми избра́нна, уве́дехом/ и Це́ркве Божественное основание/ и всех сущих во тме светильника, Филиппе.

Богородичен:

Богородицу Тя истинно от души исповедающе,/ искушений и неудо́бств избавля́емся/ Твоими ко всех Богу и Господу, Дево, хода́тайствы, Богоблагодатная.

Ин. Ирмос тойже

Светодательными твоими блиста́нии, отче священнейше,/ мрачную тьму потреби́л еси еретичествующих,/ Богознания светом озаряя и просвещая мира концы.

Злочести́вых защи́тницы тебе, досточудна сущаго, лю́тыми ранами уязви́ша,/ егоже Ангельстии чи́ни обима́ху, яко Христова иерарха и Божественнаго мученика.

Был еси, отче, светови́дный заблу́ждшим путево́ждь,/ плавающим кормчий,/ коле́блемым приложе́ньми лютых тве́рдость и стена́ недви́жима.

Богородичен:

Добро́та Иаковля,/ юже Бог возлюби и вселитися избра,/ земных слава и прибежище согрешающих,/ Богородице, Ты явилася еси.

Песнь 6

Ирмос: Жите́йское море,/ воздвиза́емое зря напастей бурею,/ к тихому приста́нищу Твоему прите́к, вопию Ти:/ возведи́ от тли живо́т мой,/ Многомилостиве.

Вод духовных испо́лнився, яко река Божественнаго Еде́ма, изше́л еси,/ наводня́я волною ти́хою земныя концы и напая́я сердца́ верных, досточу́дне.

Отве́рз, исполнил еси твоя уста, учениче́, духовнаго разума,/ и разверз гортань лукаваго, поглощенных исто́ргл еси безчи́сленная множества, и спасл еси, Апостоле.

Крепость низве́ржеся невидимаго врага и отню́д поги́бе,/ тебе, крепостию Духа Христа проповедающу, Филиппе,/ распе́ншагося и язы́ки призывающаго.

Богородичен:

Законов Тя естественных кроме́, роди́, Христе, Содетеля твари,/ и паче естества пребысть истинно Дева Нескверна Святая Мати Твоя, Пресвяты́й.

Ин. Ирмо́с тойже

Сый яко солнце, Богоза́рныя лучи, преблаженне, испусти́л еси,/ похваляя мученическия страсти, вяза́ния, и раны,/ и дивныя подвиги, иера́рше Христов.

Пречистую Владычицу похваляя чи́сте язы́ком твоим, Богому́дре,/ воспел еси словеса́ светоза́рная,/ верных собо́ры и мудрых сердца́ умаща́ющая.

Писа́нием твоего всечестнаго и чистаго, му́дре, лица/ безбожных писания измазу́еши и тех богоме́рзская и безбожная повеления,/ возвещая чествова́ти икону Христову.

Богородичен:

Вся хотением соста́вивый Бог и содержай, Пречистая,/ описа́нием телесе на Твоих объя́тиих но́сится,/ Божественным Существом Неопи́санный.

Кондак апостола, глас 4. Подобен: Вознесыйся

Язы́ков лове́ц пречу́дный и учеников Христовых собеседник,/ апостолов предизбра́нный,/ Филипп днесь миру исцелений подает богатство,/ покрывает от обстояний того хва́лящия./ Тем согласно зовем ему:/ спасай вся молитвами твоими, апостоле.

Икос:

Яко Небо славу Божию, самови́дче, исповедав,/ язы́ки да́льния привлече́ к вере близ быти Бога./ Тем, якоже Моисей законополо́жник,/ обогаща́еши, прехвальне, стадо твое./ Он древле море пресече́ и, преве́д люди,/ пото́м в пустыни препита́ хлебом Небесным;/ ты же сла́наго лютаго неве́рствия изба́вив во Христе всю тварь,/ горе́ к пребыванием Небесным возвел еси вопиющия:/ спасай вся молитвами твоими, апостоле.

Песнь 7

Ирмо́с: Росода́тельну убо пе́щь/ соде́ла Ангел/ преподобным отроко́м,/ халдеи же опаляющее веление Божие мучителя увеща́ вопи́ти:/ благословен еси, Боже отец наших.

Наведе́ тя, яко коня́, Пребожественный, возмущающа языческое море, Филиппе,/ главы́ сокрушающа вражия, и поюща Ему песненно:/ благословен еси, Боже отец наших.

Сказу́я прежде всех веков сокровенную Тайну,/ тайноглаго́льник же быв, Филиппе мудре,/ научил еси страны́ и люди/ и от тайн мерзских очистил еси.

Явился еси величайшая звезда, Филиппе славный,/ и Тралли́и удобрение,/ в нейже тело твое честно́е лежит,/ содева́я чудес преславная, мудре,/ на просвещение благочести́вно блажащих тя.

Богородичен:

Богородительницу Тя, Дево, именуем, Марие Пречистая,/ спасаемии Тобою день и нощь от вражиих приложений вредных,/ и искушений всяческих, и душевных скверн.

Ин

Ирмос: О́троцы в Вавилоне/ пе́щнаго пламене не убояшася,/ но, посреде пламене вве́ржени, орошаеми, пояху:/ благословен еси, Господи, Боже отец наших.

Исправляя ты Истины Слово, ран искушения претерпел еси/ и, во изгнание вложен, иерарше Феофане, пел еси:/ благословен еси, Господи, Боже отец наших.

Твоих догма́тов струи́/ нечестивых потопиша моря́, мудре,/ не вопиющих Христу, Богу нашему:/ благословен еси, Господи, Боже отец наших.

Ре́ки твоих словес медото́чных, Феофане,/ человеков ду́ши веселия Божественнаго испо́лниша,/ песносло́вящих песньми Бога Препрославленнаго.

Богородичен

На Тебе великое содеяся, Дево Мати, та́инство:/ Сын Божий, из чрева Твоего вопло́щся, ныне яви́ся;/ Емуже, веселящеся, поем:/отцев Боже, благословен еси.

Песнь 8

Ирмос: Из пла́мене преподобным ро́су источил еси/ и праведнаго же́ртву водо́ю попали́л еси:/ вся бо твори́ши, Христе, то́кмо, еже хоте́ти./ Тя превозно́сим во вся веки.

Словом Божественным, всеблаженне, якоже со́лию, растворив,/ пре́лести очистил еси смрад лютый/ и человеческая сердца́ исцелил еси/ чести́ и сла́вити Троицу во веки.

Утверди́шася ноги хромы́х словом твоим, мудре,/ ду́си же ме́рзцыи и нечистии рыда́ху,/ терпети не могу́ще данныя тебе благодати.

В Самари́и дре́вле живу́щий, Филиппе,/ благодати зарю от Тебе приемлют,/ ви́дяще многая содевающа тя чудеса силою Духа, Источника благодатнаго.

Богородичен

Коле́блющуюся злобою ратобо́рца душу мою, Дево Чистая, укрепи,/ Божественным призира́нием Движущаго всяческая приемши и неподви́жущися.

Ин

Ирмо́с: За законы оте́ческия/ блаженнии в Вавилоне юноши предбе́дствующе,/ царю́ющаго оплева́ша повеление безумное,/ и совоку́плении имже, не сва́ришася огне́м,/ Держа́вствующему достойную воспева́ху песнь:/ Господа пойте дела/ и превозноси́те во вся веки.

Закон отеческий, всеблаженне, и́стинно нося,/ пребеззако́ннейшаго ца́рствующаго поплева́л еси повеле́ние несмы́сленное,/ погубля́юща, отче, Господне воображе́ние благочестно лобзающих,/ еже прием, в мире явися от Девы Отрокови́цы;/ егоже превозно́сим во веки.

Ум Боже́ствен,/ Духа Пресвятаго гусль всесли́чная,/ слави́й добропе́снивый, верных верх, Православия столп и утверждение, мудре,/ Церкве твердь, монахов хвала, Феофане,/ отцев слава и крепость явился еси,/ воспевая Христа во веки.

Мирополо́жница Духа Пресвятаго, отче,/ ты показался еси изливанием миродухновенных твоих и мудрых учений,/ потребляя прелести злосмра́днейшую тлю,/ и благовонствуеши нравом твоим Честну́ю Церковь, зовя непрестанно:/ песньми тя превозносим, Христе, во веки.

Богородичен

Божия гора ту́чнейшая,/ ю́же пра́отец Давид предписа́ дре́вле, песнопоя́ проро́чески, Ты яви́лася еси, Дево,/ от неяже отсечеся Камень краеугольный, Христос,/ и сокруши крепость всю и́дольскую./ Того непрестанно поем и превозносим во веки.

Песнь 9

Ирмос: Бога/ человеком невозможно ви́дети,/ на Негоже не сме́ют чи́ни Ангельстии взира́ти:/ Тобою бо, Всечистая, явися человеком/ Слово Воплощенно,/ егоже величающе,/ с Небесными во́и/ Тя ублажаем.

Видев дре́вле тебе ча́емая/ и Божественную прием власть непоколеби́му,/ о нейже человеки научи́л еси, Филиппе Богоглаголиве,/ красуйся и ликуй,/ Божественнаго наслаждайся просвещения и утеше́ния.

Яко свет, яко звезда, яко великое солнце,/ свещательными заря́ми обтекл еси вселенную,/ возвещая Божественное пропове́дание:/ во Тралли́ю же, Асийский град, пришед,/ емуже вождь быв, блаженне,/ в нем уснул еси.

Крест, и смерть, и Воскресение Изба́вителя/ ближним и дальним возвести́л еси,/ небо озвезде́нное быв, Божественными светлостьми́ блиста́ющося, Филиппе,/ апостоле Христов досточу́дне.

Земля тело твое многострадальное,/ сияние испущающее исцелений, покры,/ Небо же дух твой святый со апостолы и́матъ веселящийся;/ с нимиже и нас помяни, мудре,/ хва́лящих тя.

Богородичен

Глас приносит Ти благодарственный всякое дыхание,/ вопиющий ве́село и глаголющий:/ радуйся, Престоле Вышняго огнеобра́зный;/ радуйся, Божие село пространнейшее;/ радуйся, апостолов благолепное, Чистая, венчание.

Ин

Ирмос: Безсе́меннаго зача́тия/ рождество́ несказа́нное,/ Матере Безму́жныя Нетленен Плод:/ Божие бо рождение обновляет естества./ Темже Тя вси ро́ди/ яко Богоневестную Матерь/ православно величаем.

Побо́рствующа тя по Христове Церкви человекоубийца зрети не моги́й, искушения тебе простира́ет:/ обаче непреклонен пребыл еси,/ мужемудренно к царе́м нечести́вым противляяся доблественно,/ увещая ты́я покланя́тися образу Христову, Феофане.

Укра́шен несказа́нною, Богомудре, добро́тою Троицы/ и упещре́н сиянии, све́тиши/ и радостно, пребогате, обстои́ши Престол истинно Зиждителя и Бога,/ идеже празднующих глас,/ отче Богоносе Феофане.

Твоих подвиго́в достойно приял еси че́сти/ и, венценосец, ныне на Небесех со Ангелы свесели́шися,/ идеже пророков собор, и апостолов, и мучеников истинно воинства мно́гая,/ иде́же патриархов лики;/ поминай нас, отче Феофане.

Богородичен

Побо́рствующи лю́дем верным во бране́х на варвары,/ даждь победительная, Дево Богородительнице,/ Благословенная и Препрославленная, Мати Неискусобра́чная Чистая,/ покрывающи от всякаго вре́да вражия;/ да Твоего Сына поюще, Тя величаем.



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2019-12-18 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: