From $290.87/night
Comfortable luxurious meeting place for local socialites and business people.
Inside the modern facade, The Westin Palace welcomes its guests with a sumptuous lobby that leads to exquisite accommodations appointed with 19th century antiques and elegant bathrooms in pink.
Located only minutes from the Duomo and the glass-domed Galle- ria Vittorio Emanuele in the heart of Milan, the 216-room Westin Palace offers discreet, attentive service in a setting that combines Renaissance opulence with modern amenity. On the premises are the Casanova Grill, serving Mediterranean inspired pastas, risottos, and seafood dishes, and Bar Campigli, which features live piano music nightly. Hotel services include a concierge, dry cleaning and laundry, and nightly turndown. The hotel also offers guests use of an on-site fitness facility.
Hotel Details
• 257 Rooms / 14 Floors
• Built in 1950
• Fax (For Guests)
• Babysitting or Child Care
• Uniformed Security on Site
• Laundry/ Dry Cleaning Service
• Business Center
• Car Rental Concierge Services
• Administrative Services
• Pets Allowed
• Currency Exchange
• Smoke Alarm in Rooms
• Computer Use Available
• Photocopy Service
• ATM/Bank
• Childrens Programs
• Meeting Facilities
• Sprinkler in Rooms
• Electronic Key
• Common Area High speed Access
• A-V Equipment Rental
• Room Service
• Multi-lingual Staff
Unit 6. Hotels
• Restaurant in Hotel
• Health Club
Room Amenities
• Air Conditioning (In Room)
• Telephone
• Television (Cable/Satellite)
• Non-Smoking Rooms
• In Room Wireless Internet Access
• Television
• DVD/VCR
• Daily Maid Service
• In Room Broadband Internet Access
• Safe (In Room)
• Coffee Maker
• Whirlpool
• Telephone (Voicemail)
• Balcony/Terrace
• Mini-Bar
15. Speak about hotels in your city. Describe their location, facilities and services. Give recommendations to travellers.
Agree or disagree with the following statements. Give your rea sons.
For agreement use: I fully agree with you here. That's quite right. Sure.
It really matters. Yes, I think so.
For disagreement use: I can't agree... I think you are mistaken... I don't think you are right. Far from it. Nothing of the kind.
1. When you live at a hotel the view matters a lot.
2. The hotel in the center is better than a hotel in the suburb.
3. All hotels should have non-smoking premises.
4. Tips are a sign of appreciation of the service you were given.
5. Tipping policies are universal.
6. "No tipping" policy is a good policy.
Английский язык для турбизнеса и сервиса
17. Translate into English.
В БРИТАНСКИХ ТРАДИЦИЯХ
Столичный отель «Аврора Мариотт Роял» первым в Восточной Европе предложил своим гостям услуги дворецких. Этот сервис предоставляется в гостинице с момента ее открытия в 1999 г. Идея создать службу дворецких принадлежала первому генеральному менеджеру отеля Джерону Хересси и директору гостевых услуг Хезер Тодд-Хайзер. Как рассказывает г-жа Тодд-Хайзер, учитывая, что услуги дворецких — уникальный вид сервиса не только в Москве, но и в мире в целом, такое решение должно было сразу поставить «Аврору» в ряд лучших отелей столицы.
|
Вначале в гостинице работали только шесть дворецких, которые обслуживали гостей, останавливающихся в люксах, и владельцев клубных карт сети Marriott Platinum и Golden Marquis. Начиная с 2000 г. сервис дворецких был включен в стоимость номеров всех категорий и сейчас предоставляется всем гостям отеля. В связи с этим штат дворецких был расширен до 17 человек. Все сотрудники, занимающие эту должность, имеют высшее образование или учатся на старших курсах институтов, в основном по специальности «гостиничный бизнес». Большинство дворецких прошли тренинг в частной британской школе, высокий уровень подготовки десяти из них подтвержден соответствующим сертификатом. Менеджер службы Лейла Усубова стажировалась в лондонском отеле The Lanesborough и теперь сама может проводить тренинги. Кстати, необычная униформа дворецких — фрак и белые перчатки — также шьется в Великобритании.
Дворецкие «Авроры» встречают гостей на пороге номера с бокалом шампанского и знакомят с инфраструктурой отеля. В дальнейшем постоялец сможет в любое время обратиться за помощью к дворецкому, нажав кнопку butler на телефоне. По словам Лейлы Усубовой, служба дворецких отличается от службы консьержей тем, что если последние занимаются «внешними» задачами, т.е. обеспечивают гостя информацией о городе, то дворецкие решают «внутренние» проблемы постояльца, связанные непосредственно с отелем. Так, в обязанности дворецкого входят распаковка и упаковка чемоданов, так называемый butler breakfast — доставка утреннего чая, кофе или сока и свежих газет в номер, а также заказ такси, бронирование билетов, чистка обуви и т. п.
|
18. Write an essay on the topic "My Ideal Hotel".
Unit 6. Hotels
DIALOGUE 1