1 to come up to the desk; to read the text: not to go so fast; to go to his place; to check homework; to correct the pronunciation or spelling of some word.
2 to clean the blackboard;'to use the duster; to bring some chalk; to tell the date; to write it on the board; not to stand in front of the board.
5. Translate into English:
1. Я полагаю, никто не отсутствует.
2. - Анна отсутствует.
3. - Что случилось?
4. - Это грипп с высокой температурой.
5. - Давайте проверим ваше домашнее задание.
6. - Мне читать транскрипцию?
7. - Да. А вы, Мэри, записывайте ошибки.
8. - Достаточно. Есть ли замеченные ошибки?
Test 5 Lesson 9
Put questions to the underlined words.
1. Children spend a lot of time out-of-doors. 2.. It takes me two hours to do my homework. 3. This house belongs to Mr. Smith. 4. She speaks English well. 5. They haven't got many relatives in Moscow. 6. There is some bread and cheese on the plate.
Form the plural of the following nouns.
A man-of-war, an enemy, a key, an ox, a leaf, a step daughter, a roof, a tomato, a sheep, a brush, a rock.
3. Supply "some, any, no" for the given sentences.
1. Go and ask for... more paper.
2. I don't think there is... milk left in the jug.
3.... One knows about our affair.
4. Where can I buy... bread?
5. You can take... book you like.
6. Will you give me... more paper?
Use the appropriate form of the verb.
1. There... a living-room, a bedroom and kitchen in my flat (is, are).
2. There... very good news in the letter (is, are).
3. There... ten girls ana boy in that group (is, are).
4. The nurse's wages... good (is, are).
5. Mathematics... very difficult to copy with (is, are).
6. There... a lot of people in the street (is, are).
Put the given adverbs in their proper places.
1. You are kind to me (always).
2. We have six lessons a day (usually).
3. I don't like his behaviour (sometimes).
4. He was surprised (very much).
5. I like instant coffee (very much).
6. John regrets that he can't take part in the discussion (very much).
6. Fill in the blanks with "many, much, few, little, a little".
1. I suggested that he should get... apples and some bread.
2. Is there... or... water in the pond?
3. There's... coffee in the coffee-pot you may drink it.
4. Ann had not had... visitors lately.
5. My engagements were... but it was enough to get tired of that life.
Use the proper article where necessary.
1. He lives on... fifth floor of... multi-storeyed block.
2. It's... five minute walk from... underground.
3. You will be asked... number of questions.
4.... built-in furniture saves place and money.
5. On... left side of... hall there's... cloakroom with... washbasin in it.
|
6.... Smith's house was sixteen miles 'outside of … Burlington
Choose the right word: house, flat, block (of flats), building, home.
1. I live in a nine-storey...
2. English people like living in...
3. There are about 200... in our...
4. The record shop is at... number 36, George Street.
5. There's no place like....
Translate into English.
1. Это был девятиэтажный дом со всеми современными удобствами:
электричеством, канализацией, центральным отоплением, горячей и холодной водой п мусоропроводом.
2. В вашей квартире слишком мало мебели. Последуйте моему совету и купите мягкую мебель. Это сделает вашу квартиру уютнее.
3. У большинства современных хозяек есть несколько приборов, облегчающих домашний труд: пылесос, стиральная машина, мясорубка, тостер и другие.
4. Дом доктора Сэнфорда вполне современный и хорошо спланированный. Перед домом земная лужайка и много цветов, а позади дома небольшой сад с несколькими фруктовыми деревьями. На первом этаже кухня, кладовая, столовая, уютная гостиная и кабинет. Наверху несколько комнат. Мебель совершенно новая. В детской встроенная мебель. В доме все современные удобства: электричество, газ. водопровод, центральное отопление, мусоропровод.
5. Мой племянник еще несовершеннолетний. Он единственный ребенок в семье и очень хочет стать физиком.
6. Я ненавижу, когда люди суетливы и рассеяны, хвастливы и слишком много о себе понимают.
7. Сестре моего мужа немного за сорок. Она среднего роста с правильными тонкими чертами лица и очаровательной улыбкой.
Test 6 Lesson 10
1. Transform the sentences into the3rd person singular:
Pete and John are schoolboys. They go to school every day. They don't miss their lessons. They always come in time. They study very well. The boys like to study.
Use the proper article.
1. I have... new book of English poems.... book is very interesting.
|
2. The students of our group must be in... Room 30.
3. Open... text-book at page 17 and start reading.
4. May is... fifth month of the year.
5. There are two rooms and... kitchen in his flat.
6. Her new coat is made of... wool.
7. There is... garden and... lawn in front of our house.... lawn is not large.
3. Form all possible questions to which the following sentences are the answers:
1. His brother is a playwright.
2. She is twenty-nine.
3. My mother works at a hospital.
4. There are some flowers in the vase.
5. All the members of her family read this newspaper.
6. He can come and see us on Monday.
7. We have breakfast at half past seven.
4. Answer the questions with at least 3 sentences:
1. What do housewives usually do?
2. What does a student on duty do?
3. What do you do in the morning?
4. What does a teacher of English do?
5. What do parents do?
5. Translate into English:
1 - В чем дело, Мери?
- Г-н Браун хочет вас видеть.
- Проводите его, пожалуйста. Чем могу служить?
- Вы получаете "The Guardian?"
- Конечно.
-А хотели бы получить в будущем году?
-Ах, я забыл. Никогда об этом не вспоминаешь вовремя. Я должен заплатить
прямо сейчас?
- Нет, не надо.
-Не хотите ли попить чая с нами?
-Спасибо, с радостью.
-Пойдемте в столовую. Сюда, пожалуйста.
2. Пока он ничего не может сделать.
3. Аня должна приехать в понедельник. Неужели?
4. Могу я поговорить с г-жой Грин? Да, пожалуйста.
5. Должна ли я что-нибудь подписать? Вот, пожалуйста. Где мне подписать? Вот здесь.
Test 7 Lesson 12
1. Transform the sentences from the Present Indefinite Tense into the Present Continuous Tense making the necessary changes:
1. I cook breakfast every day.
2. Pam always lays the table.
3. We usually buy grapes and bananas for our friend.
4. He has lunch in the canteen.
5. Jane doesn't clear the table, she washes up.
2. Put the verbs in the brackets in the Present Indefinite Tense or in the Present Continuous Tense:
1. Switch on the light. It (to get) dark.
2. We (not to know) what she (to want).
3. What you (to do)? - I (to wait) for my friend.
4. John never (to put) salt into his meals.
5. Why you (to walk) so fast today? You usually (to walk) quite slowly.
6. You can't have the book because my brother (to read) it.
7. You (to understand) the rule?
|
3. Fill in a preposition if necessary:
1. We are going... the canteen to have dinner.
2. The friends always enjoy... their meals.
3. What do you say... a cup of coffee?
4. Hurry...! We may be late... classes.
5. I'd like some salad to begin with...
6. Meat as well as fish is...... the question.
7. Is there anything... your taste... the menu?
4. Make up a short dialogue using such phrases:
to begin with; you don't say so; what do you say to; first-rate; nice, isn't it?; that'd be lovely.
5. Translate into English:
1. Когда он обычно обедает?
2. Смирновы завтракают.
3. Я бы хотела еще молока вместо кукурузных хлопьев.
4. Я ужасно хочу пить. Какие соки в меню?
- Яблочный, сливовый, грушевый, апельсиновый, виноградный. А есть ли вишневый сок? - - - Да.
5. Для начала я бы хотел салатаиз помидоров и огурцов. - А я предпочитаю смешанный салат любому другому салату.
6. Мы возьмем яичницу с ветчиной и тосты с мармеладом, не так ли? - О яичнице с ветчиной не может быть и речи.
7. Давай съедим нормальный обед: первое, второе, третье блюда.
- Хорошо. Тогда я накрою на стол. Поторопись. Я голоден как волк.
8. На первое мы возьмем щи. - А я бы хотела бульона.
9. Как насчет второго? - Давай возьмем свиную отбивную и пюре. - Нет, я бы хотел бифштекс с жареным картофелем.
10. На десерт я возьму пудинг и кофе. - Я предпочитаю фрукты: бананы и мандарины.
11. Смотри, официантка уже несет салат. Давно пора начать обед.
12. О, суп мне по вкусу. - Ну, тогда приятного аппетита.
13. А как насчет мороженого? - Нам не надо ни мороженого, ни пирожного.
Test 8 Lesson 13
1 Open the brackets using the correct tense:
1. It's three o'clock. The bell (to go)? - Oh, yes. The classes (to be) over. The students (to leave) the Institute.
2. Nick is in the bathroom. He just (to take a shower) and (to clean his teeth). Now he (to comb) his hair.
3. It is evening. While Kate (to sweep) the floor her mother (to wash up).
4. The alarm-clock (not to ring) yet. Bob still (to sleep).
5. Mary is already up. She (to open) the window, (to turn on) the radio. Now she (to do) her morning exercises to the music.
Use the proper article.
1. Let's switch on... tape-recorder and dance to... music.
2. Bob is playing... piano and Jane and Peter are playing chess.
3. Something has gone wrong with... iron. - I'm sure it's... plug.
4. It's... pity. She has never been to... London.
5. It's pleasant to have... walk on such... fine day!
3. Transform the sentences using the Present Perfect Tense and adding the adverbs "already, just, vet.
1. They are going to have tea.
2. Ann is going to air the room.
3. I'm not going to lay the table.
4. His family are going to watch TV, aren't they?
5. Who is going to have a bit?
6. Helen is going to look through my article, isn't she?
7. Bob isn't going to shave.
4. Complete the sentences. Add one or two more sentences:
1. It's a pity she can't...
2. How long does it take...?
3. I look forward to...
4. How clever of you to...
5. Something has gone wrong with...
5. Translate into English:
1. Послушай, Джон, что-то случилось с моим телевизором. Ты можешь его починить?
2. - Дай мне на него посмотреть. Телевизор в порядке. Это вилка. Вот, пожалуйста.
3. - Какой ты молодец!
4. Петр уже умылся и сейчас причесывается.
5. Я нигде не вижу Мэри. Она пришла из школы? - Да. Она уже подмела свою комнату и сейчас моет посуду.
6. Джон еще спит? - Нет, он встал, открыл окно, включил радио и делает зарядку под музыку. Затем он собирается помыться.
7. Я принял душ, вытерся полотенцем и оделся.
8. Звонок прозвенел? - Да, студенты пишут диктант.
9. Я только что видел новый фильм. Он тебе наверняка нравится.
10. У меня мало времени, но по пути домой мне надо зайти в парикмахерскую и сделать прическу.
11. Тебе удалось сделать упражнения? - Да, я уже их закончил и сейчас просматриваю газету.
Test 9 Term I.
I. Fill in the missing modal verbs:
1. Shall I write a report? - No, you... It's not necessary.
2.... I take your pen? - Do, please.
3.... you translate this text? - No, I... I... learn a lot before I... do it.
2. Make up a situation, using the following word combinations (act as a teacher);
to come up to the desk; to read the text; not to go so fast; to go to his place; to check homework; to correct the pronunciation or spelling of some word(s).
3. Complete the sentences. Add one or two more sentences:
1. It's a pity, she can’t...
2. How long does it take...?
3. I look forward to...
4. How clever of you to...
5. Something has gone wrong with...
4. Answer the questions using the active vocabulary:
1. Why are you pleased to live in your flat (house)?
2. What is there in front of your house and behind it?
3. What can you say of the furniture of your flat?
4. What modem conveniences are there in your flat (house)?
5. Form all kinds of questions:
1. In front of the house there is a green lawn.
2. The sitting-room is larger than the dining room.
3. We have some modern conveniences in our flat.
6. Make up a short dialogue, using such phrases:
to begin with; you don't say so; what do you say to; first-rate; nice, isn't it?; that'd be lovely.
7. Open the brackets:
1. Switch on the light. It (to get) dark.
2. John never (to put) salt into his meals.
3. You (to understand) the rule?
4. You can't have the book because my brother (to read) it.
5. Nick is in the bathroom. He just (to take) a shower and (to clean) his teeth. Now he (to comb) his hair.
6. The alarm-clock (not to ring) yet. Bob still (to sleep).
8. Translate into English:
1. Мне читать транскрипцию? - Да, а вы, Мэри, записывайте ошибки. Достаточно. Есть ли замеченные ошибки?
2. Сколько времени осталось до звонка?
3. Наверху несколько комнат. Мебель совершенно новая. В детской встроенная мебель.
4. Пока он ничего не может сделать.
5. Должен ли я что-нибудь подписать? - Вот, пожалуйста. - Где мне подписать? - Вот здесь.
6. Я ужасно хочу пить. Какие соки в меню? - Яблочный, сливовый, грушевый, апельсиновый, виноградный. - А есть ли вишневый сок? - Да.
7. Для начала я бы хотел салата из помидоров и огурцов. - А я предпочитаю смешанный салат любому другому салату.
8. Давай поедим: первое, второе и третье блюда. - Хорошо, тогда я накрою на стол. - Поторопись: я голоден как волк.
9. На первое мы возьмем щи. - А я бы хотела бульона.
10. Смотри, официантка уже несет салат. Давно пора начать обед. 11.0, суп мне по вкусу. - Ну, тогда приятного аппетита.
12. Я нигде не вижу Анну. Она пришла из школы? - Да, она подмела свою комнату и сейчас моет посуду.
13. Я только что видел новый фильм. Он тебе наверняка понравится.
14. Тебе удалось сделать упражнения? - Да, я их уже закончил и сейчас просматриваю газету.
15. У меня мало времени, но по пути домой мне надо зайти в парикмахерскую и сделать прическу.
Test 10 Lesson 14
I. Express the idea in the past (change the adverbials if necessary):
1. How long does it take you to get to the Institute. It takes me half an hour to get there.
2. We often have to work together.
3. Why don't you turn off the tape-recorder when you leave the room?
4. I read about 10 pages every day.
5. Before going to bed I can rest for half an hour and listen to the news.
2. Answer the following questions. Give some more information using the Past Indefinite or the Past Continuous Tense:
1. Have you read any English books recently?
2. Have you ever got bad marks?
3. What were you doing at 7 last night?
4. Have you seen any new films lately?
5. Have you ever made your clothes yourself?
3. Use the proper article:
1. He left... school ten years ago.
2. I got... satisfactory mark for... test.
3.... Pacific Ocean is seldom quiet.
4. He decided to speak to... assistant-dean about his work.
5. We haven't had... discussion on... book we are reading now.
4. Find the synonyms:
to like
to decide
to enter
to take an exam best regards to
5. Make up situations using the following word-combinations:
to be angry with; to take part in; to take an exam in; to make progress; to make mistakes;
to get rid of.