Задание 1.12 Выполните следующие инструкции (кросс-предметная работа с Интернетом)




  1. Найдите в интернете значение фраз «лавовая лампа» и «прыгучий мяч» и найдите их изображения. Укажите ссылки на найденные термины и изображения.
  2. Загрузите через свой смартфон приложение Google-переводчик в сети интернет (https://translate.google.com/?hl=ru#view=home&op=translate&sl=en&tl=ru) и введите следующие слова и выражения: according to, the fastest growing company in history, own, research, money-making, finds out, countless, inhabit, worth, estimated, a dramatic tale, both brilliant computer science students, day out, tour guide, prospective students, believe, searching the Internet, winner, to be different, playground, lava lamps, bouncy ball, childlike colors, remind, a force for good, hit the jackpot, successful, advertising, ads, pick, key word, appear, humble student project, the fastest growing, one of the most profitable companies ever.
  3. Запишите и запомните значение переведенных слов.
  4. Загрузите в Интернете видео по следующему адресу: https://www.youtube.com/watch?v=sJw085jaaTA
  5. Просмотрите видео без субтитров и расскажите, что вы поняли вначале на русском, а затем на английском языке
  6. Прочтите и переведите следующий текст без словаря. Перескажите текст, опираясь на ключевые слова, выделенные жирным шрифтом
  Sergey Brin: “It's a revolution, and you know. Like the Industrial Revolution.” It's the fastest growing company in history used by 400 million people a month. The internet search engine Google has turned its founders from students, to multibillionaires. Tonight, the Money Program does its own research on this extraordinary money-making machine and finds out how it's changed the lives of countless millions of people, who now inhabit the “World According to Google”. And these are the guys who made it all possible. Google's founders, Larry Page and Sergey Brin, still in their early thirties, and each worth an estimated 6 billion pounds. There is a dramatic tale which began 10 years ago when Larry and Sergey were both brilliant computer science students. The two met on a day outfrom Sergey's university. Sergey was acting as tour guide for some prospective students, and Larry was in the group. Larry and Sergey developed a piece of software which they believed could revolutionize searching the Internet. Larry and Sergey always believed their system was a winner. Lunchtime hockey in the car park was all part of how Google was going to be different. Inside, the office was a playground of lava lamps and bouncy balls. Sergey himself created the Google logo, with its “childlike” colors, to remind users that Google wanted to be a force for good. In 2000, Larry and Sergey hit the jackpot. And turned the corner (превратились) from successful search engine to successful business. Their secret? A special system of advertising. So how does it work? Well, if you're trying to find out about, say, Stonehenge, here's what you get. These are ordinary search results and over here is a list of ads (рекламные объявления). They're from companies who have picked Stonehenge as a key word which triggers (запускать) their ad to appear. They are businesses who all think someone searching for Stonehenge, might also be interested in them. And that was how a humble student project became the fastest growing and one of the most profitable companies ever.

Задание 1.13

Скажите, верны ли следующие утверждения применительно лично к вам


  1. I got lots of messages yesterday.
  2. I didn’t get emails yesterday.
  3. I watched the film on my phone last Saturday.
  4. I used the Internet every day last week.
  5. I downloaded a lot of music last weekend.
  6. I got a new laptop last year.

ИСПОЛЬЗОВАННАЯ ЛИТЕРАТУРА

1. https://s-english.ru/uprazhneniya/simple-tenses (Задания 1.1 - 1.4)

  1. Авторский материал (Задание 1.5)
  2. Face to Face (Elementary Student’s Book) стр. 48-49 (Задания 1.6 – 1.10, 1.13 актуализированы)
  3. Speak Out (Pre-intermediate Student’s book) (Задание 1.11, 1.12)
  4. https://www.youtube.com/watch?v=sJw085jaaTA (Задание 1.12)

ЗАНЯТИЕ 2

1/3 Условные предложения 1 типа

1/4 Лексико-грамматические упражнения

ГРАММАТИЧЕСКИЙ МАТЕРИАЛ
THE FIRST CONITIONALS – УСЛОВНЫЕ ПРЕДЛОЖЕНИЯ ПЕРВОГО ТИПА
 
  1. Условные предложения первого типа – это сложноподчиненные предложения, в которых и условие, и его результат произойдут в будущем времени. По правилу согласования времен, в главной части предложения (результат условия) используется время Future Simple, в то время как в придаточной части (условие) глагол всегда стоит в форме Present Simple (хотя подразумевается будущее время)
 
  1. Главное и придаточное предложения в условных предложениях связываются союзами if (если), when (когда), before (до того, как) или after (после того, как).
  Parents will discuss the situation when they meet the head teacher next week. Students will get angry if teachers ban mobiles in the lessons. The students will take their gadgets back after the lesson finishes. The students will have to turn off their mobiles before the lesson starts.  
  1. Условные предложения могут начинаться как с главной, так и с придаточной части.
We won’t be able to contact our family if we don’t have our mobiles in the class.= = If we don’t have our mobiles in the class, we won’t be able to contact our family Мы не сможем связаться с семьей, если у нас не будет в классе мобильных телефонов.= = Если у нас не будет в классе мобильных телефонов, мы не сможем связаться с семьей.
  1. В главной части условных предложений первого типа глагол употребляется в форме Future Simple, а в придаточной части глагол употребляется в форме Present Simple
 
 




Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2019-10-17 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: