Тропари на целование иконы




Глас 8: Владычице, приими молитвы рабов твоих, и избави нас от всякия нужды и печали (†).

 

Глас 2: Все упование мое на Тя возлагаю, Мати Божия, сохрани мя под покровом Твоим (†).

Также стихиры, глас 2. Подобен: До́ме Евфра́фов:

До́ме Евфра́фов, пала́то Царя Небе́снаго,/ все́му ми́ру покро́ве/ и по́мощь наро́ду на́шему.

 

Гра́де Бо́жий Небе́снаго Царя́,/ покры́й град Свой/ покро́вом ми́лости Твоея́, Богоро́дице.

 

Всех проро́к и́стинное сбытие́,/ Ты еси, Богоро́дице,/ покры́й нас омофо́ром ми́лосердия Твоего, Влады́чице.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас!

О́ Пресвята́я Госпоже́, Влады́чице моя́ Богоро́дице, Небе́сная Цари́ца, спаси́ и́ поми́луй мя́, гре́шнаго раба́ Твоего́, о́т напра́сныя клеветы, о́т вся́кия бе́ды и напа́сти и внеза́пныя сме́рти. Поми́луй мя́ в дневны́х ча́сех, и у́тренних, и вече́рних, и во́ вся́кое вре́мя сохрани́ мя́: стоя́ща, седя́ща соблюди́, и на вся́ком пути́ ходя́ща, и в нощны́х ча́сех спяща́ сна́бди, покры́й и засту́пи.

 

За́щити мя́. Влады́чице Богоро́дице, о́т все́х вра́г мои́х, ви́димых и неви́димых, и о́т вся́каго зла́го обстоя́ния. На вся́ком ме́сте и на́ вся́кое вре́мя буди ми́, Ма́ти Преблага́я, необори́мая сте́на и кре́пкое Заступле́ние.

 

О, Пресвята́я Госпоже́, Влады́чице Де́во Богоро́дице, прии́ми недосто́йную моли́тву мою́ и сохрани́ мя́ о́т напра́сныя сме́рти, и да́руй ми́ пре́жде конца́ покая́ние.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас!

Ты́ мне́ Храни́тельница жи́зни все́й яви́ся. Пречи́стая! Ты́ ме́не изба́ви о́т бесо́в в ча́с сме́рти! Ты́ и́ по́ сме́рти упоко́й!

 

По́д Твою́ ми́лость прибега́ю. Богоро́дице Де́во, моле́ний мои́х не́ пре́зри в ско́рбех, но́ о́т бе́д изба́ви мя́. Еди́на Чи́стая и Благослове́нная.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас!

Все́ упова́ние мое / на Тя возлага́ю, Ма́ти Бо́жия, / сохрани́ мя под кро́вом Твои́м. А́минь.

 

Слава и благодарение Господу Богу и Спасу нашему Иисусу Христу и Его Пречистой Матери и Преблагословенной Владычице нашей Богородице и Приснодеве Марии за всё!


[1] Здесь и далее:

(†) — знак обозначает, где нужно совершать крестное знамение без поклона;

(† с поклоном) — знак обозначает места молитвы, где нужно совершать крестное знамение с поклоном малым, то есть поясным;

(† с великим поклоном) — знак означает места молитвы, где нужно совершать крестное знамение с великим (то есть земным) поклоном;

(поклон) или (великий поклон) — знак означает места молитвы, где нужно класть поклон без крестного знамения.

[2] Ведомо буди! Хотя от Пасхи до Дня Святой Троицы земные поклоны за соборной молитвой (общественным богослужением) в храмах прекращаются. Однако, на келейное правило данный запрет не распространяется. Келейно (на домашней молитве) по—прежнему можно и должно класть земные поклоны во всякое время.

[3] Ведомо буди! Эта молитва читается только в период от Дня Святой Троицы и до Великой субботы. От недели антипасхи, то есть Фоминой недели, до Вознесения вместо неё трижды читаем пасхальный тропарь, глас 5:

«Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию смерть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в».

От Вознесения же до Дня Святой Троицы вместо неё ничего не читаем, а сразу трижды глаголем «Трисвятое» («Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас»)

[4] Ведомо буди! Эта молитва всегда читается трижды, с крестным знамением и поясным (если позволяет здоровье — земным) поклоном на каждый раз.

[5] Враче́вско — лечебно, лекарственно

[6] Акафист написан в начале ХХ века выдающимся церковным композитором и литургистом Порфирием Мироносицким, погибшим в 1932 году во время допроса в застенках НКВД. Примечательно, что форма акафиста частично отражает строение Великого Акафиста: все 24 строфы начальными буквами образуют акростих «Ангелов радосте, миру отрадо», подобно тому, как 24 строфы греческого Акафиста следуют 24 буквам греческого алфавита.

К сожалению, текст акафиста всё ещё не утверждён для общецерковного использования

[7] Евангелие от Луки, 1:39-49, 56 читается за Утреней во все праздники Пресвятыя Богородицы

[8] Чтется вместо «Слава…»

[9] Чтется вместо «И ныне…»

[10] Ведомо буди! От Пасхи до Вознесения вместо этой молитвы читается задостойник Пасхи:

А́нгел вопия́ше Благода́тней: Чи́стая Де́во, ра́дуйся! И па́ки реку́: ра́дуйся! Твой Сын воскре́се тридне́вен от гро́ба и ме́ртвыя воздви́гнувый; лю́дие, весели́теся!

Свети́ся, свети́ся, но́вый Иерусали́ме, сла́ва бо Госпо́дня на тебе́ возсия́. Лику́й ны́не и весели́ся, Сио́не. Ты же, Чи́стая, красу́йся, Богоро́дице, о воста́нии Рождества́ Твоего.

А от Вознесения до Дня Святой Троицы — задостойник Вознесения:

Велича́й, душе́ моя́, возне́сшагося от земли́ на Не́бо Христа́ Жизнода́вца.

Тя, па́че ума́ и словесе́ Ма́терь Бо́жию, в ле́то Безле́тнаго неизрече́нно ро́ждшую, ве́рнии, единому́дренно велича́ем.

[11] На́зриши – заметишь, увидишь

[12] Ведомо буди! За келейной (домашней) молитвой должно вычитывать все проведённые ниже молитвы ко Владычице нашей Пресвятой Богородице, а также ко Господу Богу и Спасу нашему Иисусу Христу



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2022-09-06 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: