Итоговая накопленная оценка по дисциплине рассчитывается следующим образом:
О накопленная Итоговая= (О промежуточная 1+ О накопленная 2): 2
Опромежуточная 1 – промежуточная оценка 1 этапа (1 и 2 модуль)
Опромежуточная 1 = 0.6·Онакопленная 1 этапа + 0.4·Опромежуточный экзамен 1 этапа
О накопленная 2- накопленная оценка 2 этапа (3 модуль)
Накопленная оценка по дисциплине рассчитывается с помощью взвешенной суммы оценок за отдельные формы текущего контроля знаний следующим образом:
Онакопленная 1 этапа = 0,3*Oауд + 0,3*Окр+ 0,4*Осамраб
Онакопленная 2 этапа = 0,3*Oауд + 0,3*Окр+ 0,4*Осамраб
О накопленная i – накопленная оценка последнего этапа/модуля перед итоговым экзаменом
Онакопленная i=О промежуточная 1+ О накопленная 2
Результирующая оценка по дисциплине ( которая идет в диплом)рассчитывается следующим образом:
Орезульт = 0.5· О накопленная Итоговая + 0.5·О Итоговый экз
О Итоговый экз – оценка за итоговый экзамен
Способ округления накопленных, промежуточных, экзаменационных и результирующей оценок - арифметический
Содержание дисциплины
Уровень В1- В2А
Модуль | Тема | Часы | Чтение | Говорение | Письмо | Аудирование | Лексика, грамматика, фонетика | Самостоятельная работа студента | ||
Communication, means of communication Unit 1 Objectives Intermediate (OI) | Tипы заданий: True/False/Not Given; Gap Filling Текст 1«Whistling La Gomera» p. 8-9 True/False /Not Given; Find synonyms in the text Текст 2 «The history of the cell phone» p.10 Типы заданий: Filling the gaps in the text 3 «The function of Language» p.12 Типы заданий: -True/False/Not Given | Part 1: Introduction and interview. Giving personal information С.9 S.B. | Academic style Using appropriate language p.17 S.B. (Test Folder) | p.11, ex. 7 Spelling and numbers/ Тренировка записи имен и информации Listening 2 p. 11, ex. 10 Dialogue Типы заданий: Filling the gaps with not more than three word | G: Passive Voice p.10 S.B. P: Spelling in numbers p.9 S.B. V: Paraphrase. Ways of communication p.12 SB | Workbook (WB) Чтение Текст «N’Kis knows what he is talking about» Тип задания: Skimming and scanning p.4 Лексика по теме p.5 Грамматика: Passive voice Письмо: Эссе «How have means of communication changed through the last 100 years» LMS: - Чтение и работа с текстом Задания по аудированию Говорение: отработка двухминутного высказывания Письмо: знакомство с форм Форматом part 1 Домашнее чтение | ||||
Diet and Eating Unit 2 OI | Типы заданий: - Тrue/False/Not Given Текст 1 “Hearts for sale” p. 22 Текст 2 “How product placement works” p. 24 Текст 3 “Building a personal brand identity” p. 25 Задания по чтению в LMS | Типы заданий Introduction and interview: Providing additional information Comparing two diets p. 14, Part 1 p.15 Part 3 p. 17 | Academic Writing Task 1: Describing process (+Writing Folder 1 p 18-19) | Типы заданий: Note completion Ex.2, p.14 Монолог “Сайты о еде ” | G: -Comparing things. Making similarities and differences. - Adverbs of degree. P: Weak and strong forms V: Adjectives describing food. | Чтение: WB “Fastfood - behind image” p. 6 Типы заданий: True/False/Not Given Грамматикa things, talking about similarities p. 7 LMS: - чтение: задания по чтению и аудированию - лексические задания -Writing: part 1 Describing prоcesses Домашнее чтение Writing task LMS Проектная работа | ||||
Education Studying Unit 4 OI | Типы заданий: - Locating information Текст 1 “Reading for comprehension” p.27 “Guided London walking tours” | Part1: Expressing opinion: p. 27 Part 3: Two-wat discussion p.28 | Academic Writing 1 Handling data Describing line graphs (+Writing Folder 2 p30-31) | Multiple choice Multiple choice with multiple matching p.26 | G: Review of present tenses p.28 V: Words used in academic writing P: Word stress p/29 | Effective reading techniques WB Чтение: “Southmore college”” p.11 Лексика: Language terms p.10 Грамматика: Review of tenses p. 10 Prepositions p. 10-11 LMS: - задание по чтению и аудированию - говорение (часть 2, отработка монолога) Письмо Writing 1 Describing line graphs Домашнее чтение Проектная работа | ||||
History and culture for entertainment and as a science Units 3, 5 OI | Типы заданий: Multiple matching True/False/Not given Multiple choice Test Folder 2 Текст 1 “The Moai or Easter Island’ p.34 Текст 2 “city attractions” p. 20 Текст 3 ‘Why study history’ p. 39 Тип заданий: Текстовые задания в LMS | Типы заданий: Part1: Introduction and interview. Organizing your talk Part 3 6 Two-way discussion: Comparing and contrasting information | Task 1 (3) description of a place(3) | Типы заданий: Note completion Matching Labelling Sentence and note completion Test Folder 2 Listening p.24 Часть 4 Монолог “Museum” p. 37 Часть 4 Монолог p. 38 | G: Cause, purpose and result V: Descriptive adjectives Р 35 adjectives ending in –ed and –ing P: Word stress in relative words з 36 G: Review of past tenses V: Types of building Collocations related to reserach | Лексика: Профессии p.12 Adjectives p. 9 Грамматика Review of the past tense p. 13 ‘Cause, purpose result’ p. 9 Чтение Текст 2 “city attractions” Типы заданий: Write no more than three words p. 20 Writing 1 Describing a room, space or building LMS: - задание по аудированию Домашнее чтение Проектная работа | ||||
Контрольная работа № 1 | Matching headings, True/False/Not Given/Multiple choice | Parts 1/2/3 | Writing task1: Process, line graph, Place description Writing task 2: opinion essay | Filling in the gaps with not more than three words /Multiple choice | ||||||
2 2 | Business English Units 6,7,13 OI | Типы заданий: Note Completion Multiple choice Текст с.46-47 Matching Headings Test Folder 4 Locating information Multiple Choice Test Folder 7 p.86-87 | Part 2 - Individual long turn (1-2 min talk): Introducing a topic(6) Part 1 & Part 3(7) Part 3 (13) | Task 2: Understanding the question and planning your writing (Writing Folder 3) Argumentation in Essays(13) | Labelling a diagram(6)Table completion(6)Multiple matching(6) Sentence completion(7) Matching(7) Multiple choice(13) Note completion (13) Understanding speaker emphasis(13) | G: Past Simple vs Present Perfect? (6) V: Work(6) Collocations with money(6) G: Relative clause(7) V: Advertising(7) Word formation(7) P: Sentence stress(7) Conditionals (13) | Grammar & Vocabulary p. 15 WB, p. 17 WB, p. 28-29 WB Relative Clauses p. 177-179 Grammar for IELTS Conditionals p. 147-149, 157-159 Grammar for IELTS Talking Business p. 90-92 Vocabulary for IELTS Speaking full test (LMS Домашнее чтение Проектная работа | |||
Free time, leisure activities, hobbies Unit 8,16,18 OI | Note completion (8) Classification (16 = Test Folder p 103)) True/False/ Not given(16) Understanding dependent clauses with passives(16) Understanding how ideas in a text are linked (18) | Part 1- Introduction and interview p. 53 Part 2 p. 106 Part 3 Predicting Questions p. 55 Part 1 p. 118 Part 2 p. 121 | Writing Task 1:Describing a diagram Task 2- Being relevant and avoiding repetition Writing Folder 8 Academic writing task 1: Comparing and contrasting Connecting ideas (Writing folder 9 p 122-123) | Short answer questions (lists) p. 54 Short answer questions p. 54-55 Form completion p. 106 Classification (Test Folder 8 p 102) Summary completion p. 118 Table completion p. 118 | G: Review of future tenses p 53 V: Leisure activities P 54 P: Vowel length p 57 G Non-finite clauses p 107-111 V: Collocations with adverbs G:Phrasal verbs p 119? 120-121 V:Collocations related to travel 119 | Grammar & Vocabulary p. 18-19 WB, p. 35 WB, p. 39 WB Academic writing task 1: Comparing and contrasting p. 19 SB Future 1 p. 41-43 Grammar for IELTS (LMS) Lifestyles p. 22-24 Vocabulary for IELTS Writing full practise tes (LMS) Домашнее чтение Проектная работа | ||||
Nature and the environment Units 9, 11 OI | Типы заданий: Skimming; summary completion Matching definitions; answering multiple choice questions Текст 1 “A disaster in the making” p. 61 Текст 2 “The Little ice age” p.64 -64 Текст 3 “Social organization among animals ” p.72- 73 Текст 4 “How similar are animals and human beings?” p. 76-77 | Part 3 Quiz completion and discussion; two-way discussion (asking and answering questions) p. 60 reporting research findings p.72 | Writing Task1 Principles of planning and summary writing Writing task 2 (extra writing) IELTS Writing Task 1 Diagram description p 63 Comparing and contrasting information | Типы заданий Note and table completion / Sentence completion Listening task 1 p.63 Listening task 2 p.65 Listening task 4 Listening to lectures; predicting lecture content; sentence completion p. 74 Listening task 4 Preparing for a lecture; predicting lecture content; making lecture notes; p. 76 | G: Countable and uncountable nouns p 62 V: Collocations related to the environment / 63 Articles p 74 Compound nouns p.75 Pronunciation: Diphthongs p.75 | Workbook: Reading: ice cores in Antarctica “Drilling” Scanning the text for particular information; True/false questions p.20 Grammar noun/verb agreement; countable and uncountable nouns P 20-21 LMS All types of tasks Домашнее чтение Проектная работа | ||||
Контрольная работа № 2 | Типы заданий: Matching headings Note completion Multiple choice/matching | Speaking parts 1, 2, 3 | Writing task 1 Writing task 2 | Summary/table completion Labelling a diagram Multiple choice/matching | ||||||
Accommodation Unit 10 OI | Multiple choice with multiple answers Text 1 “Norman Foster” p. 68 | Part 1 Introduction and interview: Communicating your ideas clearly P 66 Part 2 Individual long turn (1-2 min talk): Describing and explaining | Writing Task 1: Comparing and contrasting information 2 Task 1- Bar and pie charts and tables (Writing folder 5 p70-71) | Типы заданий: Note completion Listening and analyzing and answering the questions Parts 1&2 Listening task 1 p.66 Listening task 2 p.69 | G: Gerund vs infinitive p 68 V: Phrasal verbs and collocations with house and home p67 P: Polite intonation p 68 | Workbook: Reading the article “How skyscrapers work”(searching for information, vocabulary extension) p. 22-23 Grammar; - ing forms and infinitives p.23 LMS задания по чтению и аудированию; грамматические задания;описание графиков Домашнее чтение Проектная работа | ||||
Intercultural issues Units 15,20 OI Контрольная работа №3 | Типы заданий Summary completion Multiple choice with multiple answers з.103 Using research questions to focus on relevant information Using topic sentences to get an overview of the text Multiple Choice з 130-31 Locating Information Flow Chart Completion Recognizing the writer’s stance and level of confidence or tentativeness Inferring implicit ideas Classification(Test folder 8 p103) Summary and Flow chart completion Multiple choice with multiple answers | Part 1: Introduction and Interviewing з 113 Part 3: Two way discussion з 116-117 | Academic Writing Task 1: Commenting on Graph Preparing for the IELTS Academic Training Writing Modules Р 115 Task 1: describing a graph Task 2: Both views | Типы заданий Classification (15) +Test Folder (p 102) Sentence completion NoteCompletion Short Answer Questions р 100-102 Sentence and note completion | V Talking about possibilities G:may and might, must and can’t G: Position of Adverbs Phrasal Verbs Р 100-101 | Workbook Grammar practice Modal verbs: must and can’t p.32 Reading text “Social relationships” p32-33 Vocabulary Collocations with adjectives p. 33 LMS: задания по чтению и аудированию Домашнее чтение Проектная работа | ||||
The Human Body and Mind Unit 17 OI | Типы заданий Skimming; True/False/Not given questions; Sentence Completion with the correct ending Р. 112-112 | Two-way discussion Discussion p.112 Asking and answering questions, providing arguments Parts 1,2,3 Exam preparation p. 116 – 117 Interview answering personal questions, giving opinions on everyday topics, speaking on the given topic for one to two minutes, answering the questions related to topic | Writing Task 2 p.115 Giving opinion, Considering both sides of the argument | Типы заданий Multiple choice Short Answer Questions Preparing for a lecture Predicting lecture content from the introduction Understanding lecture organization Choosing an appropriate form of notes Making lecture notes р 114 | G: Modal Verbs: Obligation, lack of obligation and prohibition р 115 | Speaking full test (LMS) Workbook: Vocabulary extension p.36 Word formation Dictionary skills p. 37 Grammar practice Modal Verbs: Obligation, lack of obligation and prohibition p.37 LMS задания по чтению и аудированию IELTS Speaking test Parts 1,2,3 Домашнее чтение Проектная работа | ||||
Revision Skills Maximising | All task types | All task types | All task types | All task types | All skills practice | |||||
Контрольная работа№4 | All task types | All task types | All task types | All task types | ||||||
Уровень В2В- С1
Модуль | Тема | Часы | Чтение | Аудирование | Говорение | Письмо | Лексика Грамматика Фонетика | Самостоятельная работа |
Education. Studying Unit 1 Obectives Advanced (OA) | Типы заданий: - Matching headings Текст 1«Different approaches to essay writing» p.10 Текст 2 «Are you listening effectively?» p.12 Текст 3 «Stimulating brains»p.13 | Part 3 Беседа преподавателя и студентов о методах исследования p.9 | Part 1 Интервью p.9 | Writing task 2 Planning an essay p.18-19 | Грамматика:Modality p. 10 | Workbook (WB) Чтение Текст «Information overload» Тип задания: Matching headings Лексика по теме p.5 Грамматика: Modality p.5 Письмо: planning an essay p.44-46 LMS: - Чтение и работа с текстом Задания по аудированию Говорение: отработка техники интервью Домашнее чтение Проектная работа | ||
Brand Identity: Consumer Behavior and Marketing tools Unit 3 OA | Типы заданий: Тrue/False/Not Given Текст 1 “Hearts for sale” p. 22 Текст 2 “How product placement works” p. 24 Текст 3 “Building a personal brand identity” p. 25 | Типы заданий: - Matching - Multiple choice p.21 Part 4 Лекция Монолог “Product. Brands” | Part 2 Individual long turn Монолог Описание логотипа p. 23 | Writing task 1 Commenting on graphs Structure Line graphs/bar charts/pie charts p. 30-31 | Лексика: Словообразование p. 21 Фонетика: Stressed vowels Грамматика: Cleft sentences p.23 | Чтение: “Rebranding Skoda” p.8 Типы заданий: True/False/Not Given Грамматика: Cleft sentences p. 9 Лексика по теме p. 9 LMS: - чтение: задания по чтению и аудированию - письмо (описание линейного графика) Говорение: составление монолога (любимый брэнд\ Недавняя.покупка) Домашнее чтение Проектная работа | ||
Spotlight on Communication Unit 4 OA | Типы заданий: -Locating information Текст 1 “The complexity of animal communication” p.26 | Типы заданий: - summary completion Part 4 Лекция Монолог “Relationships between language and social values” p. 28 | Part 3 Two way discussion | Writing Task 2 Reporting ideas p.44-45 | Лексика: Language terms p. 27 Фонетика: Vowels p. 29 Грамматика: Adverbial modifiers p. 28 | Чтение: “Cliches” p.11 Лексика: Language terms p.10 Грамматика: Adverbial clauses p. 10 LMS: - задание по чтению и аудированию - говорение (часть 3 практика Домашнее чтение Проектная работа | ||
Контрольная работа № 1 | Matching headings, True/False/Not Given/Multiple choice | Summary/Notes completion/Multiple choice/Matching | Parts 1,2 | Writing task1: line graph description Writing task 2: opinion essay | ||||
Global Issues: Environmental battles Units 7, 8 OA | Типы заданий: -Sentence completion Текст1 «Battle of the bags» p. 36 | Типы заданий: - Sentence completion; - Note completion Part 4 Лекция Uses of plastics | Часть 2 Монолог Описание предмета/продукта из пластика. Review: Часть 1,2,3 p. 38-39 | Writing task 1 -Using comparative language for emphasizing p. 37 Bar charts/pie charts - Describing a process p. 36, 56 | Лексика: Collocations p.34 Фонетика: Links Грамматика: Passives forms | Чтение: “Wrappers smarten up to protect food” p.12 Тип задания: - Sentence completion Лексика: p. 13 Грамматика: Passive forms p.13 Чтение:Задания по текстам в ЛМС Аудирование: Задания в ЛМС (формат лекции) Письмо: Describing a process p. 47 LMS: Описание круговой диаграммы Домашнее чтение Проектная работа | ||
The Physical World Unit 11 OA | Типы задания: -short-answer questions - locating information - labelling maps Текст 1 “ Moving continents” p. 74 Текст 2 “The floor of the south Atlantic Ocean” p. 77 | Тип задания: -summary completion with words labelling maps 1.Part 4 Лекция “ Natural features of the English coast” p. 73 2. Part 2 Разговор | Individual long turn Монолог Описание реки/озера или др., а также природных явлений и катаклизмов p. 73 | Writing task 2 Developing an argument p.70-71 | Лексика: географические понятия p.72 Грамматика: Non-finite clauses p. 75 | Чтение: “ The Santorini volcano” Тип задания: - Matching paragraphs p. 24 Лексика: географические понятия p.25 Грамматика: Non-finite clauses p. 25 LMS: составление монологического высказывания (describing a place) Домашнее чтение Проектная работа | ||
Nature vs Nurture Debates Unit 12 OA | Типы заданий: -Matching -True/False/N ot Given - locating information Текст 1 “Nature/nuture: an artificial division?”p. 78-79 Текст 2 “Wildlife around the power station” p. 81 | Тип задания: -short-answer questions; - matching Part 4 Монолог Радио интервью “What makes birds behave as they do” p. 80 | Part 3 Two-way discussion Дискуссия p. 79 | Writing Task 1 Comparison / contrasting p. 82-83 | Лексика: phrasal verbs with ‘on’ p. 79 Грамматика:Infinitives p. 81 | Чтение: “Wisdom and knowledge reside in Timbuktu” p. 26 Лексика: phrasal verbs with ‘on’ p. 27 Грамматика: Infinitives p. 27 Чтение: Задания в ЛМС Аудирование: Задания в ЛМС (интервью) Письмо: Writing Task 1 Comparison /contrasting p. 48-49 LMS: отработка навыка дискусии Домашнее чтпение Проектная работа | ||
Social Change Unit 14 OA | Тип задания: -Classification; - Sentence completion Текст “ The legacy of the baby boom in Australia”p. 92 | Тип задания: - Multiple matching Signalling Part 4 Лекция “Social change and what causes it” p. 94 | Two-way discussion Дискуссия p. 93 | Writing task 2 Appropriate style and tone p. 96-97 | Лексика: Adjective –noun collocations p.93 Грамматика:Pronouns clinic | Чтение: “The social implications of downshifting” p. 30 Тип задания: -Sentence completion Лексика: Adjective –noun collocations p.31 Грамматика: Pronouns clinic p. 31 Письмо: Writing task 2 Appropriate style and tone p. 52-53 LMS: аргументативное Эссе; Описание гистограммы\круговой диаграммы Домашнее чтение Проектная работа | ||
Контрольная работа № 2 | Classification/sentence completion/diagram labelling/ multiple matching | Multiple matching, short answer questions/ map labelling/ summary(notes) completion with words given | Часть 1,2,3 | Writing task 1 Process description Writing task 2: problem solving | Лексика: Meaning groups p.113 | |||
Migration Unit 17 OA | Тип задания: -Multiple choice; -Matching Текст 1 “ Navigation techiques in bird migration” p. 112-113 Текст 2 “Museum of immigration” p. 116 Текст 3 “ Plant migration” p. 117 | Тип задания: - Note completion Matching 1. Part 4 Лекция Монолог “The importance of Italian immigration in the development of a city of Canada” p. 114 n 2. Часть 4 Лекция Монолог “Characteristics of animal migration” p. 117 | Two-way discussion Дискуссия | Writing task 2 Opinion essay Expressing disagreement p. 122 | Лексика: Meaning groups p. 113 Грамматика:Relative clauses p.113 [i] | Чтение: “The migration of the Monarch butterfly” p.36 - True/False/Not given Лексика: Meaning groups p. 37 Грамматика: Relative clauses p.37 LMS: задания по чтению и аудированию Аргументативное эссе Домашнее чтение Проектная работа | ||
Work Unit 19 OA | Тип заданий: -Multiple choice with multiple answers; - Sentence completion Summary completion Текст 1 “The historical context of attitudes to work” p.126 Текст 2 “What is public relation?” -” p. 128 | Тип задания: - Summary completion” Part 4 Лекция Монолог “Starting your own business” p. 124 Часть 4 Лекция Монолог “Job interview” p. 128 | Part 3 3 Дискуссия p.124 Part 2 Монолог Описание идеального места работы p. 127 | Writing task 2 Drafting, editing, using appropriate language p.108-109 | Лексика: Ведение бизнеса p.125 Фонетика: Sounding interesting p.125 Грамматика: Noun phrases p. 127 | Чтение: “Finding a work/life balance” Тип задания: - Matching paragraphs - Summary completion p. 40 Лексика: Ведение бизнеса p. 41 LMS: - задания по чтению и аудированию -говорение: составление монологического высказывания Письмо: аргументативное эссе Домашнее чтение Проектная работа | ||
Контрольная работа № 3 | Multiple choice with multiple answers; - Sentence completion/ Summary completion | Note completion/matching/summary completion | Части 1,2,3 | Writing task 1: описание круговой диаграммы и гистограммы Writing task 2 Both views | ||||
History Lessons Unit 20 OA | Тип задания: - Multiple choice Текст 1 “In defense of history” p. 130 | Тип задания: - Note completion -Sentence completion Part 4 Лекция “Changes in the way British people take holidays” p.132 | Part 2 Монолог Описание определенного исторического периода/cобытия p.133 | Writing task 1 Complex graphs (two or more charts) p. 134 Writing task 2 Practicing p.135 | Лексика: World building p. 131 Фонетика: Long vowels Грамматика: modal perfect p.131 | Чтение: “ Fashion in European costume” p. 42 Лексика: World building p. 42 Грамматика: modal perfect p.131 LMS: задания по чтению и аудированию Практика говорения и письма в формате: Skills Maxsimazer Домашнее чтение Проектна яработа | ||
Revision. Skills maximizing practice | Revision: all task types | Revision: all task types | Revision: all task types | Revision: all task types | Grammar and lexis revision | Практи-ка всех навыков в форма-те: Skills Maxsimazer | ||
Контрольная работа № 4 | All types | All types | Части 1,2,3 | Writing task 1: 2 types of graphs combined Writing task 2: argumantative |