STEP 1 Watch the video.
STEP 2 Word Check
to represent
to go through a basic process
to invest
to be 100% certain
to store
to activate
to select
to wind up [waınd]
to be covered with lead [led]
wide product range
chip technology
latest prototype
photosensitive cells
major breakthrough
management committee
development money
feasibility study
freelance designer
mass market
key indicator
trigger word
from different backgrounds
eight year olds
the Victorian (1830-1900 AD)
violin-player
STEP 3 Watch the video scene by scene and check how you understand it.
Scene 1: Has Ms Wong (representing Hazelford Systems, UK) seen the Bibury Systems products?
What does she think about their product range?
Can she supply Bibury Systems with the components they need?
Scene 2: What is Derek telling Phil about?
Where is the microphone?
Which part of Big Boss do you press when you program it to say
something?
What phrase does Derek use to program it?
What does Big Boss do when it hears the trigger word?
What trigger word does Phil use?
Does Big Boss need batteries?
What does Phil think about Big Boss?
Scene 3: What is Clive showing?
Are the toys very old?
Do they use microchips?
Are they safe for children?
What does Sally think of them?
Scene 4: What is Geraldine asking about?
Who is she talking to?
What does she want to do? Is she successful?
Scene 5: What is Edward explaining to Phil?
How do the products start?
What is the first question that the management committee asks?
What questions do they ask the marketing department?
What is the next stage?
What happens if the feasibility study is positive?
What happened in the case of Friendly Fish?
How many units of Friendly Fish did they make? What were
the sales like?
STEP 4 Description of Process
A. Look at the diagram of the Bibury Systems market research process. Try to describe the process from the diagram. Use: first, next, finally, in the latest stage, in the next stage …
IDEA → MANAGEMENT COMMITTEE
↓
FEASIBILITY STUDY
↓
MARKET RESEARCH → PRODUCTION
B. Prepare your own diagrams showing a sequence of actions (e.g. preparing for exams; a procedure they use at work; a cooking process of some dish). Present your diagrams to the others.
STEP 5 Bring advertisements for different kinds of products
to the class.
Discuss the products in the advertisements answering the
questions:
What is the market for this product?
Is it a low-cost or a high-cost product?
Low volume or high volume?
STEP 6 Translate the following groups of sentences into English:
1. Как он действует?
В ухе у Босса микрофон, и он распознает определенные команды.
Например?
|
Что угодно.
Не могли бы Вы объяснить это проще?
Хорошо, Вы нажимаете на его нос и таким образом активизируете голосовую карту, затем Вы говорите фразу «Мне не нужны проблемы, мне нужны решения».
Затем Вы нажимаете на нос снова, чтобы остановить запись. Затем Вы выбираете ключевое слово, которое заставляет Босса говорить. И каждый раз, когда он слышит это слово, он повторяет фразу «Мне не нужны…».
2. А какой у него источник питания?
Световая энергия. В глазах Босса находятся светочувствительные элементы, которые поглощают солнечную энергию. Затем они передают ее моторчикам, находящимся под его руками.
Это настоящий прорыв.
Это новейшее достижение в технологии.
Да, это впечатляет.
3. Все изделия проходят через один основной процесс.
Все начинается с идеи.
Комитет по управлению рассматривает все новые идеи и вкладывает
деньги в разработку тех, которые ему понравились.
На следующем этапе комитет по управлению спрашивает группу разработчиков о стоимости этого продукта.
На третьем этапе они обращаются в отдел маркетинга с двумя вопросами:
а. Каков целевой рынок данного продукта?
б. И насколько широк круг потребителей?
Следующая стадия – это технико-экономическое обоснование.
4. Эти игрушки работают?
Сколько им лет?
Некоторые из них относятся к викторианскому периоду.
В них нет микросхем.
Все они с часовым механизмом, вы их просто заводите.
Но они все оригинальные, например Молодой Скрипач.
Как она работает?
Вы просто ее заводите, и она начинает играть.
Моя бабушка играла с некоторыми из них, когда была маленькой девочкой. А мой отец коллекционировал игрушки с часовым механизмом.
|
Такие умные игрушки!
Да, но не слишком безопасные. У некоторых есть острые углы.
А эта, например, покрыта свинцовой краской.
Lesson 10
Rescheduling Plans and Arrangements
STEP 1 Watch the video.
STEP 2 Word Check
to reschedule = to rearrange a meeting
to move a meeting from … to …
to postpone
to cancel
to bring forward a meeting by an hour
to complete a deal = to strike a deal
to be late for the printer’s deadline
to come to the point
to run a bit behind a schedule
to meet the targets
to increase overtime
to butt in
to cut smth (a meeting, a conversation) short
telephone conference
Dealer Dan
voice activated toy
display materials
coincidence [kəu’ınsıdəns]
That’s not the point.
If you can’t stand the heat, get out of the kitchen.
Could you spare a minute?
I’ll be through in ten minutes.
A deal is off.
Let’s get it straight.
STEP 3 Watch the video scene by scene and check how you understand it.
Scene 1: Is Mr. Smith cancelling or postponing the meeting?
What did Edward want to do at the meeting?
Was Bibury Systems late for the printer’s deadline?
What is the new product?
Do you remember anything about it?
Scene 2: What is the name of the new product? Is it as good as Big Boss?
What is the launch date for Dealer Dan? Is it solar-powered? Is it
voice-activated?
Which is cheaper: Dealer Dan or Big Boss?
Scene 3: Who does Edward want to speak to?
Where is Don? Can Edward interrupt?
Scene 4: Did Edward interrupt politely?
What did Don say when Edward interrupted?
How long is it before his meeting will finish?
Scene 5: How doesDon feel when he hears the news?
Scene 6: What are Clive and Derek discussing when Don interrupts?
Scene 7: What is Jenny asking Geraldine?
What is Geraldine telling Jenny?
Does she understand the problem?
Scene 8: How does Derek feel about Dealer Dan?
What does Don think?
How many people knew about the technology?
What is Clive going to do?
What must Don do?
Dealer Dan and Big Boss have the same technology. Is it a
coincidence?
Do you think if JK Toys stole the idea from Big Boss?
Scene 9: What are Jenny and Edward trying to do?
Can Edward meet this afternoon?
Whose appointments is Jenny rearranging?
When does Edward want to meet?
What can people do if a meeting is impossible?
|
Scene 10: Why is Sakai calling Clive?
Where will Clive meet him? When?
Scene 11: What time do you think is it?
STEP 4 Translate the following conversations into English:
Conversation 1
А: Мне жаль, но я буду вынужден отменить нашу завтрашнюю встречу.
В: Ничего страшного. У Вас есть возможность перенести ее на следующую неделю на это же время?
А: Мне очень жаль, но не могли бы мы перенести нашу встречу на две недели позднее?
В: Хорошо. У Вас перед собой еженедельник? Как насчет 15 июня?
А: Замечательно. Скажем, 15 июня 10 утра?
В: Отлично. Это меня устраивает.
Conversation 2
А: Извините, что прервал Вас. У меня важные новости. Вы не можете уделить мне минутку?
В: Я закончу через 10 минут. Это может подождать? Что-то случилось?
А: Договор о каталоге отменен. «Джей-Кей Тойз» выпускает новую говорящую игрушку Дилер Дэн.
В: Когда они ее выпускают?
А: 20 января.
В: Как она работает?
А: На солнечной энергии.
В: И это говорящая игрушка?
А: У нее аналогичная технология, но она дешевле.
В: Может быть, Дилер Дэн – совпадение?
А: Конечно, это возможно, но маловероятно.
В: Сколько людей знало о Биг Боссе?
А: Сотни.
В: Я не это имел в виду. Я говорю о технологии. Сколько человек знали об этом?
А: Только люди из моей команды.
Conversation 3
А: Как Ваши дела мистер Сакаи?
В: Спасибо, хорошо.
А: Приятно слышать Вас. Как Ваша семья?
В: Хорошо, спасибо. Могу я перейти прямо к делу? Я очень обеспокоен, я только что видел игрушку, очень похожую на Биг Босса.
А: Правда?
В: Я изменил свои планы и завтра буду в Лондоне. Мы должны встретиться. Мой секретарь перешлет Вам по факсу программу моей поездки.
Lesson 11